Używane Renault Scenic I (1996-2003)

Scenic I po liftingu, czyli tzw. „Faza II”, z zewnątrz wyróżnia się większymi lampami i 15-calowymi kołami.
Scenic I po liftingu, czyli tzw. „Faza II”, z zewnątrz wyróżnia się większymi lampami i 15-calowymi kołami.Renault
Wnętrza modeli wyprodukowanych po roku 1999 wyróżniają się nowymi tarczami zegarów, lepszą jakością materiałów wykończeniowych i klimatyzowanym schowkiem koło lewarka zmiany biegów.
Wnętrza modeli wyprodukowanych po roku 1999 wyróżniają się nowymi tarczami zegarów, lepszą jakością materiałów wykończeniowych i klimatyzowanym schowkiem koło lewarka zmiany biegów.Motor
Scenic pierwszej generacji nie ma zbyt wielu rywali w swojej klasie cenowej. Na szczęście jest naprawdę dopracowany i śmiało można polecić jego zakup

Renault Scenic I (1996-2003)

Renault Megane Scenic faza I
Renault Megane Scenic faza IRenault
Bagażnik na pojemność 410l. Po złożeniu siedzeń wzrasta do 1800 l. Zaletą jest idealnie płaska podłoga.
Bagażnik na pojemność 410l. Po złożeniu siedzeń wzrasta do 1800 l. Zaletą jest idealnie płaska podłoga.Motor
Za oparciami foteli montowane są praktyczne stoliczki.
Za oparciami foteli montowane są praktyczne stoliczki.Motor
Płaska podłoga z tyłu poprawia funkcjonalność auta.
Płaska podłoga z tyłu poprawia funkcjonalność auta.Motor
Awarie przełącznika świateł: w starszych egzemplarzach przestaje funkcjonować przełącznik zespolony pod kierownicą.
Awarie przełącznika świateł: w starszych egzemplarzach przestaje funkcjonować przełącznik zespolony pod kierownicą.Motor
Fotele są niestety miękkie i z czasem się wygniatają.
Fotele są niestety miękkie i z czasem się wygniatają.Motor
Wnętrza modeli wyprodukowanych po roku 1999 wyróżniają się nowymi tarczami zegarów, lepszą jakością materiałów wykończeniowych i klimatyzowanym schowkiem koło lewarka zmiany biegów.
Wnętrza modeli wyprodukowanych po roku 1999 wyróżniają się nowymi tarczami zegarów, lepszą jakością materiałów wykończeniowych i klimatyzowanym schowkiem koło lewarka zmiany biegów.Motor
W starszych autach trzeba liczyć się z awariami „elektryki”.
W starszych autach trzeba liczyć się z awariami „elektryki”.Motor
Pod przednim fotelem pasażera znajduje się szuflada.
Pod przednim fotelem pasażera znajduje się szuflada.Motor
Renault Scenic I po liftingu czyli tzw. „Faza II” z zewnątrz wyróżnia się większymi reflektorami oraz 15-calowymi kołami.
Renault Scenic I po liftingu czyli tzw. „Faza II” z zewnątrz wyróżnia się większymi reflektorami oraz 15-calowymi kołami.Motor
Silniki szesnastozaworowe są oszczędne i dynamiczne. Rozrząd wymieniamy w nich nie rzadziej niż co 60 tys. km.
Silniki szesnastozaworowe są oszczędne i dynamiczne. Rozrząd wymieniamy w nich nie rzadziej niż co 60 tys. km.Motor

Zobacz również:

    Renault Scenic I (1996-2003) - podsumowanie

    • Zużycie tylnej belki w egzemplarzach z przebiegiem ok. 200 tys. km i większym. Objawem są rozchodzące się na boki koła tylne oraz stuki podczas jazdy po nierównościach.
    • Rozszczelnienie układów chłodzenia w silnikach benzynowych. Zazwyczaj wycieki pojawiają się na chłodnicy oraz w okolicy zaworka odpowietrzającego układ chłodzenia.
    • Awarie dyferencjałów skrzyń biegów.
    • Turbodiesli 1.9 dCi i dTi z końcówki produkcji.
    • Zadbanych szesnastozaworówek 1.6 i 1.8 z klimatyzacją.
    • Starszych, ale dobrze utrzymanych bazowych wersji 2.0 8V. Są bardzo trwałe, świetnie spisują się na LPG.
    • Najstarszych diesli. Trapią je wycieki oleju.
    • Bazowych wersji 1.4. Są zbyt słabe do tego modelu.
    • Turbodiesli dCi bez dokumentacji przebiegu. Naprawy układu wtryskowego są w tym wypadku dosyć drogie.

    Dane techniczne: Renault Scenic I (1996-2003)

    Wersja
    1.4 16V
    1.6 16V
    1.8 16V
    2.0 16V
    1.9D
    1.9 dTi
    1.9 dTi
    1.9 dCi
    Silnik
    benz.
    benz.
    benz.
    benz.
    diesel
    t.diesel
    t.diesel
    t.diesel
    Pojemność
    skokowa
    1390 cm3
    1598 cm3
    1783 cm3
    1998 cm3
    1870 cm3
    1870 cm3
    1870 cm3
    1870 cm3
    Układ
    cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/8
    R4/8
    R4/8
    R4/8
    Moc
    maksymalna
    98 KM
    107 KM
    116 KM
    139 KM
    64 KM
    80 KM
    98 KM
    102 KM
    Maks.
    moment
    obrotowy
    127 Nm
    148 Nm
    158 Nm
    188 Nm
    120 Nm
    160 Nm
    200 Nm
    200 Nm
    Osiągi    
    Prędkość
    maksymalna
    173 km/h
    185 km/h
    189 km/h
    196 km/h
    152 km/h
    162 km/h
    174 km/h
    173 km/h
    Przyspieszenie
    0-100 km/h
    12,9 s
    11,2 s
    10,3 s
    10,2 s
    18,9 s
    15,7 s
    12,7 s
    12,8 s
    Średnie zużycie
    paliwa w l/100 km*
    7,5
    7,9
    8,2
    8,6
    6,2
    5,7
    5,8
    5,7
    *dane fabryczne