Używany Mercedes Klasy E (W213): opinie, usterki, najlepsze silniki

Klasa E W213 prezentuje się niezwykle elegancko i wyglądem (choć nie tylko) nawiązuje do większej Klasy S
Klasa E W213 prezentuje się niezwykle elegancko i wyglądem (choć nie tylko) nawiązuje do większej Klasy Smateriały prasowe
Auto może być z powodzeniem wykorzystywane zarówno jako limuzyna do przewozu pasażerów w mieście jak i na długich dystansach
Auto może być z powodzeniem wykorzystywane zarówno jako limuzyna do przewozu pasażerów w mieście jak i na długich dystansachmateriały prasowe

Mercedes E W213 - komfort i wymiary

Używany Mercedes Klasy E W213 - wymiary nadwozia i pojemność bagażnika

Opcjonalnie w kabinie można znaleźć duży ekran multimediów wizualnie połączony z cyfrowymi zegarami
Opcjonalnie w kabinie można znaleźć duży ekran multimediów wizualnie połączony z cyfrowymi zegaramimateriały prasowe

Używany Mercedes E W213 - silniki benzynowe

Odmiany E 63 AMG napędza znakomity silnik 4.0 V8 – ostatni taki w historii Klasy E
Odmiany E 63 AMG napędza znakomity silnik 4.0 V8 – ostatni taki w historii Klasy Emateriały prasowe

Używany Mercedes E W213 - silniki wysokoprężne

Po 2020 roku mocno zmienił się przód auta – E Klasa otrzymała nowe reflektory i osłonę chłodnicy
Po 2020 roku mocno zmienił się przód auta – E Klasa otrzymała nowe reflektory i osłonę chłodnicymateriały prasowe

Używany Mercedes Klasy E W213 - hybrydy plug-in

Wersja All Terrain ma podniesione o 29 mm zawieszenie, kolejne 20 mm prześwitu można zyskać aktywując terenowy tryb jazdy
Wersja All Terrain ma podniesione o 29 mm zawieszenie, kolejne 20 mm prześwitu można zyskać aktywując terenowy tryb jazdymateriały prasowe

Używany Mercedes E W213 - ceny na rynku

Używany Mercedes E W213 - usterki, na co zwrócić uwagę?

  • działanie elektrycznego otwierania pokrywy bagażnika
  • działanie klimatyzacji
  • elektronika pokładowa - sposób pracy multimediów
  • sprawdzenie nadwozia/wnętrza pod kątem niedoskonałości
  • wibrujący pedał hamulca
  • podświetlenie LED lusterek
  • praca pneumatycznego zawieszenia (możliwa awaria kompresora)
Wyraźnie zmienił się też kształt tylnych lamp, które także nawiązywały wyglądem do tych z Klasy S
Wyraźnie zmienił się też kształt tylnych lamp, które także nawiązywały wyglądem do tych z Klasy Smateriały prasowe
  • wysoka jakość wykończenia
  • przestronna kabina, duży bagażnik
  • bogate wyposażenie
  • szeroki wybór jednostek napędowych
  • wysokie koszty serwisowania
  • cienki lakier
  • możliwe problemy z osprzętem silników wysokoprężnych
  • sporadyczne problemy z elektroniką
  • niewielki bagażnik w wersjach hybrydowych plug-in
Warto pamiętać, że pojemność bagażnika odmian hybrydowych jest wyraźnie mniejsza i w sedanie wynosi tylko 370 litrów
Warto pamiętać, że pojemność bagażnika odmian hybrydowych jest wyraźnie mniejsza i w sedanie wynosi tylko 370 litrówmateriały prasowe

Używany Mercedes E W213 - najlepsza wersja

Używany Mercedes E W213 – dane techniczne (polecane wersje)

Wersja
E 400
E 220 d
E 400 d 4MATI
Silnik
Benz., V6, biturbo
R4, turbodiesel
R6, turbodiesel
Pojemność skokowa
3498 cm3
1950 cm3
2925 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
333 KM przy 5250-6000/min
194 KM przy 3800/min
330/340 KM przy 3600-4200/4400/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
480 Nm 1250-4000/mi
400 Nm przy 1600-2800/min
700 Nm przy 1200-3200/min
Masa własna/ładowność
1655-1910/535-610 kg
1715-1855/605 kg
1905/640 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,2 s
7,3 s
4,9 s
Prędkość maksymalna
250 km/h
240 km/h
250 km/h
Młodego kierowcę poniosła fantazja. Jechał 240 km/h i nie odpuszczałKPP CieszynPolicja