Używane Suzuki Ignis (2004-2007)

Ignisa trudno zaliczyć do konkretnej klasy. To podwyższone auto miejskie, dobrze sprawdzające się na wyboistych drogach.

Motor

Nie każdy wie, że Ignis miał dwie generacje - pierwszą wytwarzaną w latach 2000-2003 i drugą, której sprzedaż rozpoczęto w 2004 r. i zakończono w 2007. W naszym materiale zajmiemy się tą późniejszą - była ona sprzedawana w Polsce, stąd nietrudno trafić na egzemplarz od pierwszego właściciela pochodzący z polskiego salonu. Ma ona większy wybór silników i była dostępna w wersji z napędem przednim lub dołączanym 4x4.

Wnętrze może się podobać, jest też nie najgorzej wykończone. Radio 2 DIN było dostępne tylko w bogatszych wersjach.Motor

Już z podstawowym silnikiem 1.3 o mocy 93 KM Ignis jest dynamiczny, choć lubi wysokie obroty. Zarówno jednostka 1.3, jak i mocniejsza wersja 1.5, a także pochodzący z Fiata diesel 1.3 DDiS mają rozrząd napędzany łańcuchem.

Standardowy Ignis z przednim napędem ma kolumny McPhersona z przodu i tylną belkę ze sprężynami śrubowymi (amortyzatory to część wspólna z Oplem Agilą). Ignis z napędem na cztery koła z tyłu ma sztywny most, który podnosi masę i powoduje, że samochód w zakręcie ma tendencję do podskakiwania.

Użytkownicy zwracają uwagę na niską skuteczność dołączanego napędu na 4 koła ze sprzęgłem wiskotycznym i duże opóźnienie w załączaniu, natomiast chwalą wysoki prześwit. Jeśli już pojawiają się jakieś usterki w zawieszeniu,to dotyczą przede wszystkim zapieczonych łożysk kolumn przednich.

Ignis to zasadniczo samochód bezawaryjny. Zdarzały się samochody ze źle spasowaną karoserią, która skrzypi i czasem jedne drzwi ocierają o drugie. Większym problemem okazuje się niewielka liczba tanich zamienników i złe oceny, które użytkownicy wystawiają stacjom autoryzowanym za ich opieszałość.

Suzuki Ignis (2004-2007)

Używane Suzuki Ignis (2004-2007) - czytaj artykuł

Napęd 4x4 był opcjonalny w autach benzynowych, jednak załącza się z opóźnieniem.Motor
Wysokoobrotowy silnik 1.3 jest wystarczająco dynamiczny. Nie warto szukać odmiany 1.5.Motor
Wnętrze może się podobać, jest też nie najgorzej wykończone. Radio 2 DIN było dostępne tylko w bogatszych wersjach.Motor
Tylko 235 litrów – bagażnik nie zachwyca. Można złożyć siedzenia i uzyskać 525 l.Motor
Używane Suzuki Ignis (2004-2007)Motor
Używane Suzuki Ignis (2004-2007)Motor
Wersja Ignis Sport (od 2003) – pod maską silnik 1.5/109 KM, często używany jako rajdówka.Suzuki
Pierwsza generacja Ignisa z lat 2000-2003 wyróżniała się małymi lampami tylnymi.Suzuki

Używane Suzuki Ignis (2004-2007) - podsumowanie

Jako oryginalny miejski samochód Ignis sprawdza się doskonale. Nie trzeba bać się dziur i krawężników, jest przy tym bezawaryjny. Brak tylko tanich zamienników, a napęd 4x4 jest mało skuteczny.

Suzuki Ignis: typowe usterki i problemy

  • Skrzypiące i zapiekające się łożyska kolumn McPhersona.
  • Nie najlepsze spasowanie karoserii - utrudnione zamykanie drzwi.
  • Zgrzyty przy wrzucaniu biegu.
Wersja
1.3 16V
1.5 16V
1.3 DDis
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
Pojemność skokowa
1328 cm3
1490 cm3
1248 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
94 KM
99 KM
70 KM
Maksymalny moment obrotowy
118 Nm
133 Nm
170 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
160 km/h
170 km/h
155 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,1 s
10,4 s
15,0 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
6,5
6,7
5,0

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas