Używane Mitsubishi Pajero Pinin (2000-2004)

To nie jest miejski SUV, a prawdziwa mała terenówka. Mimo niewielkich rozmiarów Pinin ma wyjątkowe zdolności terenowe.

Mitsubishi Pajero Pinin (2000-2004)
Mitsubishi Pajero Pinin (2000-2004)Motor

Małe Mitsubishi było zaprojektowane i produkowane we włoskiej Pininfarinie, ale mimo włoskiego pochodzenia jest solidne jak prawdziwy "japończyk".

Niezłą estetykę wnętrza zakłóca ogromna kierownica. Wyświetlacz komputera ulokowano centralnie nad konsolą.Motor

Pinin występował w dwóch wersjach nadwoziowych. "Krótki" ma troje drzwi i tylko 373 cm długości, "długi" ma dokładnie o 30 cm więcej. Auto jest dość ciasne, nie zachwyca także pojemnością bagażnika, która wynosi tylko 165 litrów. Prześwit o wartości 20 cm wydaje się niewielki, ale Pinin ma krótkie zwisy i dobrze sprawdza się w terenie.

Do napędu przewidziano tylko silniki benzynowe: 1.8 i 2.0. Ten pierwszy miał dwie wersje - z wtryskiem wielopunktowym pośrednim (ECI) i bezpośrednim (GDI - Gasoline Direct Injection). Jednostka 2-litrowa (129 KM) była dostępna tylko jako GDI. Okazuje się, że ta technologia nie przełożyła się na zmniejszenie zużycia paliwa.

Odmiana 1.8 ma prosty układ napędowy: sprzęgło wiskotyczne VCU działające jako centralny mechanizm różnicowy stale rozdziela napęd w proporcji 50:50 i tego nie można zmienić. Wyłącznie w wersji 2.0 GDI montowano zaawansowany układ SS4-i (Super Select) z możliwością wyboru napędu i reduktorem.

Słabą stroną Pinina jest sprzęgło. Użytkownicy dość często narzekali na jego niestabilną pracę, szarpanie i szybkie zużycie. Zdarzają się także auta, gdzie spód nadwozia został już zaatakowany przez korozję, a elementy blacharskie są na rynku wtórnym spotykane rzadko.

Standardowe części eksploatacyjne Pinina są dostępne od ręki. Komplet amortyzatorów to ok 1000 zł, a klocki hamulcowe kosztują 140-160 zł. Istotniejsze są koszty paliwa: silniki GDI spalą co najmniej 10 l/100 km.

Mitsubishi Pajero Pinin (2000-2004)

Używane Mitsubishi Pajero Pinin (2000-2004) - czytaj więcej

Wersja krótka: długość 373 cm.Mitsubishi
Bagażnik jest mały i bardzo płytki. Mieści tylko 175 litrów.Motor
Tylko oryginał: nie ma możliwości montażu niefabrycznego radia.Motor
Niezłą estetykę wnętrza zakłóca ogromna kierownica. Wyświetlacz komputera ulokowano centralnie nad konsolą.Motor
Ani z przodu, ani z tyłu nie ma dużo miejsca – Pinin jest ciasny.Motor
Używane Mitsubishi Pajero Pinin (2000-2004)Motor
Używane Mitsubishi Pajero Pinin (2000-2004)Motor
Używane Mitsubishi Pajero Pinin (2000-2004)Motor

Mitsubishi Pajero Pinin (2000-2004) - podsumowanie

Pinin świetnie sprawdzi się jako samochód dla wędkarzy, myśliwych i innych zwolenników spędzania czasu na łonie natury. Raczej nie nadaje się do dłuższych podróży. Jest wysoki i przy wyższych prędkościach zachowuje się niepewnie, a przy tym sporo pali.

Mitsubishi Pajero Pinin: historia modelu1998: premiera w Japonii (jako Mitsubishi iO).2000: rozpoczęcie produkcji w Europie.2003: silnik 1.8/114 KM.2004: zakończenie produkcji w Europie, kontynuacja w Brazylii.

Mitsubishi Pajero Pinin: typowe usterki i problemy

  • Nietrwałe sprzęgło, które wydaje niepokojące dźwięki.
  • Korozja dolnej części nadwozia, czasem dość zaawansowana.
  • Problemy z układem wtryskowym w silnikach GDI.
  • Awarie sondy lambda.

Mitsubishi Pajero Pinin: plusy

  • Dobre własności terenowe.
  • Udany napęd Super Select.
  • Wysoka niezawodność.

Mitsubishi Pajero Pinin: minusy

  • Spore spalanie.
  • Niewiele miejsca w kabinie i w bagażniku.
  • Brak diesla w ofercie.
Wersja
1.8
1.8 GDI
2.0 GDI
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
1834 cm3
1834 cm3
1999 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
114 KM
120 KM
129 KM
Maksymalny moment obrotowy
160 Nm
174 Nm
190 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
155 km/h
168 km/h
170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,9 s
10,2 s
10,2 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
9,5
9,0
9,4

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: Robert Magdziak

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas