Używane Suzuki Ignis (2004-2007)

Ignisa trudno zaliczyć do konkretnej klasy. To podwyższone auto miejskie, dobrze sprawdzające się na wyboistych drogach.

Nie każdy wie, że Ignis miał dwie generacje - pierwszą wytwarzaną w latach 2000-2003 i drugą, której sprzedaż rozpoczęto w 2004 r. i zakończono w 2007. W naszym materiale zajmiemy się tą późniejszą - była ona sprzedawana w Polsce, stąd nietrudno trafić na egzemplarz od pierwszego właściciela pochodzący z polskiego salonu. Ma ona większy wybór silników i była dostępna w wersji z napędem przednim lub dołączanym 4x4.

Już z podstawowym silnikiem 1.3 o mocy 93 KM Ignis jest dynamiczny, choć lubi wysokie obroty. Zarówno jednostka 1.3, jak i mocniejsza wersja 1.5, a także pochodzący z Fiata diesel 1.3 DDiS mają rozrząd napędzany łańcuchem.

Reklama

Standardowy Ignis z przednim napędem ma kolumny McPhersona z przodu i tylną belkę ze sprężynami śrubowymi (amortyzatory to część wspólna z Oplem Agilą). Ignis z napędem na cztery koła z tyłu ma sztywny most, który podnosi masę i powoduje, że samochód w zakręcie ma tendencję do podskakiwania.

Użytkownicy zwracają uwagę na niską skuteczność dołączanego napędu na 4 koła ze sprzęgłem wiskotycznym i duże opóźnienie w załączaniu, natomiast chwalą wysoki prześwit. Jeśli już pojawiają się jakieś usterki w zawieszeniu,
to dotyczą przede wszystkim zapieczonych łożysk kolumn przednich.

Ignis to zasadniczo samochód bezawaryjny. Zdarzały się samochody ze źle spasowaną karoserią, która skrzypi i czasem jedne drzwi ocierają o drugie. Większym problemem okazuje się niewielka liczba tanich zamienników i złe oceny, które użytkownicy wystawiają stacjom autoryzowanym za ich opieszałość.

Używane Suzuki Ignis (2004-2007) - podsumowanie

Jako oryginalny miejski samochód Ignis sprawdza się doskonale. Nie trzeba bać się dziur i krawężników, jest przy tym bezawaryjny. Brak tylko tanich zamienników, a napęd 4x4 jest mało skuteczny.

Suzuki Ignis: typowe usterki i problemy

  • Skrzypiące i zapiekające się łożyska kolumn McPhersona.
  • Nie najlepsze spasowanie karoserii - utrudnione zamykanie drzwi.
  • Zgrzyty przy wrzucaniu biegu.

Dane techniczne: Suzuki Ignis (2004-2007)

Wersja1.3 16V1.5 16V1.3 DDis
Silnikbenzynowybenzynowyturbodiesel
Pojemność skokowa1328 cm31490 cm31248 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16R4/16R4/16
Moc maksymalna94 KM99 KM70 KM
Maksymalny moment obrotowy118 Nm133 Nm170 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna160 km/h170 km/h155 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h11,1 s10,4 s15,0 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km6,56,75,0

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: Robert Brykała

Używane Suzuki Jimny (1998-) - OPINIE

Używane Suzuki Grand Vitara (2005-) - OPINIE

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama