Używany Rover 25 (1999-2005)

Rover 25 nie zachwyca ani wygodą, ani niezawodnością. Ma za to oryginalny wygląd.
Rover 25 nie zachwyca ani wygodą, ani niezawodnością. Ma za to oryginalny wygląd.Motor
Materiały, kolorystyka, jakość – bez zarzutu. Ale natychmiast widać, że tablica przyrządów Rovera 25 pochodzi z połowy lat dziewięćdziesiątych. W dodatku wyposażenie jest dosyć ubogie.
Materiały, kolorystyka, jakość – bez zarzutu. Ale natychmiast widać, że tablica przyrządów Rovera 25 pochodzi z połowy lat dziewięćdziesiątych. W dodatku wyposażenie jest dosyć ubogie.Motor

Zobacz również:

    • Awarie uszczelki pod głowicą w silnikach 1.4 czy 1.6 mają nawet już swój skrót - HGF, czyli z angielskiego Head Gasket Failure. To najbardziej typowa usterka Rovera. Jeśli po zdjęciu korka oleju widzimy maź o konsystencji majonezu, to znaczy że uszczelka kwalifikuje się do wymiany, a ze względu na nietypową, plastrową budowę silnika ten zabieg jest kosztowny. Jego cenę podnoszą jeszcze specjalne śruby do skręcania całości stosowane jednorazowo.
    • Spadający pasek rozrządu - przytrafia się w "benzyniakach". Podawany w instrukcji okres co 150 tys. km należy skrócić do 100 tys. i przy wymianie odpowiednio mocno dokręcić koło pasowe.
    • Uszkodzenia przepływomierza - zdarzają się w silnikach wysokoprężnych.
    • Rdza czasem pojawia się na tylnych nadkolach i w okolicach zamka bagażnika.
    • Samochodów z silnikiem benzynowym 1.6. Choć według danych technicznych jest niewiele mocniejszy od 1.4, jeździ znacznie przyjemniej.
    • Wersji Streetwise - na naszych dziurawych drogach zawsze warto jest mieć trochę wyższe zawieszenie.
    • Egzemplarzy z Anglii po przeróbce układu kierowniczego. Przed zakupem zawsze rozkodujmy numer nadwozia - jest tam informacja o przeznaczeniu auta.
    • Aut z silnikiem wysokoprężnym bez żadnej dokumentacji przebiegu.

    Dane techniczne: Rover 25 (1999-2005)

    Wersja
    1.4
    1.4
    1.6
    1.8
    1.8 Vi
    2.0 iDT
    2.0 iDT
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność
    skokowa
    1396 cm3
    1396 cm3
    1588 cm3
    1795 cm3
    1795 cm3
    1994 cm3
    1994 cm3
    Układ
    cylindrów/zawory
    R3/12
    R3/12
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/8
    R4/8
    Moc
    maksymalna
    84 KM
    103 KM
    109 KM
    117 KM
    145 KM
    101 KM
    113 KM
    Maksymalny
    moment obrotowy
    110 Nm
    123 Nm
    138 Nm
    160 Nm
    174 Nm
    240 Nm
    260 Nm
    Osiągi
     
     
     
     
     
     
     
    Prędkość
    maksymalna
    168 km/h
    180 km/h
    185 km/h
    185 km/h
    200 km/h
    182 km/h
    185 km/h
    Przyspieszenie
    0-100 km/h
    11,8 s
    10,2 s
    9,5 s
    9,5 s
    7,8 s
    9,9 s
    9,1 s
    Średnie zużycie
    paliwa w l/100 km
    6,8
    6,6
    6,9
    8,2
    7,5
    5,2
    5,5