Używany Opel Meriva 1.7 DTI (2003)

Opisywany egzemplarz pochodzi z polskiej sieci sprzedaży, od 2005 r. jest w rękach jednego użytkownika.
Opisywany egzemplarz pochodzi z polskiej sieci sprzedaży, od 2005 r. jest w rękach jednego użytkownika.Motor

Raport z przebiegu 154 tys. km

Przez pierwsze cztery lata od chwili zakupu samochód sprawował się nieźle. Później było już gorzej
We wnętrzu dominują trzy kolory: czarny, szary i srebrny. To jedyna wada. Jakość materiałów oraz montażu jest na całkiem niezłym poziomie. Obszyta skórą kierownica wciąż wygląda dobrze.
We wnętrzu dominują trzy kolory: czarny, szary i srebrny. To jedyna wada. Jakość materiałów oraz montażu jest na całkiem niezłym poziomie. Obszyta skórą kierownica wciąż wygląda dobrze.Motor

Opel Meriva 1.7 DTI (2003)

Korozja: na dolnych krawędziach drzwi oraz na progach pojawiają się pierwsze oznaki punktowej korozji.
Korozja: na dolnych krawędziach drzwi oraz na progach pojawiają się pierwsze oznaki punktowej korozji.Motor
Zardzewiały tłumik: układ wydechowy jest jeszcze szczelny, ale zewnętrzne poszycie tłumika już zardzewiało.
Zardzewiały tłumik: układ wydechowy jest jeszcze szczelny, ale zewnętrzne poszycie tłumika już zardzewiało.Motor
Zawieszenie tylne - bez uwag: prosta konstrukcja tylnego zawieszenia oznacza całkowity brak usterek.
Zawieszenie tylne - bez uwag: prosta konstrukcja tylnego zawieszenia oznacza całkowity brak usterek.Motor
Tajemniczy wyciek: na łączeniu skrzyni biegów i silnika widać ślady oleju. Nacieka gdzieś z górnej części silnika.
Tajemniczy wyciek: na łączeniu skrzyni biegów i silnika widać ślady oleju. Nacieka gdzieś z górnej części silnika.Motor
Zawieszenie jest bardzo trwałe. Jak na razie wymiany wymagały tylko końcówki drążków i tuleje.
Zawieszenie jest bardzo trwałe. Jak na razie wymiany wymagały tylko końcówki drążków i tuleje.Motor
"Wcześniej użytkowałem Corsę i poszukiwałem oszczędnego, ale bardziej przestronnego auta. Meriva była idealną propozycją. Szkoda tylko, że awaryjną".
"Wcześniej użytkowałem Corsę i poszukiwałem oszczędnego, ale bardziej przestronnego auta. Meriva była idealną propozycją. Szkoda tylko, że awaryjną".Motor
Awaria sterownika pompy wtryskowej unieruchomiła Merivę aż dwukrotnie. Raz w Polsce, a raz w Austrii.
Awaria sterownika pompy wtryskowej unieruchomiła Merivę aż dwukrotnie. Raz w Polsce, a raz w Austrii.Motor
Bagażnik ma podwójną podłogę i pojemność 360-1420 l.
Bagażnik ma podwójną podłogę i pojemność 360-1420 l.Motor
Z tyłu jeżdżą głównie dzieci i jak dla nich jest tam naprawdę dużo miejsca. Kanapę można przesuwać.
Z tyłu jeżdżą głównie dzieci i jak dla nich jest tam naprawdę dużo miejsca. Kanapę można przesuwać.Motor
Typowy problem mikrovanów – niezbyt wygodne fotele – w trasie to problem.
Typowy problem mikrovanów – niezbyt wygodne fotele – w trasie to problem.Motor
Największym atutem Merivy jest funkcjonalne wnętrze samochód idealnie nadaje się do miasta i... na wakacje.
Największym atutem Merivy jest funkcjonalne wnętrze samochód idealnie nadaje się do miasta i... na wakacje.Motor
Składa się nie tylko kanapa, ale także przednie oparcie.
Składa się nie tylko kanapa, ale także przednie oparcie.Motor
Podwójne słupki ograniczają widoczność - do obserwacji drogi na skrzyżowaniach trzeba się przyzwyczaić.
Podwójne słupki ograniczają widoczność - do obserwacji drogi na skrzyżowaniach trzeba się przyzwyczaić.Motor
Prezentowany Opel Meriva 1.7 DTI w ciągu 11 lat eksploatacji pokonał dystans 221 000 kilometrów.
Prezentowany Opel Meriva 1.7 DTI w ciągu 11 lat eksploatacji pokonał dystans 221 000 kilometrów.Motor
We wnętrzu dominują trzy kolory: czarny, szary i srebrny. To jedyna wada. Jakość materiałów oraz montażu jest na całkiem niezłym poziomie. Obszyta skórą kierownica wciąż wygląda dobrze.
We wnętrzu dominują trzy kolory: czarny, szary i srebrny. To jedyna wada. Jakość materiałów oraz montażu jest na całkiem niezłym poziomie. Obszyta skórą kierownica wciąż wygląda dobrze.Motor
Opisywany egzemplarz pochodzi z polskiej sieci sprzedaży, od 2005 roku jest w rękach jednego użytkownika.
Opisywany egzemplarz pochodzi z polskiej sieci sprzedaży, od 2005 roku jest w rękach jednego użytkownika.Motor
Awarie sterownika pompy wtryskowej silnika 1.7 DTI są typowe. Producent powinien był poprawić tę konstrukcję

Zobacz również:

    Opel Meriva 1.7 DTI (2003) - podsumowanie

    Inne rodzinne Ople w podobnej cenie:

    To mało popularny samochód, jest wygodny, ale rdzewieje.
    To mało popularny samochód, jest wygodny, ale rdzewieje.Opel
    Jest o klasę większa, ale w jej gamie także brakuje dobrego diesla.
    Jest o klasę większa, ale w jej gamie także brakuje dobrego diesla.Opel
    Wysokoprężnej jednostce 1.7 DTI trudno wystawić jednoznaczną ocenę. Jest ekonomiczna, ale pracuje głośno.
    Wysokoprężnej jednostce 1.7 DTI trudno wystawić jednoznaczną ocenę. Jest ekonomiczna, ale pracuje głośno.Motor

    Dane techniczne: Opel Meriva 1.7 DTI (2003)

    Wersja
    1.7 DTI
    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1686 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/8
    Moc maksymalna
    75 KM/4400
    Maksymalny moment obrotowy
    165 Nm/1800
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    161 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    17,0 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
    5,4
    *dane fabryczne
    Aktualnie jedyną usterką Merivy jest podejrzany wyciek oleju. Na szczęście nie jest duży. Spod auta jeszcze nie kapie - olejowy osad najwyraźniej gromadził się miesiącami. Pierwsze objawy zużycia wykazuje także turbosprężarka, ale jest to jak najbardziej prawidłowy objaw - to element oryginalny, który dzięki regularnej wymianie oleju i umiejętnej eksploatacji wytrzymał dwa razy tyle ile powinien. Bardzo dobry obraz psują punktowe ogniska korozji, które pojawiły się na drzwiach. Na szczęście są niewielkie, więc bez problemu poradzi sobie z nimi każdy lakiernik.
    Aktualnie jedyną usterką Merivy jest podejrzany wyciek oleju. Na szczęście nie jest duży. Spod auta jeszcze nie kapie - olejowy osad najwyraźniej gromadził się miesiącami. Pierwsze objawy zużycia wykazuje także turbosprężarka, ale jest to jak najbardziej prawidłowy objaw - to element oryginalny, który dzięki regularnej wymianie oleju i umiejętnej eksploatacji wytrzymał dwa razy tyle ile powinien. Bardzo dobry obraz psują punktowe ogniska korozji, które pojawiły się na drzwiach. Na szczęście są niewielkie, więc bez problemu poradzi sobie z nimi każdy lakiernik.Motor
    • System składania tylnych foteli
    • Niezawodne zawieszenie
    • Niskie zużycie paliwa
    • Kiepska widoczność (ograniczają ją przednie podwójne słupki)
    • Niezbyt wygodne fotele przednie
    • Hałas silnika
    • Problemy z korozją

    Opel Meriva 1.7 DTI (2003) - zestawienie kosztów

    Opel Meriva 1.7 DTI: zestawienie kosztów

    1. Opłaty
     
    Ubezpieczenie AC, OC i NW za okres 9 lat (kwota uśredniona)
    12 600 zł
    2. Koszty serwisu
    Data
    Przebieg
    Opis czynności
    Koszt
    06.2005
    67 000 km
    Wymiana EGR – na szczęście samochód był jeszcze na gwarancji
    0 zł
    04.2006
    92 000 km
    Wymiana oleju z filtrem
    300 zł
    09.2007
    110 000 km
    Wymiana modułu wybieraka skrzyni biegów
    850 zł
    17.2008
    125 000 km
    Wymiana mechanizmu wycieraczek
    550 zł
    01.2009
    145 000 km
    Wymiana wspomagania elektrycznego
    (nowe kosztowało ok. 4 tys. zł, udało się
    kupić i zamontować sprawne używane),
    wymiana akumulatora
    1400 zł
    03.2010
    159 000 km
    Regeneracja sterownika pompy wtryskowej
    800 zł
    05.2011
    168 000 km
    Wymiana elektromagnetycznego sprzęgła sprężarki klimatyzacji
    350 zł
    06.2012
    185 000 km
    Awaria alternatora (mostek)
    500 zł
    07.2013
    210 000 km
    Czyszczenie EGR, powtórna regeneracja sterownika pompy wtryskowej
    1000 zł
    -
    -
    2 komplety opon zimowych 185/60 R15
    2 komplety opon letnich 185/60 R15
    3300 zł
    03.2014
    221 000 km
    Koszt ostatniej wymiany oleju x 10
    1300 zł
    Obowiązkowe badanie techniczne x 9
    882 zł
    Suma wydatków z punktu 2.
    11 232 zł
    3. Koszty paliwa
    Na dystansie 154 tys. km (średnie spalanie: 6,5 l/100 km,
    ilość zużytego paliwa: 10 010 l, cena uśredniona: 5,40 zł za litr)
    54 054 zł
    Podsumowanie kosztów
    Suma wydatków z pkt. 1, 2 i 3 (ubezpieczenie, naprawy, paliwo)
    77 886 zł
    Utrata wartości (zakup: 30 tys. zł, obecna wartość: 12 tys. zł)
    18 000 zł
    Łączny koszt na dystansie 154 tys. km
    95 886 zł
    Koszt 1 km bez utraty wartości
    0,50 zł
    Koszt 1 km z utratą wartości*
    0,62 zł
    *Inne samochody: Renault Clio 1.2 – 0,66 zł, Fiat Bravo 2.0 JTDm – 0,88 zł, Audi A4 – 0,97 zł,
    Toyota Land Cruiser – 1,02 zł