Używany Mercedes klasy E W211 (2002)

Opisywany egzemplarz przejechał w jednych rękach 226 tys. km. Początek raportu: rok 2007, 147 tys. km.
Opisywany egzemplarz przejechał w jednych rękach 226 tys. km. Początek raportu: rok 2007, 147 tys. km.Motor
Zabudowa kasy fiskalnej i terminalu psuje urok deski rozdzielczej, która w serii W211 jest naprawdę ładna. Obszycie kierownicy zostało wykonane we własnym zakresie i również budzi zastrzeżenia.
Zabudowa kasy fiskalnej i terminalu psuje urok deski rozdzielczej, która w serii W211 jest naprawdę ładna. Obszycie kierownicy zostało wykonane we własnym zakresie i również budzi zastrzeżenia.Motor

Mercedes klasy E W211 (2002)

Reflektory: we wszystkich egzemplarzach brzydko matowieją. Po 10 latach wymagają polerowania.
Reflektory: we wszystkich egzemplarzach brzydko matowieją. Po 10 latach wymagają polerowania.Motor
Opisywany egzemplarz przejechał w jednych rękach 226 tys. km. Początek raportu: rok 2007, 147 tys. km.
Opisywany egzemplarz przejechał w jednych rękach 226 tys. km. Początek raportu: rok 2007, 147 tys. km.Motor
Brak śladów zużycia! Wygodna tylna kanapa i duża ilość miejsca sprawiają, że ten model świetnie spisuje się w roli taksówki.
Brak śladów zużycia! Wygodna tylna kanapa i duża ilość miejsca sprawiają, że ten model świetnie spisuje się w roli taksówki.Motor
Wzorowe fotele. Mimo upływu lat wciąż wyglądają jak nowe i zachowały sprężystość. Bardzo wysoko trzeba ocenić jakość tapicerki.
Wzorowe fotele. Mimo upływu lat wciąż wyglądają jak nowe i zachowały sprężystość. Bardzo wysoko trzeba ocenić jakość tapicerki.Motor
Typowe: jedna dźwignia do kierunkowskazów i wycieraczek.
Typowe: jedna dźwignia do kierunkowskazów i wycieraczek.Motor
Zabudowa kasy fiskalnej i terminalu psuje urok deski rozdzielczej, która w serii W211 jest naprawdę ładna. Obszycie kierownicy zostało wykonane we własnym zakresie i również budzi zastrzeżenia.
Zabudowa kasy fiskalnej i terminalu psuje urok deski rozdzielczej, która w serii W211 jest naprawdę ładna. Obszycie kierownicy zostało wykonane we własnym zakresie i również budzi zastrzeżenia.Motor
W wersji 220 CDI Mercedes klasy E jest samochodem ekonomicznym.
W wersji 220 CDI Mercedes klasy E jest samochodem ekonomicznym.Motor
Dwumasowe koło pasowe: typowe dla współczesnych diesli: dwumasowe koło pasowe paska wielorowkowego zaczęło hałasować po 300 tys. km.
Dwumasowe koło pasowe: typowe dla współczesnych diesli: dwumasowe koło pasowe paska wielorowkowego zaczęło hałasować po 300 tys. km.Motor
Bagażnik ma pojemność 540 l. Zawiasy nie uszkodzą bagażu.
Bagażnik ma pojemność 540 l. Zawiasy nie uszkodzą bagażu.Motor
Łączniki wału napędowego: nie wymagały wymiany. Być może to zasługa automatycznej skrzyni.
Łączniki wału napędowego: nie wymagały wymiany. Być może to zasługa automatycznej skrzyni.Motor
Wahacze górne: górne wahacze są aluminiowe, ale po 2003 roku producent przewidział możliwość wymiany sworzni.
Wahacze górne: górne wahacze są aluminiowe, ale po 2003 roku producent przewidział możliwość wymiany sworzni.Motor
Dolne wahacze przednie: są bardzo trwałe. W ciągu całej eksploatacji mechanik interweniował tu tylko dwa razy.
Dolne wahacze przednie: są bardzo trwałe. W ciągu całej eksploatacji mechanik interweniował tu tylko dwa razy.Motor
Zawieszenie tylne: jest jeszcze trwalsze niż przednie. Wymieniano jedynie tanie elementy gumowe. Amortyzatory są jeszcze oryginalne.
Zawieszenie tylne: jest jeszcze trwalsze niż przednie. Wymieniano jedynie tanie elementy gumowe. Amortyzatory są jeszcze oryginalne.Motor
Układ wydechowy: auto ma 10 lat i oryginalny układ wydechowy. W wersjach wysokoprężnych wytrzymuje on dłużej niż w wersjach benzynowych.
Układ wydechowy: auto ma 10 lat i oryginalny układ wydechowy. W wersjach wysokoprężnych wytrzymuje on dłużej niż w wersjach benzynowych.Motor
Na podnośniku w autoryzowanej stacji obsługi: nie stwierdziliśmy żad nych poważnych oznak zużycia Mercedesa.
Na podnośniku w autoryzowanej stacji obsługi: nie stwierdziliśmy żad nych poważnych oznak zużycia Mercedesa.Motor

Układ hamulcowy z SBC

Moduł podlegający wymianie znajduje się pod maską, w okolicy prawego nadkola.
Moduł podlegający wymianie znajduje się pod maską, w okolicy prawego nadkola.Motor
  • Silnik mimo dużego przebiegu (373 tys. km) nie sprawia większych problemów. Jest oszczędny i wystarczająco dynamiczny.
  • Mimo intensywnej eksploatacji w roli taksówki tapicerka jest w dobrym stanie.
  • Nadwozie nie rdzewieje.
  • Kosztowny w obsłudze układ hamulcowy z systemem SBC.
  • Przeciętna trwałość automatycznej skrzyni biegów (wymaga wykonania określonych napraw po przebiegu 220 tys. km). Na szczęście wiele firm wykonuje te usługi.

Silnik 220 CDI 150 KM

Podstawowa, czterocylindrowa jednostka napędowa jest najbardziej ekonomiczną propozycją w gamie. Okazuje się trwała i relatywnie tania w serwisowaniu.
Podstawowa, czterocylindrowa jednostka napędowa jest najbardziej ekonomiczną propozycją w gamie. Okazuje się trwała i relatywnie tania w serwisowaniu.Motor

Dane techniczne: Mercedes klasy E W211 (2002)

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
2148 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
common rail
Moc maksymalna
150 KM/ 4200
Maks. moment obrotowy
340 Nm/2000
Skrzynia biegów
aut./5-biegowa
Napęd
tylny
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarczowe
Zawieszenie przednie
wielowahaczowe
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
Masa własna/ładowność
1535/610 kg
Poj. bagażnika
540 l
Poj. zbiornika paliwa
65 lub 84 l
Opony
205/65 R16
Długość/szerokość/wysokość
482/182/145 cm
Rozstaw osi
286 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna
218 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,2 s
Zuż. paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 
5,5/9,5/8,0

Zestawienie kosztów: Mercedes klasy E W211 (2002)

1. Opłaty
Ubezpieczenie (składka roczna AC, OC, NW, Assistance) za okres czterech lat (4 x 3000 zł)
12000 zł
2. Koszty serwisu
Przebieg
Opis czynności
Koszt
147 000 km
Początek raportu
 
220 000 km
Wymiana modułu SBC
5000 zł
220 000 km
Naprawa konwertera skrzyni biegów
1000 zł
246 000 km
Wymiana wtryskiwacza
1000 zł
330 000 km
Regeneracja skrzyni biegów
6000 zł
338 000 km
Wymiana dwumasowego koła pasowego
1200 zł
340 000 km
Usterka wycieraczek
200 zł
373 000 km
Koniec raportu
3300 zł
Wymiana oleju (co 20 tys. km) 11 x 300 zł
0 zł
Wymiana przednich klocków hamulcowych (co 30 tys. km) 7 x 230 zł
1610 zł
Wymiana tylnych klocków hamulcowych (co 100 tys. km) 2 x 180 zł
360 zł
Naprawy zawieszenia i wymiana oleju w tylnym moście (łącznie)
1500 zł
Suma kosztów serwisowych
21170 zł
3. Koszty paliwa
Na dystansie 226 tys. km (średnie spalanie 8 l/100 km,
ilość zużytego paliwa: 18 000 l, średnia cena ON: 4,00 zł)
72000 zł
Podsumowanie kosztów
Suma wydatków z pkt. 1, 2 i 3 (ubezpieczenie, naprawy, paliwo)
105170 zł
Utrata wartości (zakup: 75 tys. zł, wartość na koniec raportu: 30 tys. zł)
45000 zł
Łączny koszt na dystansie 226 tys. km
150170 zł
Koszt 1 km bez utraty wartości
0,47 zł
Koszt 1 km z utratą wartości
0,66 zł