Używany Opel Zafira II (2005-2014)

Funkcjonalny i niedrogi, także w eksploatacji, kompaktowy minivan z siedmioma miejscami już w serii.

Opel Zafira II
Opel Zafira IIMotor

Zafira II jest funkcjonalna i - na tle rywali - przystępna cenowo. Wszystkie wersje seryjnie są 7-miejscowe, przy czym drugi rząd to przesuwana, wspólna kanapa, a nie oddzielne fotele. Ale jak widać większości nabywców to nie przeszkadza. Ważne jest to, że dwa dodatkowe miejsca na co dzień nie ograniczają pojemności bagażnika - chowają się pod podłogą (system Flex7).

Atutem modelu są niezawodne, oszczędne i dość ekonomiczne diesle 1.9 CDTI opracowane przez Fiata. Sprzedaż wersji benzynowych jest na ich tle marginalna.

Jak każdy samochód, także ten nie jest wolny od wad. Największą są problemy z opcjonalnym filtrem cząstek stałych oraz seryjnym zaworem EGR. Na szczęście mechanicy radzą sobie skutecznie z oboma mankamentami.

Do najtańszych ofert radzimy podchodzić z ostrożnością. W tej grupie trafiają się prawdziwe okazje, ale także miny w postaci aut "przerobionych" z dostawczych wersji Flexivan oraz po przekładce z "anglików".

UŻYWANY OPEL ZAFIRA II (2005-2014): PLUSY I MINUSY

+ funkcjonalne wnętrze+ niezłe diesle+ szerokie zaplecze tanich części zamiennych

- niezbyt trwałe ręczne skrzynie biegów- problemy z filtrami cząstek stałych i EGR-ami

UŻYWANY OPEL ZAFIRA II (2005-2014): POLECANY SILNIK

pojemność
1910 cm3
maksymalna moc
120 KM
maks. moment obrotowy
280 Nm
prędkość maksymalna
182 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h
12,5 s
średnie zużycie paliwa
6,5 l/100 km

UŻYWANY OPEL ZAFIRA II (2005-2014): INNE GENERACJE

OPEL ZAFIRA Ilata produkcji: 1999-2005polecany silnik: 1.8/125 KMceny: od 5000 zł

Zafira I również jest funkcjonalna, ale ją polecamy z silnikami benzynowymi. Motor

OPEL ZAFIRA IIIw produkcji: od 2012 r.polecany silnik: 2.0 DT/130 KMceny: od 47 000 zł

UŻYWANY OPEL ZAFIRA II (2005-2014): PRZEWODNIK PO CENACH

  • 30 000 zł

Od 30 do 55 tys. zł - Zafiry po liftingu.

  • 20 000 zł

Tyle wystarczy na zakup zadbanego diesla 1.9 CDTI. Im bliżej 25 tys. zł, tym lepszy stan.

  • 14 000 zł

Teoretycznie najtańsze oferty, ale trafiają się auta w akceptowalnym stanie.

Opel Zafira II (2005-2014)

Opel Zafira II (2005-2014)Motor
Opel Zafira II (2005-2014)Motor
Opel Zafira II (2005-2014)Motor
Opel Zafira II (2005-2014)Motor
Opel Zafira II (2005-2014)Motor
Opel Zafira II (2005-2014)Motor
Opel Zafira II (2005-2014)Motor
Opel Zafira II (2005-2014)Motor
Opel Zafira II (2005-2014)Motor
Opel Zafira II (2005-2014)Motor
Opel Zafira II (2005-2014)Motor
Opel Zafira II (2005-2014)Motor
Opel Zafira II (2005-2014)Motor
Opel Zafira II (2005-2014)Motor
Opel Zafira II (2005-2014)Motor
Opel Zafira II (2005-2014)Motor
Opel Zafira II (2005-2014)Motor
Opel Zafira II (2005-2014)Motor
Opel Zafira II (2005-2014)Motor
Opel Zafira II (2005-2014)Motor

Tekst: Jacek Ambrozik, Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 25/2017

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas