Używane: Seat Leon, Honda Civic, Alfa 147

Najlepsze silniki benzynowe ma Honda. Za szeroką ofertę diesli wyróżniamy Alfę i Seata.
Najlepsze silniki benzynowe ma Honda. Za szeroką ofertę diesli wyróżniamy Alfę i Seata.Motor
Przepiękna forma. Tworzywa sztuczne (szczególnie po liftingu) mają dość wysoką jakość, ale jakość montażu nie jest doskonała. Zimą wnętrze zaczyna skrzypieć.
Przepiękna forma. Tworzywa sztuczne (szczególnie po liftingu) mają dość wysoką jakość, ale jakość montażu nie jest doskonała. Zimą wnętrze zaczyna skrzypieć.Motor
Sportowa stylizacja łączy się w tym wypadku z funkcjonalnością. Efekt psuje przeciętna jakość tworzyw sztucznych w egzemplarzach sprzed liftingu (na zdjęciu).
Sportowa stylizacja łączy się w tym wypadku z funkcjonalnością. Efekt psuje przeciętna jakość tworzyw sztucznych w egzemplarzach sprzed liftingu (na zdjęciu).Motor
Artystyczno-kosmiczny nieład w praktyce okazuje się przyjazny dla kierowcy. Dodatkowym plusem jest wysoka jakość montażu poszczególnych elementów.
Artystyczno-kosmiczny nieład w praktyce okazuje się przyjazny dla kierowcy. Dodatkowym plusem jest wysoka jakość montażu poszczególnych elementów.Motor

Używane: Seat Leon II, Honda Civic VIII, Alfa Romeo 147

Oryginalnie podświetlane wskaźniki są doskonale widoczne także w dzień.
Oryginalnie podświetlane wskaźniki są doskonale widoczne także w dzień.Motor
Sportowe fotele sprawdzają się na dalszych trasach. Są bardzo trwałe.
Sportowe fotele sprawdzają się na dalszych trasach. Są bardzo trwałe.Motor
Bagażnik ma przeciętną pojemność - tylko 380 l.
Bagażnik ma przeciętną pojemność - tylko 380 l.Motor
Sportowa stylizacja łączy się w tym wypadku z funkcjonalnością. Efekt psuje przeciętna jakość tworzyw sztucznych w egzemplarzach sprzed liftingu (na zdjęciu).
Sportowa stylizacja łączy się w tym wypadku z funkcjonalnością. Efekt psuje przeciętna jakość tworzyw sztucznych w egzemplarzach sprzed liftingu (na zdjęciu).Motor
Pojemność bagażnika to 455 l. Niska krawędź załadunku.
Pojemność bagażnika to 455 l. Niska krawędź załadunku.Motor
Artystyczny nieład w praktyce okazuje się przyjazny dla kierowcy. Dodatkowym plusem jest wysoka jakość montażu poszczególnych elementów.
Artystyczny nieład w praktyce okazuje się przyjazny dla kierowcy. Dodatkowym plusem jest wysoka jakość montażu poszczególnych elementów.Motor
Fotele Hondy Civic mają szeroki zakres regulacji i starannie wykonaną tapicerkę.
Fotele Hondy Civic mają szeroki zakres regulacji i starannie wykonaną tapicerkę.Motor
Bagażnik jest starannie wykonany, ale mały: 280-1130 l.
Bagażnik jest starannie wykonany, ale mały: 280-1130 l.Motor
Przepiękna forma. Tworzywa sztuczne (szczególnie po liftingu) mają dość wysoką jakość, ale jakość montażu nie jest doskonała. Zimą wnętrze zaczyna skrzypieć.
Przepiękna forma. Tworzywa sztuczne (szczególnie po liftingu) mają dość wysoką jakość, ale jakość montażu nie jest doskonała. Zimą wnętrze zaczyna skrzypieć.Motor
Klasyczne, sportowe zegary. Ułożenie wskazówek przywodzi na myśl lata 60.
Klasyczne, sportowe zegary. Ułożenie wskazówek przywodzi na myśl lata 60.Motor
Tu dobrze będą się czuły tylko szczupłe osoby o wzroście mniejszym niż 180 cm.
Tu dobrze będą się czuły tylko szczupłe osoby o wzroście mniejszym niż 180 cm.Motor
Alfa Romeo 147 ma już ponad 10 lat, ale pod względem linii nadwozia wciąż dotrzymuje kroku znacznie młodszym konkurentom.
Alfa Romeo 147 ma już ponad 10 lat, ale pod względem linii nadwozia wciąż dotrzymuje kroku znacznie młodszym konkurentom.Motor
Awangardowa Honda jest zaskakująco funkcjonalna i bezkonkurencyjnie przestronna.
Awangardowa Honda jest zaskakująco funkcjonalna i bezkonkurencyjnie przestronna.Motor
Seat Leon II debiutował w 2005 roku jako połączenie niemieckiej technika VW Golfa V, hiszpańskiego wykonania i włoskiej stylizacji.
Seat Leon II debiutował w 2005 roku jako połączenie niemieckiej technika VW Golfa V, hiszpańskiego wykonania i włoskiej stylizacji.Motor
Porównanie wygrywa "przeciętny" Seat Leon. Jest bardziej "uniwersalny" niż Alfa, a dzięki całej gamie diesli góruje nad Hondą.
Porównanie wygrywa "przeciętny" Seat Leon. Jest bardziej "uniwersalny" niż Alfa, a dzięki całej gamie diesli góruje nad Hondą.Motor
Najlepsze silniki benzynowe ma Honda. Za szeroką ofertę diesli wyróżniamy Alfę i Seata.
Najlepsze silniki benzynowe ma Honda. Za szeroką ofertę diesli wyróżniamy Alfę i Seata.Motor
Zestaw wskaźników jest oryginalny i bardzo czytelny.
Zestaw wskaźników jest oryginalny i bardzo czytelny.Motor

Alfa Romeo 147 (2000-2010)

  • Szybkie zużycie wariatorów faz rozrządu w silnikach 1.6 (w wersji 120 KM), oraz 2.0 TS.
  • Awaryjna skrzynia Selespeed.
  • Usterki osprzętu elektrycznego (instalacja elektryczna z wiekiem kruszy się).
  • Wahacze przednie zużywają się szybko i nie podlegają regeneracji.
  • Wersji benzynowych Twin Spark. Szybko zużywają się w nich panewki i rozrząd.
  • Egzemplarzy z LPG. Zazwyczaj są w przeciętnym stanie technicznym.

Dane techniczne: Alfa Romeo 147 (2000-2010)

Wersja
1.6 TS
1.9 JTD
1.9 JTD-M
Silnik
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1598 cm3
1910 cm3
1910 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/8
R4/16
Moc maksymalna
120 KM
100 KM
150 KM
Maks. moment obrotowy
140 Nm
200 Nm
305 Nm
Osiągi
 
 
 
Prędkość maksymalna
195 km/h
183 km/h
206 km/h
Przysp. 0-100 km/h
10,6 s
12,1 s
8,8 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
8,2
5,9
5,9

Honda Civic VIII (2006-2011)

  • Odpryskuje lakier (tylko wierzchnia warstwa), problem dotyczy maski. Na szczęście auto nie koroduje.
  • Hałasują elementy plastikowe na podszybiu (zazwyczaj wystarczy sprawdzić plastikową osłonę nad mechanizmem wycieraczek).
  • Usterki łańcucha rozrządu w silnikach wysokoprężnych 2.2 i-CDTi.
  • Egzemplarzy, które mają instalację LPG bez układu lubryfikacji gniazd zaworowych
  • Diesli bez historii napraw. Są zaawansowane technicznie i drogie w naprawach.

Dane techniczne: Honda Civic VIII (2006-2011)

Wersja
1.4
1.8 i-VTEC
2.2 i-CTDi
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
Pojemność skokowa
1339 cm3
1799 cm3
2204 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
83 KM
140 KM
140 KM
Maks. moment obrotowy
119 Nm
174 Nm
340 Nm
Osiągi
 
 
 
Prędkość maksymalna
170 km/h
205 km/h
205 km/h
Przysp. 0-100 km/h
14,6 s
8,9 s
8,6 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
5,7
6,4
5,3

Seat Leon II (2005-)

  • Pękające głowice w silnikach wysokoprężnych 2.0 TDI.
  • Awarie przepływomierzy w silnikach 1.9 TDI
  • Awarie kompresora klimatyzacji we wszystkich wersjach silnikowych.
  • Zanieczyszczenia układu wtryskowego w silnikach FSI.
  • Wersji z bezpośrednim wtryskiem benzyny, szczególnie z instalacją LPG.
  • Wersji 2.0 TDI PD. Ta jednostka jest niestety bardziej awaryjna od 1.9 TDI PD.

Dane techniczne: Seat Leon II (2005-)

Wersja
1.6 8V
1.9 TDI PD
2.0 TDI PD
Silnik
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1595 cm3
1896 cm3
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
R4/8
R4/16
Moc maksymalna
102 KM
105 KM
140 KM
Maks. moment obrotowy
148 Nm
250 Nm
320 Nm
Osiągi
 
 
 
Prędkość maksymalna
181 km/h
183 km/h
205 km/h
Przysp. 0-100 km/h
12,8 s
12,3 s
9,3 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
7,6
5,4
5,6