Używany Nissan Primera P12 (2001-2007)

Sylwetka Primery P12 jest mocno „nadęta”. Wygląd to kwestia gustu, przestronność – bezdyskusyjna zaleta.
Sylwetka Primery P12 jest mocno „nadęta”. Wygląd to kwestia gustu, przestronność – bezdyskusyjna zaleta.Motor
Potrzeba czasu żeby się odnaleźć w tym wnętrzu. O dziwo, podczas jazdy wskaźniki pośrodku przestają przeszkadzać. Jakość wykonania to osobny temat: powinna być lepsza.
Potrzeba czasu żeby się odnaleźć w tym wnętrzu. O dziwo, podczas jazdy wskaźniki pośrodku przestają przeszkadzać. Jakość wykonania to osobny temat: powinna być lepsza.Motor

Nissan Primera P12 (2001-2007)

Jeśli już decydować się na benzynową Primerę, to tylko na 2.0. Silnik 1.8 słynie z problemów.
Jeśli już decydować się na benzynową Primerę, to tylko na 2.0. Silnik 1.8 słynie z problemów.Motor
Dużo miejsca na nogi, ale tylna kanapa ma za krótkie siedzisko
Dużo miejsca na nogi, ale tylna kanapa ma za krótkie siedziskoMotor
Fotele tylko wyglądają dobrze. Nie są zbyt wygodne. Trzymanie boczne: brak.
Fotele tylko wyglądają dobrze. Nie są zbyt wygodne. Trzymanie boczne: brak.Motor
Stopień skomplikowania instalacji elektrycznej przeraża nawet zdolnych elektroników.
Stopień skomplikowania instalacji elektrycznej przeraża nawet zdolnych elektroników.Motor
Potrzeba czasu żeby się odnaleźć w tym wnętrzu. O dziwo, podczas jazdy wskaźniki pośrodku przestają przeszkadzać. Jakość wykonania to osobny temat: powinna być lepsza.
Potrzeba czasu żeby się odnaleźć w tym wnętrzu. O dziwo, podczas jazdy wskaźniki pośrodku przestają przeszkadzać. Jakość wykonania to osobny temat: powinna być lepsza.Motor
Denerwująca przypadłość: samoczynnie opuszczają się szyby, niszcząc plastikowe prowadnice. Zestawów naprawczych nie ma.
Denerwująca przypadłość: samoczynnie opuszczają się szyby, niszcząc plastikowe prowadnice. Zestawów naprawczych nie ma.Motor
Sylwetka Primery P12 jest mocno „nadęta”. Wygląd to kwestia gustu, przestronność – bezdyskusyjna zaleta.
Sylwetka Primery P12 jest mocno „nadęta”. Wygląd to kwestia gustu, przestronność – bezdyskusyjna zaleta.Motor
Poprzednik: P12 nie miałą następcy. Na fot. poprzednik (P11), znany z dobrych silników i słabej blachy.
Poprzednik: P12 nie miałą następcy. Na fot. poprzednik (P11), znany z dobrych silników i słabej blachy.Nissan
Ekran w wersji kolorowej i zegary Fine Vision (seryjne od 2004 r.).
Ekran w wersji kolorowej i zegary Fine Vision (seryjne od 2004 r.).Nissan
Niewątpliwa zaleta wersji kombi: bagażnik o ogromnej pojemności i regularnym kształcie.
Niewątpliwa zaleta wersji kombi: bagażnik o ogromnej pojemności i regularnym kształcie.Motor
Korozja, póki co, atakuje tylko układ wydechowy. To spory postęp w porównaniu do P11.
Korozja, póki co, atakuje tylko układ wydechowy. To spory postęp w porównaniu do P11.Motor

Nissan Primera P12 (2001-2007) - podsumowanie

  • Nietrwałe przednie zawieszenie: praktycznie zawsze jest coś do wymiany, zwłaszcza po zimie.
  • Uszkodzenia panewek korbowodów w 1.9 dCi: częściowo odpowiadają za to użytkownicy, przeciągający termin zmiany oleju.
  • Wycieki płynu wspomagania kierownicy: usterka częsta i stale powracająca.
  • Szwankujący ekran centralny: wina wiązki elektrycznej.
  • Brak styku z masą w tylnej lampie: łatwo to wyczyścić.
  • Zużycie oleju w 1.8.

Dane techniczne: Nissan Primera P12 (2001-2007)

Wersja
1.8
2.0
1.9 dCi
2.2 dCi
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1769 cm3
1998 cm3
1870 cm3
2184 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/8
R4/16
Moc maksymalna
116 KM
140 KM
120 KM
136 KM
Maksymalny moment obrotowy
163 Nm
192 Nm
270 Nm
314 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
188 km/h
205 km/h
195 km/h
203 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,9 s
9,6 s
10,8 s
10,2 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
7,4
8,7
5,7
6,1