Używany Land Rover Discovery 2

Discovery 2 jest sporo mniejszy od rywali z Japonii. Nie każdy jednak potrzebuje ogromnej terenówki.
Discovery 2 jest sporo mniejszy od rywali z Japonii. Nie każdy jednak potrzebuje ogromnej terenówki.Motor
Najbogatsza odmiana HSE V8: skóra wysokiej jakości, automatyczna klimatyzacja, a w bagażniku - zmieniarka CD.
Najbogatsza odmiana HSE V8: skóra wysokiej jakości, automatyczna klimatyzacja, a w bagażniku - zmieniarka CD.Motor

Land Rover Discovery 2 (1999-2004)

Model po liftingu (rok 2003).
Model po liftingu (rok 2003).Motor
Discovery 3: 2005-2010 r.
Discovery 3: 2005-2010 r.Motor
Teren to wciąż naturalne środowisko Land Rovera Discovery 2. Następna generacja była cięższa i znacznie bardziej osobowa.
Teren to wciąż naturalne środowisko Land Rovera Discovery 2. Następna generacja była cięższa i znacznie bardziej osobowa.Motor
Model przed liftingiem łatwo rozpoznać po kierunkowskazach umieszczonych w zderzaku. Wersję siedmoosobową - po obecności stopni na tylnym zderzaku, które ułatwiają zajmowanie miejsca.
Model przed liftingiem łatwo rozpoznać po kierunkowskazach umieszczonych w zderzaku. Wersję siedmoosobową - po obecności stopni na tylnym zderzaku, które ułatwiają zajmowanie miejsca.Motor
Discovery 2 jest sporo mniejszy od rywali z Japonii. Nie każdy jednak potrzebuje ogromnej terenówki.
Discovery 2 jest sporo mniejszy od rywali z Japonii. Nie każdy jednak potrzebuje ogromnej terenówki.Motor
Kieszonki są przydatne - można tutaj schować np. latarkę.
Kieszonki są przydatne - można tutaj schować np. latarkę.Motor
Górne okienko w bagażniku to gadżet - kierowcy nie służy.
Górne okienko w bagażniku to gadżet - kierowcy nie służy.Motor
Tylna kanapa została umieszczona znacznie wyżej niż fotele z przodu, a dzięki podwyższeniu dachu nie brak miejsca nad głowami.
Tylna kanapa została umieszczona znacznie wyżej niż fotele z przodu, a dzięki podwyższeniu dachu nie brak miejsca nad głowami.Motor
W zależności od wersji można trafić na tapicerkę płócienną, skórę z ciemnym przeszyciem lub z kolorowymi wstawkami.
W zależności od wersji można trafić na tapicerkę płócienną, skórę z ciemnym przeszyciem lub z kolorowymi wstawkami.Motor
Przełącznik ACE (u dołu) włącza tryb jazdy w trasie.
Przełącznik ACE (u dołu) włącza tryb jazdy w trasie.Motor
Najbogatsza odmiana HSE V8: skóra wysokiej jakości, automatyczna klimatyzacja, a w bagażniku - zmieniarka CD.
Najbogatsza odmiana HSE V8: skóra wysokiej jakości, automatyczna klimatyzacja, a w bagażniku - zmieniarka CD.Motor
Fabryczne radio w rozmiarze 1,5 DIN steruje także zmieniarką płyt CD. Nagłośnienie - jak na lata 90. - po prostu znakomite.
Fabryczne radio w rozmiarze 1,5 DIN steruje także zmieniarką płyt CD. Nagłośnienie - jak na lata 90. - po prostu znakomite.Motor
Nietypowo - tempomat w amerykańskim stylu w angielskim aucie. Nie zapominajmy jednak, że Discovery 2 miał podbić USA.
Nietypowo - tempomat w amerykańskim stylu w angielskim aucie. Nie zapominajmy jednak, że Discovery 2 miał podbić USA.Motor
Nietypowo, albo "typowo po angielsku", czyli sterowanie elektryką szyb umieszczone w zaskakującym miejscu na konsoli.
Nietypowo, albo "typowo po angielsku", czyli sterowanie elektryką szyb umieszczone w zaskakującym miejscu na konsoli.Motor
Lewy, górny róg: włącznik systemu kontroli zjazdu z wzniesienia.
Lewy, górny róg: włącznik systemu kontroli zjazdu z wzniesienia.Motor
Uwaga na przewody olejowe biegnące do skrzyni biegów - pękają.
Uwaga na przewody olejowe biegnące do skrzyni biegów - pękają.Motor
Z przodu źródłem wycieków często jest przekładnia kierownicza.
Z przodu źródłem wycieków często jest przekładnia kierownicza.Motor
Turbosprężarkę łatwo wyciągnąć, przy tym jest to standardowy model Garretta.
Turbosprężarkę łatwo wyciągnąć, przy tym jest to standardowy model Garretta.Motor
Drzwi otwierają się na bok - to wygodne. Na zdjęciu wersja siedmioosobowa. Dwa fotele można łatwo złożyć i schować z boku.
Drzwi otwierają się na bok - to wygodne. Na zdjęciu wersja siedmioosobowa. Dwa fotele można łatwo złożyć i schować z boku.Motor
  • Usterki układu ACE (hydraulicznej regulacji sztywności) - nieszczelne przyłącza, wycieki oleju hydraulicznego.
  • Zużycie pompowtryskiwaczy - brak nowych podzespołów do aut sprzed 2002 r.
  • Awarie "pneumatyki" - najczęściej dziurawe poduszki i spalone kompresory.
  • Wycieki oleju spod uszczelki wałka rozrządu.
  • Zużyte łożyska przednie.
  • Stuki w tylnym zawieszeniu.
  • Uszkodzenia zaworu wastegate w układzie doładowania.
  • Duży wybór części eksploatacyjnych w rozsądnych cenach.
  • Obecność wyspecjalizowanych, wartych polecenia warsztatów.
  • Świetne zdolności terenowe.
  • Nieduże zużycie paliwa.
  • Wyraźnie mniej miejsca w kabinie niż u japońskich konkurentów.
  • Brak części do silników wyprodukowanych przed 2001 r.
  • Wyższa awaryjność bogato wyposażonych wersji.
  • Dyskusyjna ergonomia.

Dane techniczne: Land Rover Discovery 2 (1999-2004)

Wersja
4.0 V8
4.6 V8
2.5 TD5
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
Pojemność skokowa
3947 cm3
4552 cm3
2496 cm3
Układ cylindrów/zawory
V8/16
V8/16
R5/10
Moc maksymalna
185 KM
217 KM
138 KM
Maks. moment obrotowy
340 Nm
400 Nm
300 Nm
Osiągi
 
 
 
Prędkość maksymalna
170 km/h
196 km/h
157 km/h
Przysp. 0-100 km/h
11,7 s
9,9 s
15,3 s
Średnie zużycie paliwa
w l/100 km
16,7
16,4
9,4

Konkurenci z Japonii - więksi, mocniejsi... czy lepsi?

Dużo droższy, dużo większy - nie zawsze lepszy. Znalezienie dobrego Land Cruisera to loteria.
Dużo droższy, dużo większy - nie zawsze lepszy. Znalezienie dobrego Land Cruisera to loteria.Motor
Toyota Land Cruiser J9 (1996-2002)
Toyota Land Cruiser J9 (1996-2002)Motor
Pajero II było produkowane także po prezentacji następcy jako Pajero Classic (aż do 2005 r.).
Pajero II było produkowane także po prezentacji następcy jako Pajero Classic (aż do 2005 r.).Motor
Mitsubishi Pajero II (1991-2000)
Mitsubishi Pajero II (1991-2000)Motor