Używany Saab 9-5 (1997-2010) - opinie użytkowników
Aby nim jeździć, trzeba go kochać i mieć przy sobie trochę pieniędzy.
SAAB 9-5lata produkcji: (1997-2010)ceny: od 4000 zł
Aerodynamiczna sylwetka Saaba 9-5 ma już 20 lat, a wciąż wyróżnia się na ulicy. Samochód w 2005 roku przeszedł gruntowny lifting (na zdjęciach).
Ceny 9-5 z drugiej ręki są śmiesznie małe, ale radzimy uważać na te najtańsze - istnieje pewność, że co najmniej drugie tyle włożymy na "dzień dobry".
Wersje benzynowe są mocne, (po liftingu wyłącznie 4-cylindrowe), ale ich bolączką są drogie w naprawie przepustnice.
Jeśli chodzi o diesle, przed liftingiem występowaył 2.2 TiD i 3.0 V6 TiD. W pierwszym istnieje ryzyko pęknięcia głowicy, w drugim wypalają się tłoki.
W 2005 roku oba silniki zastąpił 1.9 TDiS z common rail, zbierający już nieco lepsze opinie.
Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń. | |||||
OCENA SAMOCHODU | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
przestronność wnętrza | ✔ | ||||
pojemność bagażnika | ✔ | ||||
jakość materiałów | ✔ | ||||
wyposażenie | ✔ | ||||
komfort jazdy, hałas | ✔ | ||||
osiągi | ✔ | ||||
wygląd, styl | ✔ | ||||
OCENA EKSPLOATACJI | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
cena zakupu | ✔ | ||||
zużycie paliwa | ✔ | ||||
ceny części | ✔ | ||||
dostępność części | ✔ | ||||
koszty serwisu | ✔ | ||||
dostępność serwisu | ✔ | ||||
awaryjność | ✔ |
UŻYWANY SAAB 9-5 (1997-2010): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Saabów 9-5?
ZALETY
"Tym samochodem podróżuje się naprawdę komfortowo, a jazda na długich dystansach jest przyjemna i nie męczy".
"Klimatyzacja i ogrzewanie działają bardzo szybko i wydajnie".
"Deska zwrócona w stronę kierującego. Wszystko czytelne i wykonane z najlepszych materiałów".
"Świetne zabezpieczenie antykorozyjne - po 11 latach użytkowania nie ma ani śladu rdzy".
WADY
"Minusem jest trwałość skrzyni - potrafi zgrzytać już po 200 tys. km".
"Części są droższe od części do aut innych marek, a ceny napraw - wygórowane. Do tego brak zamienników".
"Auta dość trwałe, ale mało osób zna się na nich od strony technicznej i potrafi je w profesjonalny sposób naprawić".
Jeździsz Saabem 9-5? Jaka jest Twoja opinia? Wypełnij ankietę na stronie wyborkierowcow.pl
"Motor" 39/2017