Używane Renault Clio IV (2012-) - opinie użytkowników
Mimo młodego wieku, niektóre elementy Clio IV już zaczynają domagać się napraw.

RENAULT CLIO IVw produkcji: od 2012ceny: od 21 tys. zł
Clio czwartej generacji zadebiutowało w 2012 r., a w 2016 r. przeszło facelifting.
Pod atrakcyjnie narysowaną karoserią ukryto całkiem przestronne wnętrze z nowoczesnym kokpitem, który ożywiają kolorowe wstawki. Niestety, wykonano je z delikatnego plastiku. Ważniejsze jednak, że całą deskę zmontowano przyzwoicie.
W droższych specyfikacjach Clio można liczyć na wyposażenie godne współczesnych aut, np. kamerę cofania, tempomat czy system multimedialny R-Link z dotykowym ekranem (zdarza mu się wieszać).
Oprócz hatchbacka Renault zaproponowało odbiorcom funkcjonalną odmianę kombi (Grandtour) z bagażnikiem o pojemności 443 l.
Tylko jeden silnik w Clio IV nie ma turbodoładowania - to 73-konny 1.2 16V. Reszta to jednostki z rodziny TCe: 0.9, 1.2 oraz 1.6 w RS. W pierwszym z nich irytuje późna reakcja na gaz. We wszystkich z kolei przy dużych przebiegach pojawia się ryzyko zużywania oleju.
Diesle w Clio IV to polecane jednostki 1.5 dCi w trzech wersjach mocy.
Choć to auto stworzone do miasta, trwałość sprzęgła pozostawia wiele do życzenia. Normę stanowią również stuki dochodzące z zawieszenia.




Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń. | |||||
OCENA SAMOCHODU | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
przestronność wnętrza | ✔ | ||||
pojemność bagażnika | ✔ | ||||
jakość materiałów | ✔ | ||||
wyposażenie | ✔ | ||||
komfort jazdy, hałas | ✔ | ||||
osiągi | ✔ | ||||
wygląd, styl | ✔ | ||||
OCENA EKSPLOATACJI | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
cena zakupu | ✔ | ||||
zużycie paliwa | ✔ | ||||
ceny części | ✔ | ||||
dostępność części | ✔ | ||||
koszty serwisu | ✔ | ||||
dostępność serwisu | ✔ | ||||
awaryjność | ✔ |
UŻYWANE RENAULT CLIO IV (2012-): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Renault Clio?
ZALETY
"0.9 TCe nieźle zbiera się nawet z obciążeniem. Trzeba się nauczyć korzystania z dobrego zakresu obrotów".
"Obszerne fotele z przodu, duża ilość miejsca. Skórzana kierownica dobrze leży w dłoniach".
"Prosta wymiana żarówek przednich. W komorze silnika łatwy dostęp do wszystkiego".
"Wydajna klimatyzacja powoduje, że szyby momentalnie odparowują".

WADY
"Lakier bazowy ma w granicach 80-100 mikronów. Bardzo łatwo go przez to porysować".
"Niewygodne otwieranie tylnych drzwi: do klamek w słupku trzeba wysoko sięgać".

"Przy gwałtownych skrętach auto potrafi zarzucić tyłem".
"Powyżej 140 km/h w środku jest bardzo głośno".
Renault Clio IV (2012-)













































Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 48/2018