Używany Land Rover Freelander (2008)

Land Rover Freelander (2008)
Land Rover Freelander (2008)Motor

Raport z przebiegu 70 tys. km

W konsoli środkowej trochę straszy czarny otwór między nawiewami. Ekran w tym miejscu jest wyjątkowo rzadką opcją. Skóra na kierownicy wygląda na mocno zużytą mimo małego przebiegu.
W konsoli środkowej trochę straszy czarny otwór między nawiewami. Ekran w tym miejscu jest wyjątkowo rzadką opcją. Skóra na kierownicy wygląda na mocno zużytą mimo małego przebiegu.Motor

Zobacz również:

    Land Rover Freelander (2008)

    Tuż po wykonaniu zdjęć przy przebiegu 90 tys. km samochód ruszył w 1400-kilometrową trasę.
    Tuż po wykonaniu zdjęć przy przebiegu 90 tys. km samochód ruszył w 1400-kilometrową trasę.Motor
    Uszkodzony silnik wycieraczki: ten typ tak ma. Niestety do silniczka dostaje się woda spływająca po tylnej szybie. Zobaczymy, ile wytrzyma po wymianie...
    Uszkodzony silnik wycieraczki: ten typ tak ma. Niestety do silniczka dostaje się woda spływająca po tylnej szybie. Zobaczymy, ile wytrzyma po wymianie...Motor
    Siedzi się wysoko – raczej jak w terenówce, niż w typowym kompaktowym SUV-ie.
    Siedzi się wysoko – raczej jak w terenówce, niż w typowym kompaktowym SUV-ie.Motor
    Tapicerka fotela kierowcy jest już zauważalnie poprzecierana z lewej strony.
    Tapicerka fotela kierowcy jest już zauważalnie poprzecierana z lewej strony.Motor
    ...niewielu z nich ma pod podłogą pełnowymiarowe koło zapasowe.
    ...niewielu z nich ma pod podłogą pełnowymiarowe koło zapasowe.Motor
    Bagażnik ma pojemność 405 l. Konkurenci są wprawdzie lepsi, ale...
    Bagażnik ma pojemność 405 l. Konkurenci są wprawdzie lepsi, ale...Motor
    Wyjątkowo duży kluczyk ma ten sam problem co materiały we wnętrzu: nadzwyczaj szybko się wyciera.
    Wyjątkowo duży kluczyk ma ten sam problem co materiały we wnętrzu: nadzwyczaj szybko się wyciera.Motor
    Skrzynia automatyczna uprzyjemnia jazdę, ale powiększa spalanie. Korzystanie ze zmiany ręcznej nie ma sensu.
    Skrzynia automatyczna uprzyjemnia jazdę, ale powiększa spalanie. Korzystanie ze zmiany ręcznej nie ma sensu.Motor
    W konsoli środkowej trochę straszy czarny otwór między nawiewami. Ekran w tym miejscu jest wyjątkowo rzadką opcją. Skóra na kierownicy wygląda na mocno zużytą mimo małego przebiegu.
    W konsoli środkowej trochę straszy czarny otwór między nawiewami. Ekran w tym miejscu jest wyjątkowo rzadką opcją. Skóra na kierownicy wygląda na mocno zużytą mimo małego przebiegu.Motor
    "Nie planuję pozbywać się Land Rovera. Jego zaletą jest, póki co, przewidywalność wydatków na utrzymanie i brak istotnych usterek".
    "Nie planuję pozbywać się Land Rovera. Jego zaletą jest, póki co, przewidywalność wydatków na utrzymanie i brak istotnych usterek".Motor
    Używany Land Rover Freelander (2008)
    Używany Land Rover Freelander (2008)Motor
    Zaolejenie intercoolera jest widoczne, gdy spojrzy się przez siatkę w zderzaku. Ciekawe, ile oleju jest w rurach?
    Zaolejenie intercoolera jest widoczne, gdy spojrzy się przez siatkę w zderzaku. Ciekawe, ile oleju jest w rurach?Motor
    Brak zabezpieczenia antykorozyjnego choćby w postaci grubego „baranka” nie stanowi powodu do dumy...
    Brak zabezpieczenia antykorozyjnego choćby w postaci grubego „baranka” nie stanowi powodu do dumy...Motor
    Sprzęgło Haldex III generacji zadebiutowało właśnie we Freelanderze. Jest dużo lepsze niż układ Steyr z poprzednika.
    Sprzęgło Haldex III generacji zadebiutowało właśnie we Freelanderze. Jest dużo lepsze niż układ Steyr z poprzednika.Motor
    Sonda lambda została zamontowana odpowiednio wysoko, w terenie nie grozi kierowcy wyłamanie jej z gniazda.
    Sonda lambda została zamontowana odpowiednio wysoko, w terenie nie grozi kierowcy wyłamanie jej z gniazda.Motor
    Masywne zawieszenie nie ma żadnych luzów, wszystkie części (sworznie, wahacze) są jeszcze oryginalne.
    Masywne zawieszenie nie ma żadnych luzów, wszystkie części (sworznie, wahacze) są jeszcze oryginalne.Motor

    Land Rover Freelander (2008) - podsumowanie

    2,2-litrowy diesel z common rail w 2008 r. nie miał jeszcze filtra cząstek stałych. „Organki” u góry to tłumik drgań.
    2,2-litrowy diesel z common rail w 2008 r. nie miał jeszcze filtra cząstek stałych. „Organki” u góry to tłumik drgań.Motor

    Dane techniczne: Land Rover Freelander (2008)

    Wersje
    2.2 TD4
    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    2179 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Moc maksymalna
    152 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    400 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    181 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,2 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
    8,5
    *dane fabryczne
    • Wygodna pozycja za kierownicą.
    • Intuicyjna obsługa wszystkich urządzeń pokładowych.
    • Cichy i niezawodny napęd na 4 koła typu Haldex.
    • Za mały bagażnik.
    • Katastrofalnie słaba zwrotność.
    • Wysoki próg załadunku.
    • Ceny części bywają absurdalne.

    Land Rover Freelander - zestawienie kosztów

    Land Rover Freelander: zestawienie kosztów

    1. Opłaty
     
    Ubezpieczenie (łączna uśredniona składka roczna OC i AC) za okres 4 lat (auto kupione w 2009 r.)
    11 000 zł
    2. Koszty serwisu
    Data
    Przebieg
    Opis czynności
    Koszt
    05.2009
    21 000 km
    Pierwszy przegląd gwarancyjny z wymianą oleju i filtrów
    2500 zł
    04.2010
    38 000 km
    Wymiana górnych mocowań amortyzatorów na gwarancji
    -
    05.2010
    39 000 km
    Wymiana przekładni kierowniczej na gwarancji
    -
    06.2010
    40 000 km
    Serwis okresowy z wymianą oleju i klocków hamulcowych przednich
    2800 zł
    02.2011
    49 000 km
    Wymiana szyby przedniej, przeprogramowanie skrzyni biegów – na gwarancji
    -
    03.2012
    60 300 km
    Serwis okresowy (poza ASO) z wymianą oleju i klocków hamulcowych tylnych
    1150 zł
    09.2012
    67 000 km
    Wymiana silniczka tylnej wycieraczki
    250 zł
    06.2013
    80 400 km
    Duży serwis: przegląd, wymiana oleju w silniku,
    skrzyni biegów i zespole sprzęgła Haldex,
    wymiana rozrządu i klocków hamulcowych przednich
    4250 zł
    07.2013
    87 000 km
    Tuning elektroniczny (chiptuning) silnika – wzrost mocy ze 152 na 175 KM
    1300 zł
    -
    -
    Opony letnie + zimowe 215/75 R16
    3600 zł
    Suma wydatków z punktu 2.
    15 850 zł
    3. Koszty paliwa
    Na dystansie 70 tys. km (średnie spalanie: 11,5 l/100 km,
    ilość zużytego paliwa: l, cena uśredniona: 5,20 zł za litr)
    41 860 zł
    Podsumowanie kosztów
    Suma wydatków z pkt. 1, 2 i 3 (ubezpieczenie, naprawy, paliwo)
    68 710 zł
    Utrata wartości (zakup: 100 tys. zł, obecna wartość: 56 tys. zł)
    44 000 zł
    Łączny koszt na dystansie 70 tys. km
    112 710 zł
    Koszt 1 km bez utraty wartości
    0,98 zł
    Koszt 1 km z utratą wartości*
    1,61 zł
    *inne samochody: Renault Clio 1.2 – 0,66 zł, Fiat Bravo 2.0 JTDm – 0,88 zł, Toyota Land Cruiser – 1,02 zł,
    Audi A4 – 0,97 zł

    Czy to naprawdę samochód angielski?

    Wiele osób mówi, że nie kupi Land Rovera, bo angielska marka to jedynie źródło problemów. Przyjrzeliśmy się bliżej temu autu w warsztacie i znaleźliśmy dziesiątki znaków „FoMoCo” (Ford Motor Company) – zarówno na silniku, jak i na zawieszeniu (fot.) oraz...
    Wiele osób mówi, że nie kupi Land Rovera, bo angielska marka to jedynie źródło problemów. Przyjrzeliśmy się bliżej temu autu w warsztacie i znaleźliśmy dziesiątki znaków „FoMoCo” (Ford Motor Company) – zarówno na silniku, jak i na zawieszeniu (fot.) oraz...Motor
    ...na elektronice (fot. u dołu). Sprzęgło międzyosiowe firmuje Haldex – światowa korporacja założona w Szwecji. Automatyczna skrzynia biegów to produkt japoński (Aisin AW). Silnik Forda i Peugeota pracuje w wielu innych autach.
    ...na elektronice (fot. u dołu). Sprzęgło międzyosiowe firmuje Haldex – światowa korporacja założona w Szwecji. Automatyczna skrzynia biegów to produkt japoński (Aisin AW). Silnik Forda i Peugeota pracuje w wielu innych autach.Motor