Używane Renault Scenic I (1996-2003)

Scenic I po liftingu, czyli tzw. „Faza II”, z zewnątrz wyróżnia się większymi lampami i 15-calowymi kołami.
Scenic I po liftingu, czyli tzw. „Faza II”, z zewnątrz wyróżnia się większymi lampami i 15-calowymi kołami.Renault
Wnętrza modeli wyprodukowanych po roku 1999 wyróżniają się nowymi tarczami zegarów, lepszą jakością materiałów wykończeniowych i klimatyzowanym schowkiem koło lewarka zmiany biegów.
Wnętrza modeli wyprodukowanych po roku 1999 wyróżniają się nowymi tarczami zegarów, lepszą jakością materiałów wykończeniowych i klimatyzowanym schowkiem koło lewarka zmiany biegów.Motor
Scenic pierwszej generacji nie ma zbyt wielu rywali w swojej klasie cenowej. Na szczęście jest naprawdę dopracowany i śmiało można polecić jego zakup

Renault Scenic I (1996-2003)

Renault Megane Scenic faza I
Renault Megane Scenic faza IRenault
Bagażnik na pojemność 410l. Po złożeniu siedzeń wzrasta do 1800 l. Zaletą jest idealnie płaska podłoga.
Bagażnik na pojemność 410l. Po złożeniu siedzeń wzrasta do 1800 l. Zaletą jest idealnie płaska podłoga.Motor
Za oparciami foteli montowane są praktyczne stoliczki.
Za oparciami foteli montowane są praktyczne stoliczki.Motor
Płaska podłoga z tyłu poprawia funkcjonalność auta.
Płaska podłoga z tyłu poprawia funkcjonalność auta.Motor
Awarie przełącznika świateł: w starszych egzemplarzach przestaje funkcjonować przełącznik zespolony pod kierownicą.
Awarie przełącznika świateł: w starszych egzemplarzach przestaje funkcjonować przełącznik zespolony pod kierownicą.Motor
Fotele są niestety miękkie i z czasem się wygniatają.
Fotele są niestety miękkie i z czasem się wygniatają.Motor
Wnętrza modeli wyprodukowanych po roku 1999 wyróżniają się nowymi tarczami zegarów, lepszą jakością materiałów wykończeniowych i klimatyzowanym schowkiem koło lewarka zmiany biegów.
Wnętrza modeli wyprodukowanych po roku 1999 wyróżniają się nowymi tarczami zegarów, lepszą jakością materiałów wykończeniowych i klimatyzowanym schowkiem koło lewarka zmiany biegów.Motor
W starszych autach trzeba liczyć się z awariami „elektryki”.
W starszych autach trzeba liczyć się z awariami „elektryki”.Motor
Pod przednim fotelem pasażera znajduje się szuflada.
Pod przednim fotelem pasażera znajduje się szuflada.Motor
Renault Scenic I po liftingu czyli tzw. „Faza II” z zewnątrz wyróżnia się większymi reflektorami oraz 15-calowymi kołami.
Renault Scenic I po liftingu czyli tzw. „Faza II” z zewnątrz wyróżnia się większymi reflektorami oraz 15-calowymi kołami.Motor
Silniki szesnastozaworowe są oszczędne i dynamiczne. Rozrząd wymieniamy w nich nie rzadziej niż co 60 tys. km.
Silniki szesnastozaworowe są oszczędne i dynamiczne. Rozrząd wymieniamy w nich nie rzadziej niż co 60 tys. km.Motor

Renault Scenic I (1996-2003) - podsumowanie

  • Zużycie tylnej belki w egzemplarzach z przebiegiem ok. 200 tys. km i większym. Objawem są rozchodzące się na boki koła tylne oraz stuki podczas jazdy po nierównościach.
  • Rozszczelnienie układów chłodzenia w silnikach benzynowych. Zazwyczaj wycieki pojawiają się na chłodnicy oraz w okolicy zaworka odpowietrzającego układ chłodzenia.
  • Awarie dyferencjałów skrzyń biegów.
  • Turbodiesli 1.9 dCi i dTi z końcówki produkcji.
  • Zadbanych szesnastozaworówek 1.6 i 1.8 z klimatyzacją.
  • Starszych, ale dobrze utrzymanych bazowych wersji 2.0 8V. Są bardzo trwałe, świetnie spisują się na LPG.
  • Najstarszych diesli. Trapią je wycieki oleju.
  • Bazowych wersji 1.4. Są zbyt słabe do tego modelu.
  • Turbodiesli dCi bez dokumentacji przebiegu. Naprawy układu wtryskowego są w tym wypadku dosyć drogie.

Dane techniczne: Renault Scenic I (1996-2003)

Wersja
1.4 16V
1.6 16V
1.8 16V
2.0 16V
1.9D
1.9 dTi
1.9 dTi
1.9 dCi
Silnik
benz.
benz.
benz.
benz.
diesel
t.diesel
t.diesel
t.diesel
Pojemność
skokowa
1390 cm3
1598 cm3
1783 cm3
1998 cm3
1870 cm3
1870 cm3
1870 cm3
1870 cm3
Układ
cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
R4/8
R4/8
R4/8
R4/8
Moc
maksymalna
98 KM
107 KM
116 KM
139 KM
64 KM
80 KM
98 KM
102 KM
Maks.
moment
obrotowy
127 Nm
148 Nm
158 Nm
188 Nm
120 Nm
160 Nm
200 Nm
200 Nm
Osiągi    
Prędkość
maksymalna
173 km/h
185 km/h
189 km/h
196 km/h
152 km/h
162 km/h
174 km/h
173 km/h
Przyspieszenie
0-100 km/h
12,9 s
11,2 s
10,3 s
10,2 s
18,9 s
15,7 s
12,7 s
12,8 s
Średnie zużycie
paliwa w l/100 km*
7,5
7,9
8,2
8,6
6,2
5,7
5,8
5,7
*dane fabryczne