Używany Chrysler 300M (1999-2004)

Wielka limuzyna o kosmicznym wyglądzie zdobyła sobie sporą popularność w Polsce.

Używany Chrysler 300M (1999-2004)
Używany Chrysler 300M (1999-2004)Motor

Samochody zza oceanu, a wśród nich również model 300M, pod koniec lat 90. zaczęły jakościowo zbliżać się do europejskiej konkurencji. Testy pokazały, że ten wielki Chrysler nie psuje się tak często, jak amerykańskie pojazdy produkowane o dekadę wcześniej.

Kierowcy bardzo chwalą olbrzymie przednie fotele, wygląd tablicy przyrządów i prostotę jej obsługi. Materiały wykończeniowe są porządne i całkiem nieźle spasowane. Na tylnej kanapie będą wygodnie podróżować trzy osoby, a ich walizki z powodzeniem zmieszczą się w 530-litrowym bagażniku. Użytkownicy 300M zwracają jedynie uwagę na problemy z oświetleniem wnętrza - czasami lampki się nie zapalają, a bywa, że nie gasną.

Sporo czasu może zająć nauka parkowania. Słabo widać, gdzie kończy się przód samochodu, a przez tylną szybę również niewiele widać.

Oryginalne białe tarcze zegarów podświetlono na zielono. Jeśli chodzi o wyposażenie, autu niczego nie brakuje.Motor

Większość egzemplarzy 300M napędza silnik V6 3.5/254 KM. Skrzynia o nazwie AutoStick oferuje możliwość ręcznej zmiany przełożeń, jednak nawet w tym trybie nie jest zbyt szybka. Trzeba zwrócić uwagę na to, w jaki sposób skrzynia przełącza biegi, ponieważ stuki i szarpanie często oznaczają konieczność przeprowadzenia remontu. Auto z mniejszym silnikiem V6 (2.7/202 KM) oferowano z automatem bez możliwości ręcznej zmiany przełożeń.

Użytkownicy chwalą spalanie Chryslerów w trasie, ale w mieście rośnie ono do ponad 15 l/100 km. Receptą są instalacje LPG. Przy fachowo zamontowanej instalacji sekwencyjnej 300M nie sprawia problemów.

Dobrze wiedzieć, że wersje z Europy miały sztywniejsze sprężyny i amortyzatory, ale konstrukcyjnie układ jezdny nie różni się od tego z wersji amerykańskich. Trwałość zawieszenia 300M należy ocenić wysoko. Problemem może być cieknący układ kierowniczy i luzy na końcówkach drążków. Wytrzymałość układu hamulcowego jest dobra, mając na uwadze masę auta. Samo nadwozie jest porządnie zabezpieczone przed korozją.

Już za 9 tys. zł można kupić egzemplarz z początku produkcji, a za 12 tys. zł - auto o 2 lata młodsze. 16 tys. zł wystarczą na zadbanego Chryslera z końca okresu produkcji. Droższe części warto kupować w sklepach internetowych w USA. Mimo kosztów przesyłki oraz cła i VATu, wychodzą taniej.

Chrysler 300M (1999-2004)

Używany Chrysler 300M (1999-2004) - więcej informacji

Podobno bagażnik mieści... 2 osoby (lub 530 litrów.)Motor
Silniki V6 umieszczono wzdłużnie przed przednią osią.Motor
Oryginalne białe tarcze zegarów podświetlono na zielono. Jeśli chodzi o wyposażenie, autu niczego nie brakuje.Motor
Używany Chrysler 300M (1999-2004)Motor
Używany Chrysler 300M (1999-2004)Motor

Chrysler 300M (1999-2004) - podsumowanie

Ogromna limuzyna, która mimo amerykańskiego rodowodu, nieźle sprawdza się w Europie. Wyjątek to trudności z parkowaniem.

Chrysler 300M: typowe usterki

  • Problemy z oświetleniem wnętrza (włącza się i wyłącza bez wyraźnego powodu).
  • Wycieki płynu wspomagającego z układu kierowniczego.
  • Luzy na końcówkach drążków kierowniczych.
  • Sporadyczne awarie skrzyń automatycznych, bardzo wysokie koszty ich napraw.

Chrysler 300M: plusy

  • Niebywale przestronne nadwozie.
  • Pełne wyposażenie.
  • Silniki dobrze znoszące LPG.

Chrysler 300M: minusy

  • Kłopoty z parkowaniem.
  • Okres oczekiwanie na części jest zbyt długi.
Wersja
2.7 V6
3.5 V6
Silnik
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
2736 cm3
3518 cm3
Układ cylindrów/zawory
V6/24
V6/24
Moc maksymalna
202 KM
254 KM
Maksymalny moment obrotowy
258 Nm
340 Nm
Osiągi    
Prędkość maksymalna
210 km/h
230 km/h
Przysp. 0-100 km/h
10,2 s
8,8 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
9,9
11,5
*dane fabryczne

Tekst: Rafał Andrzejewski, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas