Używane Renault Scenic 1.6 (2000)

Trochę rdzewieje, trochę psuje się w nim elektryka, ale Scenic nigdy jeszcze nie zawiódł na drodze.
Trochę rdzewieje, trochę psuje się w nim elektryka, ale Scenic nigdy jeszcze nie zawiódł na drodze.Motor
Ten Scenic to bogata wersja RXE: ma klimatyzację, podgrzewane fotele i zmieniarkę CD (były to słono płatne opcje). Fabryczne radio wyświetla informacje na ekranie nad konsolą środkową.
Ten Scenic to bogata wersja RXE: ma klimatyzację, podgrzewane fotele i zmieniarkę CD (były to słono płatne opcje). Fabryczne radio wyświetla informacje na ekranie nad konsolą środkową.Motor

Zobacz również:

    Renault Scenic 1.6 (2000)

    Bagażnik ma pojemność 410-1800 l – a wygląda na znacznie więcej.
    Bagażnik ma pojemność 410-1800 l – a wygląda na znacznie więcej.Motor
    Praktyczny stolik ma też miejsce na kubek z napojem – przykład dopracowania detali.
    Praktyczny stolik ma też miejsce na kubek z napojem – przykład dopracowania detali.Motor
    Każde siedzenie składa się oddzielnie, po ich złożeniu powstaje płaska powierzchnia ładunkowa.
    Każde siedzenie składa się oddzielnie, po ich złożeniu powstaje płaska powierzchnia ładunkowa.Motor
    Fotele należą do wyjątkowo miękkich. To znak rozpoznawczy starszych Renault.
    Fotele należą do wyjątkowo miękkich. To znak rozpoznawczy starszych Renault.Motor
    Włącznik podgrzewania foteli zlokalizowano po lewej stronie kierownicy. To dziwne!
    Włącznik podgrzewania foteli zlokalizowano po lewej stronie kierownicy. To dziwne!Motor
    Schowek pod konsolą środkową: bardzo dobry pomysł, można schować tu telefon.
    Schowek pod konsolą środkową: bardzo dobry pomysł, można schować tu telefon.Motor
    Wyświetlacz trybu jazdy znajduje się na tarczy obrotomierza.
    Wyświetlacz trybu jazdy znajduje się na tarczy obrotomierza.Motor
    Obok wybieraka automatu nie ma oznaczeń typu „P-R-N-D” – są tylko na wskaźnikach.
    Obok wybieraka automatu nie ma oznaczeń typu „P-R-N-D” – są tylko na wskaźnikach.Motor
    Ten Scenic to bogata wersja RXE: ma klimatyzację, podgrzewane fotele i zmieniarkę CD (były to słono płatne opcje). Fabryczne radio wyświetla informacje na ekranie nad konsolą środkową.
    Ten Scenic to bogata wersja RXE: ma klimatyzację, podgrzewane fotele i zmieniarkę CD (były to słono płatne opcje). Fabryczne radio wyświetla informacje na ekranie nad konsolą środkową.Motor
    Nowy przegub sprawuje się bez zarzutu. Poprzedni, chiński zamiennik wytrzymał tylko 20 tys. km – to za mało!
    Nowy przegub sprawuje się bez zarzutu. Poprzedni, chiński zamiennik wytrzymał tylko 20 tys. km – to za mało!Motor
    Belka pod zbiornikiem jest kompletnie dziurawa. Korozja atakuje ponownie także dolne ranty drzwi i progi.
    Belka pod zbiornikiem jest kompletnie dziurawa. Korozja atakuje ponownie także dolne ranty drzwi i progi.Motor
    Tylna belka zespolona ma łożyska wahaczy w dobrym stanie. Regeneracja jeszcze długo nie będzie konieczna.
    Tylna belka zespolona ma łożyska wahaczy w dobrym stanie. Regeneracja jeszcze długo nie będzie konieczna.Motor
    Tuleje wahaczy przednich wymagają już wymiany – koszt nie będzie wysoki (200-250 zł) dzięki prostej budowie.
    Tuleje wahaczy przednich wymagają już wymiany – koszt nie będzie wysoki (200-250 zł) dzięki prostej budowie.Motor
    Wada instalacji elektrycznej – kiedy zapala się kierunkowskaz, gaśnie światło pozycyjne. Wewnątrz można to łatwo zauważyć, bo przygasa także podświetlenie tablicy przyrządów.
    Wada instalacji elektrycznej – kiedy zapala się kierunkowskaz, gaśnie światło pozycyjne. Wewnątrz można to łatwo zauważyć, bo przygasa także podświetlenie tablicy przyrządów.Motor
    Koło pasowe alternatora często ulega uszkodzeniu. Problem szeroko opisywany na forum pod adresem megane.com.pl w dziale technicznym, subforum „akumulator i alternator”.
    Koło pasowe alternatora często ulega uszkodzeniu. Problem szeroko opisywany na forum pod adresem megane.com.pl w dziale technicznym, subforum „akumulator i alternator”.Motor
    Trochę rdzewieje, trochę psuje się w nim elektryka, ale Scenic nigdy jeszcze nie zawiódł właścicielki na drodze.
    Trochę rdzewieje, trochę psuje się w nim elektryka, ale Scenic nigdy jeszcze nie zawiódł właścicielki na drodze.Motor
    "Zużycie paliwa w mieście regularnie przekracza 10 l/100 km, ale w trasie raz udało się zejść do 5,5 l! Warunkiem było nieprzekraczanie 80 km/h..."
    "Zużycie paliwa w mieście regularnie przekracza 10 l/100 km, ale w trasie raz udało się zejść do 5,5 l! Warunkiem było nieprzekraczanie 80 km/h..."Motor

    Renault Scenic 1.6 (2000) - podsumowanie

    Nie ma tu żadnych skomplikowanych rozwiązań, są za to problematyczne cewki zapłonowe marki Sagem.
    Nie ma tu żadnych skomplikowanych rozwiązań, są za to problematyczne cewki zapłonowe marki Sagem.Motor

    Dane techniczne: Renault Scenic 1.6 (2000)

    Silnik
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1598 cm3
    Napęd rozrządu
    pasek
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Moc maksymalna
    107 KM
    Maks. moment obrotowy
    148 Nm
    Osiągi
    Prędkość maksymalna
    187 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    12,3 s
    Średnie zużycie paliwa (w l/100 km) 
    7,3
    • Bardzo praktyczne wnętrze, w szczególności trzy oddzielne fotele w drugim rzędzie.
    • Bogate wyposażenie jak na samochód z końca XX w.
    • Przyjemne wykończenie i materiały, estetyczna tapicerka.
    • Dobry poziom tłumienia nierówności, samochód jest komfortowy nawet na złych drogach.
    • Materiały tapicerskie podatne na zabrudzenia.
    • Mało czytelny i dość awaryjny wyświetlacz centralny.
    • Siedzenia tylne nie chowają się w podłodze, tylko stoją w pionie, skracając przestrzeń bagażową.

    Zestawienie kosztów: Renault Scenic 1.6

    1. Opłaty
    Ubezpieczenie (łączna uśredniona składka roczna OC) za okres 2 lat (auto kupione w 2010 r.)
    1500 zł
    2. Koszty
    Data
    Przebieg
    Opis czynności
    Koszt
    09.2010
    181 000 km
    Przegląd po zakupie, wymiana oleju, filtrów, paska rozrządu z napinaczem.
    1300 zł
    10.2010
    182 000 km
    Wymiana klocków i tarcz hamulcowych z przodu, czyszczenie zacisków.
    1180 zł
    11.2010
    184 000 km
    Wizyta w warsztacie: wymiana koła pasowego alternatora,
    uszczelnienie wycieku spod rozrządu, wymiana cewki zapłonowej.
    800 zł
    03.2011
    189 000 km
    Usterka elektryczna – przygasające tylne światła,
    naprawa objęła też silnik tylnej wycieraczki i silniki podnośników szyb.
    450 zł
    07.2011
    190 000 km
    Zużyty przegub półosi. Wymiana na nowy firmy M.G.
    350 zł
    09.2011
    193 000 km
    Wymiana siatki katalizatora, uszczelnienie wycieku spomiędzy silnika
    a skrzyni biegów, wymiana oleju z filtrem.
    750 zł
    03.2012
    196 000 km
    Wymiana kompletu żarówek, zaspawanie dziurawego wydechu
    przed badaniem technicznym.
    180 zł
    07.2012
    199 000 km
    Usunięcie rdzy z drzwi lewych przednich, lakierowanie elementu.
    500 zł
    10.2012
    202 000 km
    Łomotanie z koła zakończone wezwaniem lawety – problem rozwiązano
    na miejscu dokręcając koło.
    100 zł
    11.2012
    205 000 km
    Gruntowny przegląd w stacji nieautoryzowanej, pełna diagnostyka,
    sprawdzenie i określenie kosztów najbliższych napraw, wymiana oleju.
    500 zł
    -
    -
    Czterokrotna wymiana opon w warsztacie wulkanizacyjnym
    (2 x na letnie/na zimowe).
    320 zł
    Suma kosztów serwisowych
    6430 zł
    3. Koszty paliwa
    Na dystansie 25 tys. km (średnie spalanie: 8,5 l/100 km, ilość zużytego paliwa: 2125 l,
    cena uśredniona: 5,50 zł za litr)
    11 687 zł
    Podsumowanie kosztów
    Suma wydatków z pkt. 1, 2 i 3 (ubezpieczenie, naprawy, paliwo)
    19 617 zł
    Utrata wartości (zakup: 11 tys. zł, obecna wartość: 9 tys. zł)
    2000 zł
    Łączny koszt na dystansie 25 tys. km
    21 617 zł
    Koszt 1 km bez utraty wartości
    0,78 zł
    Koszt 1 km z utratą wartości
    0,86 zł