Używany Hyundai i30 II (2012-2017) - opinie użytkowników
To samochód trochę nudny, ale o przewidywalnych kosztach eksploatacji.
HYUNDAI i30 IIlata produkcji: 2012-2017ceny: od 26 tys. zł
Drugą generację i30 produkowano tylko przez 5 lat, a w 2014 roku przeprowadzono niewielką modernizację nadwozia.
To trochę "niedzisiejszy" samochód: ma wolnossące silniki benzynowe (1.4 i 1.6, wyjątek to i30 Turbo o mocy 186 KM) i diesle bez dwumasowego koła zamachowego, ale chętnym na auto z drugiej ręki bardziej to odpowiada niż przeszkadza, zwłaszcza że wszystkie jednostki zużywają niewiele paliwa.
Pozytywnie wypada też ich niezawodność. Usterki najczęściej dotyczą złego uszczelnienia skrzyni biegów w 1.6 GDI (olej dostaje się do środka) i elektrycznego wspomagania kierownicy (producent przeprowadzał akcję naprawczą).
Kompaktowy Hyundai kusi wciąż obowiązującą w młodszych autach 5-letnią gwarancją i pakownym charakterem wersji kombi.
Niestety, wychodzą już braki w zabezpieczeniu antykorozyjnym i wykończeniu: niszczy się wnętrze, a na tylnej klapie pojawiają się pęcherzyki rdzy.
Co ciekawe, w tej generacji oferowano 3-drzwiowego hatchbacka: jak można się domyślić, stanowi on zaledwie kilka procent ogłoszeń.
Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń. | |||||
OCENA SAMOCHODU | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
przestronność wnętrza | ✔ | ||||
pojemność bagażnika | ✔ | ||||
jakość materiałów | ✔ | ||||
wyposażenie | ✔ | ||||
komfort jazdy, hałas | ✔ | ||||
osiągi | ✔ | ||||
wygląd, styl | ✔ | ||||
OCENA EKSPLOATACJI | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
cena zakupu | ✔ | ||||
zużycie paliwa | ✔ | ||||
ceny części | ✔ | ||||
dostępność części | ✔ | ||||
koszty serwisu | ✔ | ||||
dostępność serwisu | ✔ | ||||
awaryjność | ✔ |
UŻYWANY HYUNDAI i30 II (2012-2017): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Hyundaiów i30?
ZALETY
"Filtr DPF wypala się co kilkaset kilometrów, ale łatwo dostrzec moment wypalania - wtedy nie wolno gasić auta".
"Duży plus za wąską konsolę środkową - z przodu można wygodnie ułożyć nogi".
"Fotele mają szeroki zakres regulacji (m.in. lędźwie i na wysokość) i nieźle podpierają w zakrętach".
"Duży podłokietnik centralny. W i30 przewidziano miejsce na okulary, kubki lub nawet większą butelkę".
WADY
"Mimo zawieszenia wielowahaczowego auto ma tendencję do zarzucania tyłem, czy to na prostej, czy w zakrętach".
"Od spodu słychać każdy kamyk - Hyundai nie popisał się, wyciszając i30".
"Auto ma długie zwisy i delikatne zaczepy zderzaków, a przy tym dość niski prześwit - łatwo wobec tego urwać coś przy wjeździe na krawężnik".
Hyundai i30 II (2012-2017)
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 37/2018