Masz instalację LPG? Zobacz, co może się zepsuć

Prezentujemy problemy, z jakimi często stykają się użytkownicy samochodów zasilanych gazem.

Prawidłowo zamontowana, nowoczesna instalacja LPG nie przyspiesza zużycia samochodu lub czyni to w minimalnym zakresie. Niestety, po 50 czy 100 tys. km jazdy na gazie mimo wszystko mogą pojawić się niepożądane "efekty uboczne" w postaci różnego rodzaju defektów i awarii, nie zawsze bezpośrednio dotyczących instalacji LPG.

Poniżej wskazujemy te najbardziej popularne i radzimy jak sobie z nimi radzić. W niektórych przypadkach naprawę da się wykonać we własnym zakresie. W innych lepiej pojechać do mechanika lub najbliższego serwisu instalacji.

W przypadku usterek jednostek napędowych skupiliśmy się na samochodach z instalacjami sekwencyjnego wtrysku LPG w fazie lotnej, a orientacyjne ceny podajemy dla aut wyposażonych w silniki czterocylindrowe z wielopunktowym wtryskiem pośrednim paliwa.

Reklama

Punktowa korozja nadwozia

Objaw: w okolicy zaworu do tankowania LPG oraz pod mocowaniami przewodów gazu pojawia się punktowa korozja.

Przyczyna: podczas montażu instalacji serwisant wykonał otwory montażowe w nadwoziu.

Naprawa: wykonanie zaprawek (we własnym zakresie lub u lakiernika).

Koszt: 50-500 zł

Korozja układu wydechowego

Objaw: układ wydechowy koroduje "od wewnątrz".

Przyczyna: podczas spalania gazu wydziela się znaczna ilość węglowodorów (skrapla się woda).

Naprawa: wymiana uszkodzonych elementów układu. Warto zainwestować w droższe, ze stali nierdzewnej.

Koszt: 100-1000 zł

Nieszczelność kolektora ssącego

Objaw: falują obroty biegu jałowego, pogarszają się osiągi samochodu, może świecić się kontrolka "check engine".

Przyczyna: obluzowały się końcówki wtryskiwaczy LPG (w instalacjach wtryskowych) lub pękł kolektor.

Naprawa: uszczelnienie kolektora lub wymiana na inny, sprawny.

Koszt: 50-400 zł

Zużycie układu zapłonowego

Objaw: silnik szarpie na wolnych obrotach, na wyższych brakuje mocy. W samochodach z instalacją mieszalnikową silnik "strzela".

Przyczyna: na LPG szybciej zużywają się świece, przewody i cewka zapłonowa.

Naprawa: wymiana świec, przewodów lub cewki (cewek).

Koszt: 50-700 zł

Wypalenie gniazd zaworowych

Objaw: utrata mocy silnika, zwiększone zużycie paliwa, trudności z rozruchem jednostki napędowej.

Przyczyna: podwyższona temperatura spalania gazu powoduje przegrzewanie i wypalanie gniazd zaworowych.

Naprawa: regeneracja gniazd zaworowych lub wymiana na inne, utwardzane.

Koszt: 500-2000 zł

Wycieki płynu chłodniczego

Objaw: ubywa płynu chłodniczego, silnik zaczyna się przegrzewać.

Przyczyna: zużyły się przewody lub opaski łączące przewody, którymi przepływa ciecz chłodząca doprowadzona do reduktora gazu.

Naprawa: wymiana przewodów, opasek, rozdzielaczy.

Koszt: 20-100 zł

Zużycie pompy benzyny umieszczonej w zbiorniku

Objaw: natarczywe "buczenie" pompy paliwa, trudności z uruchomieniem silnika lub całkowity brak możliwości jazdy na benzynie.

Przyczyna: z powodu jazdy z niewielką ilością benzyny, pompa paliwa przegrzała się i zepsuła.

Naprawa: wymiana pompy paliwa.

Koszt: 150-500 zł

Zapieczenie wtryskiwaczy benzynowych

Objaw: nierównomierna praca silnika na benzynie mimo pełnej sprawności układu zapłonowego.

Przyczyna: nieużywane wtryskiwacze benzynowe zapiekły się.

Naprawa: oczyszczenie wtryskiwaczy dodatkiem do benzyny (ok. 40 zł) lub wymiana

wtryskiwaczy (od 100 zł za szt).

Koszt: 40-800 zł

tygodnik "Motor"
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy