Używany Opel Zafira II (2005-2014)
Funkcjonalny i niedrogi, także w eksploatacji, kompaktowy minivan z siedmioma miejscami już w serii.

Zafira II jest funkcjonalna i - na tle rywali - przystępna cenowo. Wszystkie wersje seryjnie są 7-miejscowe, przy czym drugi rząd to przesuwana, wspólna kanapa, a nie oddzielne fotele. Ale jak widać większości nabywców to nie przeszkadza. Ważne jest to, że dwa dodatkowe miejsca na co dzień nie ograniczają pojemności bagażnika - chowają się pod podłogą (system Flex7).
Atutem modelu są niezawodne, oszczędne i dość ekonomiczne diesle 1.9 CDTI opracowane przez Fiata. Sprzedaż wersji benzynowych jest na ich tle marginalna.
Jak każdy samochód, także ten nie jest wolny od wad. Największą są problemy z opcjonalnym filtrem cząstek stałych oraz seryjnym zaworem EGR. Na szczęście mechanicy radzą sobie skutecznie z oboma mankamentami.
Do najtańszych ofert radzimy podchodzić z ostrożnością. W tej grupie trafiają się prawdziwe okazje, ale także miny w postaci aut "przerobionych" z dostawczych wersji Flexivan oraz po przekładce z "anglików".
UŻYWANY OPEL ZAFIRA II (2005-2014): PLUSY I MINUSY
+ funkcjonalne wnętrze+ niezłe diesle+ szerokie zaplecze tanich części zamiennych
- niezbyt trwałe ręczne skrzynie biegów- problemy z filtrami cząstek stałych i EGR-ami
UŻYWANY OPEL ZAFIRA II (2005-2014): POLECANY SILNIK
pojemność | 1910 cm3 |
maksymalna moc | 120 KM |
maks. moment obrotowy | 280 Nm |
prędkość maksymalna | 182 km/h |
przyspieszenie 0-100 km/h | 12,5 s |
średnie zużycie paliwa | 6,5 l/100 km |
UŻYWANY OPEL ZAFIRA II (2005-2014): INNE GENERACJE
OPEL ZAFIRA Ilata produkcji: 1999-2005polecany silnik: 1.8/125 KMceny: od 5000 zł

OPEL ZAFIRA IIIw produkcji: od 2012 r.polecany silnik: 2.0 DT/130 KMceny: od 47 000 zł
UŻYWANY OPEL ZAFIRA II (2005-2014): PRZEWODNIK PO CENACH
- 30 000 zł
Od 30 do 55 tys. zł - Zafiry po liftingu.
- 20 000 zł
Tyle wystarczy na zakup zadbanego diesla 1.9 CDTI. Im bliżej 25 tys. zł, tym lepszy stan.
- 14 000 zł
Teoretycznie najtańsze oferty, ale trafiają się auta w akceptowalnym stanie.
Opel Zafira II (2005-2014)




















Tekst: Jacek Ambrozik, Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 25/2017