Z górnej półki czyli Audi A8 2.8 kontra BMW 730i

Audi A8 2.8 kontra BMW 730i
Audi A8 2.8 kontra BMW 730iMotor
W BMW silnik V8 jest mechanizmem bardziej skomplikowanym niż jednostka Audi V6. Obydwa auta wyposażono w projektory soczewkowe ukryte w reflektorach.
W BMW silnik V8 jest mechanizmem bardziej skomplikowanym niż jednostka Audi V6. Obydwa auta wyposażono w projektory soczewkowe ukryte w reflektorach.Motor
Wysunięcie w Audi silnika przed przednią oś uniemożliwiło niższe poprowadzenie pokrywy i zmusiło do cofnięcia kół. Proporcje BMW wydają się bardziej udane. Mimo wszystko A8 odznacza się niższym współczynnikiem (Cx = 0,28) od rywala (Cx = 0,30). Audi toczy się na superlekkich 16-calowych felgach aluminiowych (lżejszych o 28 kg w porównaniu ze stalowymi) z ogumieniem 225/60. W BMW koła mają ten sam rozmiar, choć nieco węższe ogumienie 215/65.
Wysunięcie w Audi silnika przed przednią oś uniemożliwiło niższe poprowadzenie pokrywy i zmusiło do cofnięcia kół. Proporcje BMW wydają się bardziej udane. Mimo wszystko A8 odznacza się niższym współczynnikiem (Cx = 0,28) od rywala (Cx = 0,30). Audi toczy się na superlekkich 16-calowych felgach aluminiowych (lżejszych o 28 kg w porównaniu ze stalowymi) z ogumieniem 225/60. W BMW koła mają ten sam rozmiar, choć nieco węższe ogumienie 215/65.Motor
BMW słynie z wzorowego opracowywania wnętrz. Zastrzeżenie może wzbudzać jedynie nożny hamulec awaryjny. Niewykluczone, że młodszym użytkownikom bardziej będzie odpowiadało wnętrze Audi. Dla odmiany hamulec ręczny mógłby w nim działać skuteczniej. W obu autach klamki wewnętrzne powinny być przesunięte nieco do przodu. W BMW drzwi są za ciężkie, a w Audi wydają się one aż za lekkie.
BMW słynie z wzorowego opracowywania wnętrz. Zastrzeżenie może wzbudzać jedynie nożny hamulec awaryjny. Niewykluczone, że młodszym użytkownikom bardziej będzie odpowiadało wnętrze Audi. Dla odmiany hamulec ręczny mógłby w nim działać skuteczniej. W obu autach klamki wewnętrzne powinny być przesunięte nieco do przodu. W BMW drzwi są za ciężkie, a w Audi wydają się one aż za lekkie.Motor
Każdy z rodzajów napędu na jedną oś ma swoje zalety i wady. Audi preferowało w zawieszeniu podwójne wahacze poprzeczne zapewniające zmienność geometrii. Niemniej odgłosy pracy układu jezdnego w A8 (dudnienie przy hamowaniu z dużej prędkości) są donośniejsze niż w BMW. Monachijczycy zdecydowali się z przodu na kolumny McPherson. Układ przeciwślizgowy w obu autach działa doskonale.
Każdy z rodzajów napędu na jedną oś ma swoje zalety i wady. Audi preferowało w zawieszeniu podwójne wahacze poprzeczne zapewniające zmienność geometrii. Niemniej odgłosy pracy układu jezdnego w A8 (dudnienie przy hamowaniu z dużej prędkości) są donośniejsze niż w BMW. Monachijczycy zdecydowali się z przodu na kolumny McPherson. Układ przeciwślizgowy w obu autach działa doskonale. Motor

Dane techniczne: Audi A8 2.8 V6 i BMW 730i

 
Audi A8 2.8 V6
BMW 730i
Silnik/liczba zaworów na cylinder
V6/2
V8/4
Usytuowanie/zasilanie
wzdłużnie z przodu/wtrysk
Pojemność skokowa (cm3)
2771
2997
Moc (kW/KM) przy obr/min
174/5500
218/5800
Moment (Nm) przy obr/min
250/3000
290/4500
Napęd/przekładnia
przedni/automatyczna, 5-biegowa
tylny/automatyczna, 5-biegowa
Długość/szerokość/wysokość (mm)
5035/1880/1435
4984/1862/1435
Rozstaw osi (mm)
2880
2930
Masa własna (kg)
1460
1725
Pojemność bagażnika (dm3)
525
500
0-100 km/h (s)
9,1
8,3
V max (km/h)
228
235
Zużycie paliwa ECE (dm3/100 km)
7,2/8,9/12,8
8,0/9,6/14,9
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?