Reklama

Używane SUVy - które są najbardziej niezawodne?

Samochody z segmentu SUV od lat cieszą się ogromną popularnością. Łączą komfort auta osobowego z możliwościami lekkiej terenówki. Takie było przynajmniej założenie, gdy powstawał pierwszy SUV na świecie — Toyota RAV4.

Lekka karoseria samonośna, wysoki standard wyposażenia, podwyższony prześwit i napęd na wszystkie koła gwarantowały dobrą zabawę tym, którzy lubią aktywny styl życia — zgodnie z nazwą modelu RAV4, tj. Recreational Active Vehicle with 4 Wheel Drive. Obecnie nie wszystkie SUV-y mają napęd na 4 koła, ale wrażenie swobody i górowania nad innymi użytkownikami dróg pozostaje.

Reklama

SUV-y mają też wiele do zaoferowania kierowcom szukającym samochodu na rynku wtórnym. Przy zakupie auta używanego jednym z ważniejszych kryteriów jest stan kupowanego pojazdu oraz jego trwałość. Stan konkretnego egzemplarza pomoże ocenić zaufany mechanik, ale o niezawodności danego modelu możemy się wiele dowiedzieć, nie wychodząc z domu — czytając opinie użytkowników i przeglądając rankingi awaryjności, takie jak TUV czy Consumer Reports. W raporcie TÜV 2015 wśród samochodów 8-11-letnich uwzględniono 6 średniej wielkości SUV-ów.  

Toyota RAV4

W kategorii aut 8-9-letnich RAV4 wykazała usterkowość na poziomie 16,6 %, zaś egzemplarze w wieku 10-11 lat na poziomie 20,2 %. W obu kategoriach model zajął 3. miejsce. W 2007 roku został wybrany kanadyjskim samochodem roku w kategorii SUV.

Toyota RAV4 z 2004 i 2005 roku (II generacja po liftingu)

W sierpniu 2000 roku pojawiła się druga generacja RAV4 ze znacznie zmienioną stylistyką. Pozostawiono wersję trzydrzwiową (krótką) i pięciodrzwiową (długą). Podobnie jak jego poprzednik, model został zbudowany na platformie podłogowej Toyoty Corolli. 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy został wzmocniony do 150 KM.

W drugiej generacji pojawiła się wersja RAV4 bez napędu na wszystkie koła. 1,8-litrowy 4-cylindrowy silnik benzynowy (125 KM) przekazywał moc tylko na przednią oś. Był dostępny zarówno w wersji trzydrzwiowej, jak i pięciodrzwiowej.

W lipcu 2003 roku wszedł model z przeprojektowanym wnętrzem i przodem samochodu.

Ceny roczników 2004 i 2005 wahają się od 19 tys. zł do 39 tys. zł. Najwięcej ofert mieści się w przedziale 20-30 tys. zł.

Toyota RAV4 z 2006 i 2007 roku (III generacja)

Trzecia generacja modelu była produkowana w latach 2006-2012. RAV4 został tym razem zbudowany na zupełnie nowej platformie podłogowej. Od poprzednika zdecydowanie różnił się też rozmiarami, zaś jego sylwetka została solidnie przeprojektowana. Długość zwiększyła się o 12 cm. Zrezygnowano z wersji 3-drzwiowej oraz z napędu na przednią oś, który nie spotkał się z zainteresowaniem klientów. Samochód wyposażony był w aktywną regulację momentu obrotowego i system stabilizacji toru jazdy VSC+.

Klienci mogli wybierać między silnikiem benzynowym 2.0 l o mocy 152 KM, oraz dieslem 2.2 l, rozwijającym 136-177 KM.

Ceny wahają się od 27 tys. zł do 55 tys. zł, a najwięcej ofert mieści się w przedziale 30-45 tys. zł.

Subaru Forester

W kategorii aut 8-9-letnich Forester wykazał usterkowość na poziomie 21,3 % (10. miejsce), zaś egzemplarze w wieku 10-11 lat na poziomie 19,3 % (2. miejsce). Auto zdobyło trzy razy nagrodę Najlepszego SUV-a według magazynu Car and Driver w latach 2004, 2005 i 2006.

Subaru Forester z 2004 i 2005 roku (II generacja)

Forester II generacji z napędem Symmetrical AWD został mocno zmieniony stylistycznie w stosunku do poprzedniego modelu, tak na zewnątrz, jak i we wnętrzu. Do znanych wcześniej silników 125 KM i 177 KM dodano trzeci, 2.5 l z turbodoładowaniem, o mocy 210 KM. 5-biegowa skrzynia manualna otrzymała centralny mechanizm różnicowy, zaś dla skrzyni automatycznej rozdział napędu regulowało sprzęgło wielopłytkowe.

Ceny tego modelu wahają się od 16 tys. zł do 34 tys. zł.

Subaru Forester z 2006 i 2007 roku (II generacja po liftingu)

Lifting objął przede wszystkim reflektory, grill i zderzaki. W lusterkach bocznych umieszczono kierunkowskazy. Do wyboru były silniki benzynowe 2.0 l 158 KM i 2.5 l 230 KM. Większy z nich przyspieszał do 100 km/h w 6 s.

Ceny wahają się od 21 tys. zł do 37 tys. zł.

Honda CR-V

W kategorii aut 8-9-letnich CR-V wykazała usterkowość na poziomie 21,3% (16. miejsce), zaś egzemplarze w wieku 10-11 lat na poziomie 25,8% (15. miejsce).

Honda CR-V z 2004 i 2005 roku (II generacja przed liftingiem i po nim)

CR-V drugiej generacji został zbudowany na platformie Hondy Civic. W 2004 roku oferowana była wyłącznie jednostka 2.0 l 150 KM, zaś w 2005 roku przy okazji liftingu dołączył silnik Diesla 2.2 i-CDTi o mocy 140 KM. Napęd 4x4 był dołączany automatycznie. Systemy bezpieczeństwa obejmują ESP, ABS i 6 poduszek powietrznych.

Ceny wahają się od 19 tys. zł do 35 tys. zł.

Honda CR-V z 2006 i 2007 roku  (III generacja)

Trzecia generacja została także zbudowana na platformie Civica, mimo to wymiary zostały nieco zmniejszone w stosunku do poprzedniej generacji. Rozstaw osi się nie zmienił, podobnie jak silnik Diesla. Nowa natomiast była jednostka benzynowa o pojemności 2 litrów.

Ceny wahają się od 26 tys. zł do 60 tys. zł. Najwięcej ofert mieści się w przedziale 34-51 tys. zł.

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: SUV | auta używane | awaryjność

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje