Używany Mercedes CLK (2002-2009)

Luksusowe coupe są zazwyczaj drogie w zakupie i w eksploatacji. Druga generacja Mercedesa CLK przeczy temu stereotypowi.

Samochód występuje w dwóch wersjach nadwozia – coupe (C209) oraz kabriolet (A209).
Samochód występuje w dwóch wersjach nadwozia – coupe (C209) oraz kabriolet (A209). Motor

MERCEDES CLK lata produkcji: 2002-2009 ceny od: 20 000 zł

Mercedes CLK bazuje na popularnej klasie C W203, ale styliści zrobili wszystko, żeby utrzymać to w tajemnicy. Wizualnie zmieniło się nie tylko nadwozie, ale także wnętrze. Specjalnie zaprojektowana dla tego modelu deska rozdzielcza jest w tym wypadku kropką nad "i".

Druga generacja CLK, podobnie jak poprzednik otrzymała indywidualnie zaprojektowane wnętrze, co podkreśla klasę modelu.Motor
Bardzo wygodnie podróżuje się tylko z przodu. Z tyłu brakuje miejsca na nogi i głowy.Motor
Bagażnik coupe ma całkiem przyzwoitą pojemność 435 l (kabriolet – 390 l).Motor

Jeśli ktoś nie może żyć bez multimediów, powinien szukać egzemplarzy wyprodukowanych po 2005 roku. Mają już nową generację elektroniki pokładowej, są przystosowane do odczytywania płyt DVD oraz współpracy z produktami Apple.

Jakość wykonania nadwozia jest bardzo wysoka. Nowością w porównaniu z poprzednią generacją modelu są elektryczne podajniki pasów bezpieczeństwa (auto nie ma środkowych słupków).

Wszystkie wersje mają silnik umieszczony wzdłużnie z przodu i napęd na tylne koła. Gama jednostek napędowych jest tak bogata, że nie sposób opisać tu wszystkich wersji. Najsłabszy silnik benzynowy ma 163 KM (1.8 z doładowaniem mechanicznym, oznaczony jako CLK 200). Najmocniejszy - to prawdziwy potwór o mocy 582 KM (DTM AMG, 5,4 l, V8 doładowane mechanicznie). Naszym zdaniem dla zwykłych kierowców godne polecenia są bardzo żywotne wersje wolnossące V6 (240-350) o mocy 170-272 KM. Na współpracujących z nimi automatycznych skrzyniach także można polegać - należą do najtrwalszych na rynku.

Jeśli ktoś liczy się z kosztami paliwa, powinien bez wahania sięgnąć po diesla. Do wyboru są trzy propozycje - zwyczajna, 4-cylindrowa 220 CDI, niezła 5-cylindrowa 270 CDI oraz topowa V6 320 CDI. Naszym zdaniem godne uwagi są dwie ostatnie. Wersja 220 CDI jest "przeciętniakiem". 270 CDI oraz 320 CDI zużywają nieco więcej paliwa ale przynajmniej wiadomo, za co płaci się na stacji benzynowej. Pod względem niezawodności najlepszą opinią cieszy się silnik 320 CDI.

Większość egzemplarzy jest doskonale wyposażona. Najbardziej popularne konfiguracje fabryczne to Elegance i Avangarde. Trzeba podkreślić, że ich specyfikacje różniły się w zależności od rynku sprzedaży.

MODEL
2009
2008
2006
2004
2002
CLK 270/320 CDI
60 000 zł
45 000 zł
38 000 zł
30 000 zł
25 000 zł

MERCEDES CLK (2002-2009): HISTORIA MODELU

2002: premiera drugiej generacji Mercedesa CLK w wersji coupe (o nim piszemy)2004: do gamy dołącza kabriolet2005: nowy system multimedialny2009: koniec produkcji

UŻYWANY MERCEDES CLK (2002-2009): TYPOWE USTERKI

  • Czasem zimą zapalają się kontrolki ASR, BAS i SRS - wystarczy wyłączyć samochód, odczekać chwilę i problem znika.
  • Sprężarki mechaniczne są praktycznie nienaprawialne (problem dotyczy oczywiście wyłącznie zużytych benzynowych modeli z kompresorem)
Mercedes CLKMotor

UŻYWANY MERCEDES CLK (2002-2009): PODSUMOWANIE

To jeden z najbardziej niedocenianych modeli Mercedesa na naszym rynku. Autem warto się zainteresować, ponieważ znacznie łatwiej niż w przypadku innych modeli trafić na zadbany egzemplarz z prywatnych rąk. Nasz typ to 5-lub 6-cylindrowy diesel za ok. 30 tys. zł.OCENA 3/5

Oceny: 1 niepolecany; 2 warunkowo godny zainteresowania; 3 godny zainteresowania; 4 polecany; 5 szczególnie polecany

 
CLK 200
CLK 270 CDI
CLK 320 CDI
Silnik
benzynowy, kompresor
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1796 cm3
2685 cm3
2987 cm3
Układ cyl./zawory
R4/16
R5/20
V6/24
Moc maksymalna
163 KM/5500
170 KM/4200
224 KM/3800
Maks. moment obr.
240 Nm/3000
400 Nm/1800
415 Nm/1400
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
230 km/h
230 km/h
246 km/h
Przysp. 0-100 km/h
9,3 s
9,2 s
 8,2 s
Średnie zużycie paliwa
8,5 l/100 km
6,6 l/100 km
7,3 l/100 km

Mercedes CLK (2002-2009)

Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor
Mercedes CLK (2002-2009)Motor

Tekst: Jacek Ambrozik, zdjęcia: archiwum; "Motor" 31/2015

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas