Używany Opel Zafira II (2005-2014)
Funkcjonalny i niedrogi, także w eksploatacji, kompaktowy minivan z siedmioma miejscami już w serii.
Zafira II jest funkcjonalna i - na tle rywali - przystępna cenowo. Wszystkie wersje seryjnie są 7-miejscowe, przy czym drugi rząd to przesuwana, wspólna kanapa, a nie oddzielne fotele. Ale jak widać większości nabywców to nie przeszkadza. Ważne jest to, że dwa dodatkowe miejsca na co dzień nie ograniczają pojemności bagażnika - chowają się pod podłogą (system Flex7).
Atutem modelu są niezawodne, oszczędne i dość ekonomiczne diesle 1.9 CDTI opracowane przez Fiata. Sprzedaż wersji benzynowych jest na ich tle marginalna.
Jak każdy samochód, także ten nie jest wolny od wad. Największą są problemy z opcjonalnym filtrem cząstek stałych oraz seryjnym zaworem EGR. Na szczęście mechanicy radzą sobie skutecznie z oboma mankamentami.
Do najtańszych ofert radzimy podchodzić z ostrożnością. W tej grupie trafiają się prawdziwe okazje, ale także miny w postaci aut "przerobionych" z dostawczych wersji Flexivan oraz po przekładce z "anglików".
+ funkcjonalne wnętrze
+ niezłe diesle
+ szerokie zaplecze tanich części zamiennych
- niezbyt trwałe ręczne skrzynie biegów
- problemy z filtrami cząstek stałych i EGR-ami
OPEL ZAFIRA I
lata produkcji: 1999-2005
polecany silnik: 1.8/125 KM
ceny: od 5000 zł
OPEL ZAFIRA III
w produkcji: od 2012 r.
polecany silnik: 2.0 DT/130 KM
ceny: od 47 000 zł
- 30 000 zł
Od 30 do 55 tys. zł - Zafiry po liftingu.
- 20 000 zł
Tyle wystarczy na zakup zadbanego diesla 1.9 CDTI. Im bliżej 25 tys. zł, tym lepszy stan.
- 14 000 zł
Teoretycznie najtańsze oferty, ale trafiają się auta w akceptowalnym stanie.
Tekst: Jacek Ambrozik, Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 25/2017
Opel Zafira I (1999-2005) – SAMOCHODY UŻYWANE
Używany Opel Zafira II (2005-2014) - opinie użytkowników – OPINIE O SAMOCHODACH