Używany Opel Meriva (2002-2010)

Polecamy Merivy wyprodukowane po 2005 roku. Usunięto wtedy większość usterek "wieku dziecięcego".
Polecamy Merivy wyprodukowane po 2005 roku. Usunięto wtedy większość usterek "wieku dziecięcego".Motor
Tablica przyrządów najbogatszej wersji - jest tu nawet nawigacja i podgrzewanie foteli. Trwałość plastików na dobrym poziomie, sterowanie radiem - zagmatwane.
Tablica przyrządów najbogatszej wersji - jest tu nawet nawigacja i podgrzewanie foteli. Trwałość plastików na dobrym poziomie, sterowanie radiem - zagmatwane.Motor

Opel Meriva (2002-2010)

Meriva B ma drzwi skrzydłowe - tylne otwierają się "pod wiatr".
Meriva B ma drzwi skrzydłowe - tylne otwierają się "pod wiatr".Motor
Polecamy Merivy wyprodukowane po 2005 roku. Usunięto wtedy większość usterek "wieku dziecięcego".
Polecamy Merivy wyprodukowane po 2005 roku. Usunięto wtedy większość usterek "wieku dziecięcego".Motor
Podłokietnik ze sterowaniem radiem był elementem pakietu "asystent podróży".
Podłokietnik ze sterowaniem radiem był elementem pakietu "asystent podróży".Motor
Stosowano trzy rodzaje wyświetlaczy: mały, duży (na fot.) i duży kolorowy.
Stosowano trzy rodzaje wyświetlaczy: mały, duży (na fot.) i duży kolorowy.Motor
Opel Meriva po liftingu (od 2005 r.).
Opel Meriva po liftingu (od 2005 r.).Motor
Tablica przyrządów najbogatszej wersji - jest tu nawet nawigacja i podgrzewanie foteli. Trwałość plastików na dobrym poziomie, sterowanie radiem - zagmatwane.
Tablica przyrządów najbogatszej wersji - jest tu nawet nawigacja i podgrzewanie foteli. Trwałość plastików na dobrym poziomie, sterowanie radiem - zagmatwane.Motor
Zdarzały się wersje z kolorową tapicerką foteli (głównie odmiana Cosmo).
Zdarzały się wersje z kolorową tapicerką foteli (głównie odmiana Cosmo).Motor
W Merivie widoczność do tyłu jest... lepsza niż do przodu!
W Merivie widoczność do tyłu jest... lepsza niż do przodu!Motor
Opel Mervia przed liftingiem (do 2005 r.).
Opel Mervia przed liftingiem (do 2005 r.).Motor
Odmiana OPC (1.6 T 180 KM) to prawdziwy rarytas.
Odmiana OPC (1.6 T 180 KM) to prawdziwy rarytas.Motor
Usterki układu doładowania: olej zbiera się w intercoolerze (dotyczy diesla 1.7 CDTI).
Usterki układu doładowania: olej zbiera się w intercoolerze (dotyczy diesla 1.7 CDTI).Motor
Bagażnik o pojemności 350 l można bardzo łatwo powiększyć do 1410 l.
Bagażnik o pojemności 350 l można bardzo łatwo powiększyć do 1410 l.Motor
  • Usterki zaworu SCV w silniku 1.7 CDTI. Zawór odpowiada (w uproszczeniu) za regulację wolnych obrotów.
  • Przepalające się moduły sterujące ECU ? cena nowego to nawet 3000 zł.
  • Zapchane zawory EGR.
  • Duże zużycie oleju w silnikach 1.8 i 1.6 8V. Niestety, nie da się go skutecznie zwalczyć.
  • Rdza - na szczęście, na razie problem nie jest poważny.
  • Merivy po liftingu z benzynowym silnikiem Twinport. To propozycja najtańsza w eksploatacji.
  • 100-konnego diesla bez filtra cząstek stałych.
  • Merivy w wersji Cosmo, jest najlepiej wyposażona.
  • Odmiany 1.8 - dużo pali, zużywa olej i nie ma na to skutecznej rady.
  • Wersji 1.3 CDTI - słabe osiągi, bywa awaryjna.
  • Odmiany Essentia z początku produkcji. Brak jej nawet regulacji kierownicy.

Dane techniczne: Opel Meriva (2002-2010)

Wersja
1.4 TP
1.6 8V
1.6 16V
1.6 T
1.8
1.3 CDTI
1.7 DTI
1.7 CDTI
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benz. turbo
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1364 cm3
1598 cm3
1598 cm3
1598 cm3
1796 cm3
1248 cm3
1686 cm3
1686 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/8
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
90 KM
87 KM
100 KM
180 KM
125 KM
75 KM
75 KM
100 KM
Maks. moment obrotowy
125 Nm
138 Nm
150 Nm
230 Nm
165 Nm
170 Nm
165 Nm
240 Nm
Osiągi
 
 
 
 
 
 
 
 
Prędkość maksymalna
168 km/h
170 km/h
175 km/h
222 km/h
192 km/h
157 km/h
161 km/h
178 km/h
Przysp. 0-100 km/h
13,8 s
14,5 s
13,3 s
8,2 s
11,3 s
17,8 s
17,0 s
13,4 s
Średnie zużycie paliwa
w l/100 km
6,4
7,8
7,2
7,8
8,2
5,0
5,3
5,4