Używany Jaguar XJ X350 (2003-2009)

W tej generacji XJ-a pojawił się silnik Diesla. Ma nienaganną kulturę pracy.
W tej generacji XJ-a pojawił się silnik Diesla. Ma nienaganną kulturę pracy.Motor
Tablica przyrządów wykończono drewnem. Charakterystyczną cechą jest wybierak biegów J-Gate, gdzie dźwignia porusza się w kształt litery J.
Tablica przyrządów wykończono drewnem. Charakterystyczną cechą jest wybierak biegów J-Gate, gdzie dźwignia porusza się w kształt litery J.Motor

Zobacz również:

    Jaguar XJ X350 (2003-2009)

    Jaguar XJ X300 (1995-2002)
    Jaguar XJ X300 (1995-2002)Jaguar
    Jaguar XJ X351 (2010 r.)
    Jaguar XJ X351 (2010 r.)Jaguar
    Jaguar XJ40 (1986-1994)
    Jaguar XJ40 (1986-1994)Jaguar
    Tablica przyrządów wykończono drewnem. Charakterystyczną cechą jest wybierak biegów J-Gate, gdzie dźwignia porusza się w kształt litery J.
    Tablica przyrządów wykończono drewnem. Charakterystyczną cechą jest wybierak biegów J-Gate, gdzie dźwignia porusza się w kształt litery J.Motor
    Pełnowymiarowe koło zapasowe – brawo. Akumulator w bagażniku – to typowe dla limuzyn.
    Pełnowymiarowe koło zapasowe – brawo. Akumulator w bagażniku – to typowe dla limuzyn.Motor
    Także pasażerowie drugiego rzędu mają oddzielny nawiew.
    Także pasażerowie drugiego rzędu mają oddzielny nawiew.Motor
    Główny zarzut do poprzednika, czyli mało miejsca z tyłu, w X350 nie ma już zastosowania.
    Główny zarzut do poprzednika, czyli mało miejsca z tyłu, w X350 nie ma już zastosowania.Motor
    Fotele ze skóry najwyższej jakości i elektryczne sterowanie to oczywistość.
    Fotele ze skóry najwyższej jakości i elektryczne sterowanie to oczywistość.Motor
    W tej generacji XJ-a pojawił się silnik Diesla. Ma nienaganną kulturę pracy.
    W tej generacji XJ-a pojawił się silnik Diesla. Ma nienaganną kulturę pracy.Motor
    Nadwozie XJ-a X350 zostało w całości wykonane z aluminium, a poszczególne elementy są ze sobą sklejane. To bardzo wydatnie utrudnia naprawy powypadkowe.
    Nadwozie XJ-a X350 zostało w całości wykonane z aluminium, a poszczególne elementy są ze sobą sklejane. To bardzo wydatnie utrudnia naprawy powypadkowe.Motor
    Używany Jaguar XJ X350 (2003-2009)
    Używany Jaguar XJ X350 (2003-2009)Motor

    Jaguar XJ X350 (2003-2009) - podsumowanie

    Znacząco poprawiony w stosunku do poprzednio stosowanej, nieudanej jednostki 4.0. Występuje w wersji 300-konnej i doładowanej osiągającej 400 KM.
    Znacząco poprawiony w stosunku do poprzednio stosowanej, nieudanej jednostki 4.0. Występuje w wersji 300-konnej i doładowanej osiągającej 400 KM.Motor
    Widlasty diesel z dwiema turbosprężarkami skonstruowany przez Peugeota. Układ turbo bywa problematyczny, ale kultura pracy jest nie do pobicia.
    Widlasty diesel z dwiema turbosprężarkami skonstruowany przez Peugeota. Układ turbo bywa problematyczny, ale kultura pracy jest nie do pobicia.Jaguar
    • Nieszczelne zawieszenie pneumatyczne sprawia sporo problemów, zwłaszcza w samochodach powypadkowych. Warto zwrócić uwagę, czy samochód na pewno stoi prosto.
    • Nietrwałe elementy gumowe w zawieszeniu. Niewiele samochodów ma szansę w starciu z polskimi drogami, więc konieczność wymiany gumek w wahaczach przydarza się dość często.
    • Skrzynie automatyczne ZF nie są bardzo awaryjne, ale wymagają zabiegu programowania co jakiś czas. Uwaga! Zalecany olej to Shell 1375.4.
    • Czujniki parkowania dość często się psują, ale ich wymiana nie jest bardzo trudna.
    • Korozja pojawia się mimo aluminiowego nadwozia na klapie bagażnika i drzwiach.
    • Zużyte turbosprężarki w 2.7.
    • Wbrew pozorom, warto zainteresować się dieslem 2.7. Jest naprawdę bardzo cichy, a wszystkie diesle pochodzą z rynku europejskiego.
    • Egzemplarzy w opcji Vanden Plas - mają najbogatsze wyposażenie łącznie z monitorami w zagłówkach.
    • Samochodów z początku produkcji, w których może pojawiać się korozja.
    • Egzemplarzy z rynku amerykańskiego, jeśli sprzedawca ma opory przed podaniem numeru VIN.
    • XJ-ów przerobionych na LPG. Problemy murowane!

    Dane techniczne: Jaguar XJ X350 (2003-2009)

    Wersja
    3.0
    3.5
    4.2
    4.2 S
    2.7 TDVi
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benz. kompresor
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    2967 cm3
    3555 cm3
    4196 cm3
    4196 cm3
    2720 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    V6/24
    V8/32
    V8/32
    V8/32
    V6/24
    Moc maksymalna
    238 KM
    258 KM
    298 KM
    395 KM
    207 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    293 Nm
    335 Nm
    411 Nm
    541 Nm
    435 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    233 km/h
    242 km/h
    250 km/h
    250 km/h
    225 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,1 s
    7,6 s
    6,6 s
    5,3 s
    8,2 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    10,1
    10,7
    10,9
    12,3
    8,1