Używany Hyundai i30 II (2012-2017) - opinie użytkowników

To samochód trochę nudny, ale o przewidywalnych kosztach eksploatacji.

HYUNDAI i30 II
lata produkcji: 2012-2017
ceny: od 26 tys. zł

Drugą generację i30 produkowano tylko przez 5 lat, a w 2014 roku przeprowadzono niewielką modernizację nadwozia.

To trochę "niedzisiejszy" samochód: ma wolnossące silniki benzynowe (1.4 i 1.6, wyjątek to i30 Turbo o mocy 186 KM) i diesle bez dwumasowego koła zamachowego, ale chętnym na auto z drugiej ręki bardziej to odpowiada niż przeszkadza, zwłaszcza że wszystkie jednostki zużywają niewiele paliwa.

Pozytywnie wypada też ich niezawodność. Usterki najczęściej dotyczą złego uszczelnienia skrzyni biegów w 1.6 GDI (olej dostaje się do środka) i elektrycznego wspomagania kierownicy (producent przeprowadzał akcję naprawczą).

Reklama

Kompaktowy Hyundai kusi wciąż obowiązującą w młodszych autach 5-letnią gwarancją i pakownym charakterem wersji kombi.

Niestety, wychodzą już braki w zabezpieczeniu antykorozyjnym i wykończeniu: niszczy się wnętrze, a na tylnej klapie pojawiają się pęcherzyki rdzy.

Co ciekawe, w tej generacji oferowano 3-drzwiowego hatchbacka: jak można się domyślić, stanowi on zaledwie kilka procent ogłoszeń.

UŻYWANY HYUNDAI i30 II (2012-2017): OCENY UŻYTKOWNIKÓW

Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń.
 OCENA SAMOCHODU
 źleponiżej średniejprzeciętniepowyżej średniejbardzo dobrze
przestronność wnętrza   ✔  
pojemność bagażnika    ✔ 
jakość materiałów  ✔   
wyposażenie    ✔ 
komfort jazdy, hałas   ✔  
osiągi   ✔  
wygląd, styl   ✔  
OCENA EKSPLOATACJI
 źleponiżej średniejprzeciętniepowyżej średniejbardzo dobrze
cena zakupu    ✔ 
zużycie paliwa     ✔
ceny części   ✔  
dostępność części    ✔ 
koszty serwisu   ✔  
dostępność serwisu    ✔ 
awaryjność    ✔ 

UŻYWANY HYUNDAI i30 II (2012-2017): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Hyundaiów i30?

ZALETY

"Filtr DPF wypala się co kilkaset kilometrów, ale łatwo dostrzec moment wypalania - wtedy nie wolno gasić auta".

"Duży plus za wąską konsolę środkową - z przodu można wygodnie ułożyć nogi".

"Fotele mają szeroki zakres regulacji (m.in. lędźwie i na wysokość) i nieźle podpierają w zakrętach".

"Duży podłokietnik centralny. W i30 przewidziano miejsce na okulary, kubki lub nawet większą butelkę".

WADY

"Mimo zawieszenia wielowahaczowego auto ma tendencję do zarzucania tyłem, czy to na prostej, czy w zakrętach".

"Od spodu słychać każdy kamyk - Hyundai nie popisał się, wyciszając i30".

"Auto ma długie zwisy i delikatne zaczepy zderzaków, a przy tym dość niski prześwit - łatwo wobec tego urwać coś przy wjeździe na krawężnik".

Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 37/2018

Hyundai i30 1.4 MPI Classic Plus - test – TESTY I PORÓWNANIA

Hyundai i30 3d 1.6 GDi aut. Premium - test – TESTY I PORÓWNANIA

Hyundai i30 1.4 vs VW Golf 1.2 TSI - porównanie – TESTY I PORÓWNANIA

Używane Hyundai i30 i Toyota Auris – OPINIE O SAMOCHODACH

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy