Używane Porsche Cayenne I (2002-2010) - opinie użytkowników
Najlepiej prowadzący się i najdroższy w utrzymaniu używany duży SUV.
PORSCHE CAYENNE Ilata produkcji: (2002-2010)ceny: od 30 tys. zł
Cayenne, pierwszy SUV Porsche, z miejsca stał się bestsellerem. Konstrukcyjnie bazuje na VW Touaregu, jednak poziomem wykończenia i precyzją prowadzenia stanowi zupełnie inną ligę.
Choć to długie i szerokie auto, w środku wcale nie rozpieszcza królewskimi warunkami: przestrzeń ogranicza ogromny tunel centralny.
Podstawowe Cayenne mają silniki VR6 z Touarega, pozostałe to wolnossące albo turbodoładowane konstrukcje Porsche: najpierw 4.5 V8, po liftingu 3.6 VR6 i 4.8 V8, rozwijające 385 KM, 405 KM w GTS, 500 KM w Turbo i 550 KM w Turbo S. Pojawił się również 3-litrowy diesel.
Wraz z biegiem lat silniki stale poprawiano. Najwięcej problemów sprawiają wczesne V8 - wycieka z nich płyn chłodniczy (wadliwe plastikowe rurki) i mają nietrwałe cewki zapłonowe.
We wszystkich Cayenne istnieje ryzyko pojawienia się nieszczelności przyłączy przy kolumnach zawieszenia pneumatycznego.
Patrząc na jakość wystawianych aut, raczej nie unikniemy poniesienia dodatkowych, niezbędnych inwestycji.
Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń. | |||||
OCENA SAMOCHODU | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
przestronność wnętrza | ✔ | ||||
pojemność bagażnika | ✔ | ||||
jakość materiałów | ✔ | ||||
wyposażenie | ✔ | ||||
komfort jazdy, hałas | ✔ | ||||
osiągi | ✔ | ||||
wygląd, styl | ✔ | ||||
OCENA EKSPLOATACJI | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
cena zakupu | ✔ | ||||
zużycie paliwa | ✔ | ||||
ceny części | ✔ | ||||
dostępność części | ✔ | ||||
koszty serwisu | ✔ | ||||
dostępność serwisu | ✔ | ||||
awaryjność | ✔ |
UŻYWANE PORSCHE CAYENNE I (2002-2010): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Porsche Cayenne?
ZALETY
"6-biegowy automat do tej pory zaskakuje natychmiastową reakcją na gaz".
"Wszystkie przełączniki na miejscu, genialne bursztynowe podświetlenie zegarów — lepszego chyba nie wymyślono".
"4-strefowa klimatyzacja działa bez zarzutu. Plus za wyloty między drzwiami na tylne siedzenia".
"Pneumatyka + PDCC + PASM = pełna uniwersalność: w sumie 5 poziomów wysokości i 3 twardości".
WADY
"Brak regulacji oparcia kanapy, nie ma gdzie postawić butelek z napojami... Porsche tutaj się nie popisało".
"Jeśli pasażerowie są wysocy, z tyłu wcale nie będzie im bardzo wygodnie".
"Dach panoramiczny zaczął trzeszczeć, coś się w nim poluzowało, sam nie domyka wszystkich paneli — trzeba ręcznie".
Porsche Cayenne I (2002-2010)
Porsche Cayenne I (2002-2010)
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 32-33/2018