Używany Mercedes klasy A W168 (1998-2004)

Mercedes klasy A W168 (1998-2004)
Mercedes klasy A W168 (1998-2004)Motor
Wysokie nadwozie, ale niski prześwit. Wielu użytkowników podkreśla, że zawieszenie jest wręcz sportowo sztywne.
Wysokie nadwozie, ale niski prześwit. Wielu użytkowników podkreśla, że zawieszenie jest wręcz sportowo sztywne.Motor

Mercedes klasy A W168 (1998-2004)

Diesle CDI to silniki, które polecamy. Mają solidny układ wtryskowy, palą mało i zapewniają zadowalające osiągi. Benzynówki są paliwożerne.
Diesle CDI to silniki, które polecamy. Mają solidny układ wtryskowy, palą mało i zapewniają zadowalające osiągi. Benzynówki są paliwożerne.Motor
Nowy model (W169).
Nowy model (W169).Motor
Przód po liftingu.
Przód po liftingu.Motor
Wersja Long.
Wersja Long.Motor
Sporym problemem jest wymiana rozrusznika. Bardzo trudno się do niego dostać.
Sporym problemem jest wymiana rozrusznika. Bardzo trudno się do niego dostać.Motor
Używany Mercedes klasy A W168 (1998-2004)
Używany Mercedes klasy A W168 (1998-2004)Motor
Wysokie nadwozie, ale niski prześwit. Wielu użytkowników podkreśla, że zawieszenie jest wręcz sportowo sztywne.
Wysokie nadwozie, ale niski prześwit. Wielu użytkowników podkreśla, że zawieszenie jest wręcz sportowo sztywne.Motor
Klosze lamp przednich wykonano z plastiku. Zdarza się, że są już nadtopione.
Klosze lamp przednich wykonano z plastiku. Zdarza się, że są już nadtopione.Motor
Przednie fotele są sprężyste i mają szeroki zakres regulacji.
Przednie fotele są sprężyste i mają szeroki zakres regulacji.Motor
Praktyczny bagażnik: aż 390l pojemności. Pod podłogą znalazło się jeszcze miejsce na koło zapasowe i niewielki schowek.
Praktyczny bagażnik: aż 390l pojemności. Pod podłogą znalazło się jeszcze miejsce na koło zapasowe i niewielki schowek.Motor
Nie działa opuszczanie szyb? Konieczne jest podpięcie komputera i diagnostyka.
Nie działa opuszczanie szyb? Konieczne jest podpięcie komputera i diagnostyka.Motor
Konsola środkowa przed liftingiem była bardzo prosta.
Konsola środkowa przed liftingiem była bardzo prosta.Motor
Wysokie nadwozie, ale niski prześwit. Wielu użytkowników podkreśla, że zawieszenie jest wręcz sportowo sztywne.
Wysokie nadwozie, ale niski prześwit. Wielu użytkowników podkreśla, że zawieszenie jest wręcz sportowo sztywne.Motor
Płaska podłoga: rzadkość w samochodach tej klasy.
Płaska podłoga: rzadkość w samochodach tej klasy.Motor

Mercedes klasy A W168 (1998-2004) - podsumowanie

  • Drobne problemy z elektryką, np. niedziałające opuszczanie szyb.
  • Skrzypiąca tapicerka w wersjach sprzed liftingu.
  • Problemy z prawidłową pracą silnika w egzemplarzach benzynowych eksploatowanych z najtańszymi, mieszalnikowymi instalacjami LPG.
  • Problemy z rozrusznikiem - kłopot bywa poważny. Rozrusznik znajduje się pomiędzy podłogą a zespołem napędowym, stąd praktycznie nie ma szans na jego szybką wymianę. Producent stosował tu dwa rodzaje rozruszników - Valeo i Bosch. Niektóre posiadają wbudowany immobiliser. Może się okazać, że po wymianie (przy przebiegu ok. 120-180 tys. km) nie zapalimy silnika bez pomocy oprogramowania z ASO.
  • Diesli z udokumentowanym przebiegiem ok. 200 tys. km.
  • Wersji Long, która ma naprawdę bardzo dużo miejsca na tylnej kanapie.
  • Egzemplarzy z ogrzewaniem postojowym Webasto.
  • Samochodów do napraw po drobnej stłuczce przodem. Zakres i komplikacje napraw niemile zaskoczą.
  • Benzynowych egzemplarzy 1.4 - mają słabe osiągi, ale za to dużo palą.
  • Mieszalnikowych instalacji LPG.

Dane techniczne: Mercedes klasy A W168 (1998-2004)

Wersja
A 140
A 160
A 160 CDI
A 170 CDI
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1397 cm3
1598 cm3
1689 cm3
1689 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
R4/8
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
82 KM
102 KM
60 KM
90 KM
Maksymalny moment obrotowy
130 Nm
150 Nm
160 Nm
180 Nm
Osiągi (dane producenta; dotyczą wersji krótkiej)
Prędkość maksymalna
170 km/h
182 km/h
155 km/h
175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,9 s
10,8 s
17,6 s
12,5 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
12,9
9,0
6,0
6,0