Używane Renault Clio IV (2012-) - opinie użytkowników

Mimo młodego wieku, niektóre elementy Clio IV już zaczynają domagać się napraw.

RENAULT CLIO IV
w produkcji: od 2012
ceny: od 21 tys. zł

Clio czwartej generacji zadebiutowało w 2012 r., a w 2016 r. przeszło facelifting.

Pod atrakcyjnie narysowaną karoserią ukryto całkiem przestronne wnętrze z nowoczesnym kokpitem, który ożywiają kolorowe wstawki. Niestety, wykonano je z delikatnego plastiku. Ważniejsze jednak, że całą deskę zmontowano przyzwoicie.

W droższych specyfikacjach Clio można liczyć na wyposażenie godne współczesnych aut, np. kamerę cofania, tempomat czy system multimedialny R-Link z dotykowym ekranem (zdarza mu się wieszać).

Reklama

Oprócz hatchbacka Renault zaproponowało odbiorcom funkcjonalną odmianę kombi (Grandtour) z bagażnikiem o pojemności 443 l.

Tylko jeden silnik w Clio IV nie ma turbodoładowania - to 73-konny 1.2 16V. Reszta to jednostki z rodziny TCe: 0.9, 1.2 oraz 1.6 w RS. W pierwszym z nich irytuje późna reakcja na gaz. We wszystkich z kolei przy dużych przebiegach pojawia się ryzyko zużywania oleju.

Diesle w Clio IV to polecane jednostki 1.5 dCi w trzech wersjach mocy.

Choć to auto stworzone do miasta, trwałość sprzęgła pozostawia wiele do życzenia. Normę stanowią również stuki dochodzące z zawieszenia.

UŻYWANE RENAULT CLIO IV (2012-): OCENY UŻYTKOWNIKÓW

Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń.
 OCENA SAMOCHODU
 źleponiżej średniejprzeciętniepowyżej średniejbardzo dobrze
przestronność wnętrza   ✔  
pojemność bagażnika    ✔ 
jakość materiałów   ✔  
wyposażenie    ✔ 
komfort jazdy, hałas   ✔  
osiągi   ✔  
wygląd, styl     ✔
OCENA EKSPLOATACJI
 źleponiżej średniejprzeciętniepowyżej średniejbardzo dobrze
cena zakupu   ✔  
zużycie paliwa    ✔ 
ceny części   ✔  
dostępność części    ✔ 
koszty serwisu   ✔  
dostępność serwisu     ✔
awaryjność   ✔  

UŻYWANE RENAULT CLIO IV (2012-): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Renault Clio?

ZALETY

"0.9 TCe nieźle zbiera się nawet z obciążeniem. Trzeba się nauczyć korzystania z dobrego zakresu obrotów".

"Obszerne fotele z przodu, duża ilość miejsca. Skórzana kierownica dobrze leży w dłoniach".

"Prosta wymiana żarówek przednich. W komorze silnika łatwy dostęp do wszystkiego".

"Wydajna klimatyzacja powoduje, że szyby momentalnie odparowują".

WADY

"Lakier bazowy ma w granicach 80-100 mikronów. Bardzo łatwo go przez to porysować".

"Niewygodne otwieranie tylnych drzwi: do klamek w słupku trzeba wysoko sięgać".

"Przy gwałtownych skrętach auto potrafi zarzucić tyłem".

"Powyżej 140 km/h w środku jest bardzo głośno".

Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 48/2018

Używane Renault Clio II (1998-2010) – OPINIE O SAMOCHODACH

Używane Renault Clio III (2005-2012) – SAMOCHODY UŻYWANE

Renault Clio 0.9 TCe 90 Dynamique - test – TESTY I PORÓWNANIA

Renault Clio piątej generacji – WIADOMOŚCI

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy