Używany Opel Antara (2006-2015) - opinie użytkowników
Dzięki ograniczonej podaży łatwo kupić zadbaną używaną Antarę w rozsądnej cenie. To dość trwały, lecz paliwożerny SUV.

OPEL ANTARAlata produkcji: 2006-2015ceny: od 22 tys. zł
Opel Antara zadebiutował w 2006 r. wraz z bliźniaczym Chevroletem Captivą (dostępnym także w 7-osobowej wersji). Do obu produkowanych w Korei modeli klienci podchodzili z dystansem, więc nie zawojowały one rynku.
Dla Opla, Antara była wręcz jednym z najgorzej sprzedających się modeli w historii.
Dzięki słusznym rozmiarom (458 cm długości i 185 cm szerokości) Antara jest jednym z najprzestronniejszych aut w swojej klasie, lecz rozczarowuje zaskakująco niewielkim bagażnikiem (420 l).
Na desce rozdzielczej SUV-a Opla królują liczne przyciski i nieprzystające do tej klasy auta materiały wykończeniowe, których zużycie objawia się postępującymi trzaskami we wnętrzu.
Opel Antara nie jest ani specjalnie dynamicznym, ani ekonomicznym autem.
Jedynie z topową jednostką benzynową (3.2 V6) przyspiesza do 100 km/h w mniej niż 10 s, a diesle spalają ok. 8 l/100 km i sprawiają problemy z DPF-em.
Dostępne były silniki 2.0 CDTI (127/150/170 KM), a po liftingu z 2010 r. wprowadzono też 2.2 CDTI (163/184 KM).
Jednostki benzynowe można zasilać LPG (pośredni wtrysk paliwa). Ciężko jednak je spotkać na rynku wtórnym.



Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń. | |||||
OCENA SAMOCHODU | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
przestronność wnętrza | ✔ | ||||
pojemność bagażnika | ✔ | ||||
jakość materiałów | ✔ | ||||
wyposażenie | ✔ | ||||
komfort jazdy, hałas | ✔ | ||||
osiągi | ✔ | ||||
wygląd, styl | ✔ | ||||
OCENA EKSPLOATACJI | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
cena zakupu | ✔ | ||||
zużycie paliwa | ✔ | ||||
ceny części | ✔ | ||||
dostępność części | ✔ | ||||
koszty serwisu | ✔ | ||||
dostępność serwisu | ✔ | ||||
awaryjność | ✔ |

UŻYWANY OPEL ANTARA (2006-2015): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Opli Antara?
ZALETY
"Auto jako używane oceniam bardzo dobrze. Nie psuje się, jest bezpieczne i nadal wygląda nowocześnie".
"Mam 190 cm i spokojnie mieszczę się w obu rzędach siedzeń. Z tyłu dużo miejsca na nogi, a kanapa ma regulowane oparcie".
"Silnik 2.2 CDTI z niezwykłą lekkością napędza ciężką Antarę".

"Jak na SUV-a, Antara zaskakująco pewnie się prowadzi".
WADY
"W 3.2 z automatem nie spodziewajcie się dobrego przyspieszenia. Jeździ jak auto o niższej pojemności".
"Klawisze są zbyt małe i dopiero po przyjrzeniu się widać, czy są wciśnięte, czy nie".

"W mieście męczy bardzo duży promień skrętu".
Opel Antara (2006-2015)



















Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 51-52/2018