Używany Ford Fiesta (2001-2008)

To niepozorny, ale udany model. Ma dobre właściwości jezdne, a w gamie znajdują się atrakcyjne silniki benzynowe i wysokoprężne.

Używany Ford Fiesta (2001-2008)
Używany Ford Fiesta (2001-2008)Motor

Funkcjonalność, osiągi, wyposażenie

Niezły samochód w atrakcyjnej cenie. Gamę tworzą dwa modele - 3d oraz 5d. Pod względem przestronności wnętrza Fiesta ustępuje rywalom, ale do codziennej eksploatacji przez jedną lub dwie osoby nadaje się znakomicie. Kosztem ilości miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu, konstruktorzy wygospodarowali dość duży bagażnik. Warto dopłacić za model po liftingu. Ma nie tylko zmodernizowane nadwozie, ale także ładniejszą deskę rozdzielczą. W gamie silnikowej, tak jak w poprzedniej generacji modelu, polecamy benzynowy silnik 1.25 (to optymalne źródło napędu) i odradzamy jednostkę 1.3 (jest przestarzała). Atrakcyjnym wyborem są diesle: 1.4 TDCi oraz 1.6 TDCi. To oszczędne i trwałe silniki znane z małych modeli Citroena i Peugeota.

Awaryjność, koszty, rynek

Jakość wykonania wnętrza jest dość wysoka. Bez problemu można kupić auto z klimatyzacjąMotor

Fiesta jest samochodem trwałym. Należy docenić jej znacznie lepsze zabezpieczenie antykorozyjne niż w poprzedniej generacji modelu. Zawieszenie nie sprawia większych problemów i okazuje się tanie w naprawach. Najbardziej niezawodne silniki to oczywiście 1.25 oraz jego mocniejsze odmiany - 1.4 i 1.6. Ich jedynym manka mankamentem jest fakt, że nie przepadają za instalacjami LPG. Na diesle także nie można narzekać - mimo swoich niewielkich wad, takich jak np. zużycie podkładek pod wtryskiwaczami (objawem jest zapach spalin w kabinie, koszt naprawy to ok. 600 zł) nie sprawiają większych problemów eksploatacyjnych. Na rynku wtórnym ta generacja modelu Fiesty jest bardzo popularna. Najlepiej wyposażone wersje są oznaczone jako Ghia, ale nie brakuje modeli w tańszych specyfikacjach, które i tak mają to co niezbędne, czyli wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz klimatyzację.

Ford Fiesta (2001-2008) - podsumowanie

Biorąc pod uwagę relację ceny do oferowanej wartości Fiesta to bardzo dobry wybór. Zwłaszcza, jeśli ktoś ma ograniczony budżet.

Ford Fiesta (2001-2008)

Używany Ford Fiesta (2001-2008) - więcej informacji

Automatyczna klimatyzacja to rzadkość – na zdjęciu panel topowo wyposażonej wersji po liftingu.Motor
Używany Ford Fiesta (2001-2008)Motor
Jakość wykonania wnętrza jest dość wysoka. Bez problemu można kupić auto z klimatyzacjąMotor
Używany Ford Fiesta (2001-2008)Motor
Używany Ford Fiesta (2001-2008)Motor
Używany Ford Fiesta (2001-2008)Motor
Silnik 1.3 był za stary już do poprzedniej generacji modelu. Tu wygląda niemal jak z innej epoki. Ma brzydki dźwięk, słabe osiągi i dużo pali.
Jeśli w kabinie modelu 1.4 TDCi lub 1.6 TDCi czuć zapach spalin to znak, że czas wymienić podkładki pod wtryskiwaczami.
Benzynowe silniki Fiesty nie przepadają za instalacją LPG. Po montażu dość szybko pojawiają się problemy z korekcją luzu zaworowego.
  • długość/szerokość/wysokość: 392/168/147 cm
  • rozstaw osi: 249 cm
  • pojemność bagażnika: 268-945 l

Ford Fiesta: historia modelu:2001: prezentacja opisywanej generacji Fiesty.2002: gamę uzupełnia podwyższony model Fusion.2005: lifting modelu.2008: nowa generacja modelu.

O typowych usterkach, plusach i minusach Fiesty przeczytasz w najnowszym Poradniku Kupującego Używane "Motoru". Znajdziesz tam opisy 87 modeli samochodów w trzech kategoriach cenowych: 5, 10 i 15 tys. zł. To kompendium wiedzy niezbędne przy wyborze używanego auta - do kupienia w kioskach i salonikach prasowych za 9,99 zł.

Silnik
Moc
Zużycie paliwa
Naszym zdaniem
Benzynowy
1.25
75 KM
6,5 l/100 km
Najbardziej popularny silnik na rynku.
1.3
70 KM
7,2 l/100 km
Wyjątkowo przestarzały, nie polecamy go.
1.4
80 KM
6,8 l/100 km
Techniczny krewniak 1.25, udana konstrukcja.
1.6
100 KM
7,0 l/100 km
W tej wersji Fiesta ma sportowe osiągi.
Diesla
1.4 TDCi
68 KM
5,5 l/100 km
Bardzo oszczędny i zaskakująco trwały.
1.6 TDCi
90 KM
5,5 l/100 km
Świetny, ale droższy w naprawach niż 1.4 TDCi.
Polecamy silnik 1.25 – jest trwały, oszczędny. Niezłym wyborem jest także wysokoprężna jednostka 1.4 TDCi.
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas