Używany Citroen C4 Picasso (2006-)

Funkcjonalne wnętrze, bardzo oszczędne silniki wysokoprężne oraz oryginalny styl: to cechy dzięki którym C4 Picasso plasuje się w czołówce kompaktowych vanów.

Cechą charakterystyczną modelu jest duża przednia szyba, która zachodzi na dach. Tak duże przeszklenie „utrudnia” pracę klimatyzacji.
Cechą charakterystyczną modelu jest duża przednia szyba, która zachodzi na dach. Tak duże przeszklenie „utrudnia” pracę klimatyzacji.Motor

Wewnątrz C4 Picasso panuje prawdziwie wakacyjny klimat. Charakter tego samochodu sprawia, że nawet w korkach podróżuje się jakoś przyjemniej. A jeśli ktoś wybierze jedną z wersji wysokoprężnych - nastrój kierowcy poprawi także niskie zużycie paliwa. Nadwozie, wnętrze"Picasso by tego nie namalował". Tak pisaliśmy o poprzedniej generacji modelu - Xsarze Picasso. Obecna, C4 Picasso jest znacznie lepiej dopracowana pod względem stylizacyjnym. Pod względem trwałości jest już nieco gorzej. Szwankuje przede wszystkim nowoczesna elektronika pokładowa, ale nie tylko. Użytkownicy narzekają na boczne szyby, które skrzypią podczas otwierania, słabą wydajność klimatyzacji (nadwozie jest ponadprzeciętnie przeszkolone i latem bardzo się nagrzewa) i bardzo nieprecyzyjnie pracujący lewarek zmiany biegów.

Obraca się tylko wieniec kierownicy. Centralna, wielofunkcyjna część pozostaje nieruchoma.Motor

Krótka seria egzemplarzy z początkowego okresu produkcji miała problemy z lakierem, w wyniku których na masce mogą pojawiać się charakterystyczne bąble. Na szczęście jest to jedynie kwestia estetyczna - pokrywa silnika jest aluminiowa i nie rdzewieje. Złego słowa nie można powiedzieć na temat funkcjonalności. Wnętrze jest bardzo przestronne nawet w krótkiej, pięciomiejscowej wersji. Bardzo duży jest także bagażnik (wersja krótka: 500-1735 l, siedmiomiejscowa Grand: 200-1950 l). Po złożeniu foteli oparcia tworzą płaską powierzchnię z podłogą kufra.ZawieszenieSamochód jest zestrojony bardzo komfortowo, co odbija się negatywnie na precyzji prowadzenia (średnica zawracania 11,8 m również nie jest najlepszym wynikiem w klasie). Już po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów zawieszenie zaczyna stukać, ale ma prostą konstrukcję (z przodu układ McPherson, z tyłu belka skrętna) i dzięki temu jest tanie w naprawach. Wyjątkiem są wersje (najczęściej Exclusive) z pneumatyczną regulacją prześwitu (tylko na tylnej osi). Przed zakupem bezwzględnie trzeba je sprawdzić w ASO. Silniki Najtańszym sposobem na zakup C4 Picasso jest wybór wersji benzynowej. Do wyboru są dwie odmiany wolnossące (1.8 oraz 2.0), a także dwie odmiany turbodoładowane (1.6 THP o mocach 140 i 150 KM). Wersje wolnossące są trwałe, dobrze znoszą montaż instalacji LPG, ale dużo palą. Wielu użytkowników reklamowało ten problem w okresie gwarancyjnym, ale wymiana oprogramowania sterującego wtryskiem paliwa nie pomagała. Silnik 1.6 THP spala mniej i ma lepsze osiągi, ale ze względu na bezpośredni wtrysk benzyny i turbodoładowanie jest bardziej kosztowny w eksploatacji.Bardzo dobrym wyborem są wersje wysokoprężne. Na rynku występują dwie: 1.6 HDi oraz 2.0 HDi. Pierwszy silnik jest nieco zbyt słaby do tego modelu, ale i tak polecamy go, ponieważ bardzo mało pali. Osoba, która codziennie dojeżdża do pracy, a raz w roku wybiera się autem na wakacje będzie z niego zadowolona. Drugi silnik 2.0 HDi jest wystarczająco mocny, ale nieco więcej pali, a także występuje w niekorzystnych konfiguracjach wyposażenia - początkowo zestawiano go wyłącznie z awaryjną, zautomatyzowaną przekładnią. Wszystkie egzemplarze mają filtr cząstek stałych, który po przebiegu ok. 160-180 tys. km wymaga wymiany na nowy lub regenerowany. Jakość ofertyMimo mieszanych opinii, używany Citroen C4 Picasso wart jest polecenia. W czasach, kiedy nawet niemieckie i japońskie auta psują się na potęgę, samochody francuskie stają się bardzo atrakcyjną alternatywą - na rynku wtórnym w podobnej cenie możemy kupić egzemplarz młodszy, a zatem w lepszym stanie  z mniejszym przebiegiem. Biorąc pod uwagę relację ceny do oferowanej wartości, jedynym rywalem dla C4 Picasso jest Renault Scenic. W statystykach awaryjności oba modele prezentują podobny, niestety niski, poziom.PodsumowanieCeny używanych egzemplarzy C4 Picasso na tle niemieckich i japońskich rywali są atrakcyjne. Koszty eksploatacji nie odbiegają natomiast od średniego poziomu dla tej klasy pojazdów. Wersje benzynowe są raczej bezawaryjne (ale sporo palą). Diesle jeżdżą "na kropelce", ale wymagają drogiej obsługi serwisowej. Oferta rynkowa pozwala na swobodny wybór.

Citroen C4 Picasso (2006-)

Używany Citroen C4 Picasso (2006-) - czytaj artykuł

Polecamy diesle. Oba cieszą się dobrą opinią użytkowników.
Kontrolki świateł znajdują się tuż nad kierownicą. Pozostałe – po lewej stronie centralnego wyświetlacza.
Obraca się tylko wieniec kierownicy. Centralna, wielofunkcyjna część pozostaje cały czas nieruchoma.
Używany Citroen C4 Picasso
Po złożeniu oparć tylnych foteli powierzchnia załadunkowa jest niemal płaska.
Praktyczny gadżet: do prawej burty bagażnika przyczepiona jest fabryczna wózek na zakupy.
Już w krótkiej wersji bagażnik ma pojemność 500-1735 l. W wersji długiej do dyspozycji jest nawet 1950 l!
Na pierwszy rzut oka: totalny chaos. Już po kilku kilometrach jazdy okazuje się jednak, że francuska ergonomia nie jest taka zła. Plus za zamykany schowek na radio.
Z tyłu znajdują się trzy oddzielne fotele. W wersji Grand za nimi są jeszcze dodatkowe dwa.
Przed zakupem trzeba koniecznie sprawdzić działanie elektroniki pokładowej.
Używany Citroen C4 Picasso
Wersja Grand C4 Picasso jest wydłużona o 19 cm.

Jacek Ambrozik

Xsara Picasso była produkowana do 2010 r.Citroen

Citroen C4 Picasso: historia modelu1999: prezentacja Xsary Picasso. 2004: lifting modelu.2006: prezentacja C4 Picasso. Xsara Picasso pozostaje w ofercie jako tańsza alternatywa.2007: prezentacja wersji wydłużonej Grand C4 Picasso.2009: modernizacja gamy silnikowej.2010: koniec produkcji Xsary Picasso. W ofercie pozostają C4 Picasso i Grand C4 Picasso.

Citroen C4 Picasso: typowe usterki i problemy

  • W silnikach benzynowych szwankuje EGR (układ recyrkulacji spalin).
  • W silnikach 1.6 HDi szybko zużywa się turbosprężarka. Wymiana jest tania (ok. 1400 zł).
  • Najwyższym kosztem eksploatacyjnym jest wymiana filtra cząstek stałych (w HDi). Wykonuje się ją co 160 tys. km, a zatem ryzyko, że problem pojawi się po zakupie auta używanego jest duże.
Wersja
1.6 16V
1.8 16V
1.6 HTP
1.6 HDi
2.0 HDI
Silnik
benz.
benz.
benz., turbo
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1598 cm3
1749 cm3
1598 cm3
1560 cm3
1997 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/8
R4/16
Moc maksymalna
120 KM
125 KM
140 KM
110 KM
138 KM
Maks. moment obrotowy
160 Nm
170 Nm
240 Nm
240 Nm
320 Nm
Osiągi
Prędkość maksymalna
186 km/h
185 km/h
192 km/h
180 km/h
195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,3 s
11,7 s
12,6 s
12,5 s
11,6 s
Średnie zużycie paliwa
7,5 l/100 km
7,6 l/100 km
6,4 l/100 km
5,9 l/100 km
6,1 l/100 km
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas