Używany Hyundai i30 II (2012-2017) - opinie użytkowników
To samochód trochę nudny, ale o przewidywalnych kosztach eksploatacji.
HYUNDAI i30 II
lata produkcji: 2012-2017
ceny: od 26 tys. zł
Drugą generację i30 produkowano tylko przez 5 lat, a w 2014 roku przeprowadzono niewielką modernizację nadwozia.
To trochę "niedzisiejszy" samochód: ma wolnossące silniki benzynowe (1.4 i 1.6, wyjątek to i30 Turbo o mocy 186 KM) i diesle bez dwumasowego koła zamachowego, ale chętnym na auto z drugiej ręki bardziej to odpowiada niż przeszkadza, zwłaszcza że wszystkie jednostki zużywają niewiele paliwa.
Pozytywnie wypada też ich niezawodność. Usterki najczęściej dotyczą złego uszczelnienia skrzyni biegów w 1.6 GDI (olej dostaje się do środka) i elektrycznego wspomagania kierownicy (producent przeprowadzał akcję naprawczą).
Kompaktowy Hyundai kusi wciąż obowiązującą w młodszych autach 5-letnią gwarancją i pakownym charakterem wersji kombi.
Niestety, wychodzą już braki w zabezpieczeniu antykorozyjnym i wykończeniu: niszczy się wnętrze, a na tylnej klapie pojawiają się pęcherzyki rdzy.
Co ciekawe, w tej generacji oferowano 3-drzwiowego hatchbacka: jak można się domyślić, stanowi on zaledwie kilka procent ogłoszeń.
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Hyundaiów i30?
ZALETY
"Filtr DPF wypala się co kilkaset kilometrów, ale łatwo dostrzec moment wypalania - wtedy nie wolno gasić auta".
"Duży plus za wąską konsolę środkową - z przodu można wygodnie ułożyć nogi".
"Fotele mają szeroki zakres regulacji (m.in. lędźwie i na wysokość) i nieźle podpierają w zakrętach".
"Duży podłokietnik centralny. W i30 przewidziano miejsce na okulary, kubki lub nawet większą butelkę".
WADY
"Mimo zawieszenia wielowahaczowego auto ma tendencję do zarzucania tyłem, czy to na prostej, czy w zakrętach".
"Od spodu słychać każdy kamyk - Hyundai nie popisał się, wyciszając i30".
"Auto ma długie zwisy i delikatne zaczepy zderzaków, a przy tym dość niski prześwit - łatwo wobec tego urwać coś przy wjeździe na krawężnik".
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 37/2018
Hyundai i30 1.4 MPI Classic Plus - test – TESTY I PORÓWNANIA
Hyundai i30 3d 1.6 GDi aut. Premium - test – TESTY I PORÓWNANIA
Hyundai i30 1.4 vs VW Golf 1.2 TSI - porównanie – TESTY I PORÓWNANIA