Używany Nissan Primera P12 (2001-2007)

Sylwetka Primery P12 jest mocno „nadęta”. Wygląd to kwestia gustu, przestronność – bezdyskusyjna zaleta.
Sylwetka Primery P12 jest mocno „nadęta”. Wygląd to kwestia gustu, przestronność – bezdyskusyjna zaleta.Motor
Potrzeba czasu żeby się odnaleźć w tym wnętrzu. O dziwo, podczas jazdy wskaźniki pośrodku przestają przeszkadzać. Jakość wykonania to osobny temat: powinna być lepsza.
Potrzeba czasu żeby się odnaleźć w tym wnętrzu. O dziwo, podczas jazdy wskaźniki pośrodku przestają przeszkadzać. Jakość wykonania to osobny temat: powinna być lepsza.Motor

Nissan Primera P12 (2001-2007)

Jeśli już decydować się na benzynową Primerę, to tylko na 2.0. Silnik 1.8 słynie z problemów.
Jeśli już decydować się na benzynową Primerę, to tylko na 2.0. Silnik 1.8 słynie z problemów.Motor
Dużo miejsca na nogi, ale tylna kanapa ma za krótkie siedzisko
Dużo miejsca na nogi, ale tylna kanapa ma za krótkie siedziskoMotor
Fotele tylko wyglądają dobrze. Nie są zbyt wygodne. Trzymanie boczne: brak.
Fotele tylko wyglądają dobrze. Nie są zbyt wygodne. Trzymanie boczne: brak.Motor
Stopień skomplikowania instalacji elektrycznej przeraża nawet zdolnych elektroników.
Stopień skomplikowania instalacji elektrycznej przeraża nawet zdolnych elektroników.Motor
Potrzeba czasu żeby się odnaleźć w tym wnętrzu. O dziwo, podczas jazdy wskaźniki pośrodku przestają przeszkadzać. Jakość wykonania to osobny temat: powinna być lepsza.
Potrzeba czasu żeby się odnaleźć w tym wnętrzu. O dziwo, podczas jazdy wskaźniki pośrodku przestają przeszkadzać. Jakość wykonania to osobny temat: powinna być lepsza.Motor
Denerwująca przypadłość: samoczynnie opuszczają się szyby, niszcząc plastikowe prowadnice. Zestawów naprawczych nie ma.
Denerwująca przypadłość: samoczynnie opuszczają się szyby, niszcząc plastikowe prowadnice. Zestawów naprawczych nie ma.Motor
Sylwetka Primery P12 jest mocno „nadęta”. Wygląd to kwestia gustu, przestronność – bezdyskusyjna zaleta.
Sylwetka Primery P12 jest mocno „nadęta”. Wygląd to kwestia gustu, przestronność – bezdyskusyjna zaleta.Motor
Poprzednik: P12 nie miałą następcy. Na fot. poprzednik (P11), znany z dobrych silników i słabej blachy.
Poprzednik: P12 nie miałą następcy. Na fot. poprzednik (P11), znany z dobrych silników i słabej blachy.Nissan
Ekran w wersji kolorowej i zegary Fine Vision (seryjne od 2004 r.).
Ekran w wersji kolorowej i zegary Fine Vision (seryjne od 2004 r.).Nissan
Niewątpliwa zaleta wersji kombi: bagażnik o ogromnej pojemności i regularnym kształcie.
Niewątpliwa zaleta wersji kombi: bagażnik o ogromnej pojemności i regularnym kształcie.Motor
Korozja, póki co, atakuje tylko układ wydechowy. To spory postęp w porównaniu do P11.
Korozja, póki co, atakuje tylko układ wydechowy. To spory postęp w porównaniu do P11.Motor

Zobacz również:

    Nissan Primera P12 (2001-2007) - podsumowanie

    • Nietrwałe przednie zawieszenie: praktycznie zawsze jest coś do wymiany, zwłaszcza po zimie.
    • Uszkodzenia panewek korbowodów w 1.9 dCi: częściowo odpowiadają za to użytkownicy, przeciągający termin zmiany oleju.
    • Wycieki płynu wspomagania kierownicy: usterka częsta i stale powracająca.
    • Szwankujący ekran centralny: wina wiązki elektrycznej.
    • Brak styku z masą w tylnej lampie: łatwo to wyczyścić.
    • Zużycie oleju w 1.8.

    Dane techniczne: Nissan Primera P12 (2001-2007)

    Wersja
    1.8
    2.0
    1.9 dCi
    2.2 dCi
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1769 cm3
    1998 cm3
    1870 cm3
    2184 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/8
    R4/16
    Moc maksymalna
    116 KM
    140 KM
    120 KM
    136 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    163 Nm
    192 Nm
    270 Nm
    314 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    188 km/h
    205 km/h
    195 km/h
    203 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,9 s
    9,6 s
    10,8 s
    10,2 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    7,4
    8,7
    5,7
    6,1