Używane: Citroen C1, Fiat Panda, Kia Picanto

Jeśli zależy nam na 5 miejscach, wybór ogranicza się do Picanto i Pandy.
Jeśli zależy nam na 5 miejscach, wybór ogranicza się do Picanto i Pandy.Motor

Historia modeli

Fiat Panda

  • Awarie wentylatora chłodnicy. Jeśli nie zwracamy uwagi na wskaźnik temperatury silnika doprowadzimy do jego przegrzania, co kończy się zazwyczaj wymianą uszczelki pod głowicą.
  • Usterki czujnika położenia wału - silnik bez powodu gaśnie i już nie jesteśmy w stanie go zapalić. Wymiana prosta i tania, ale na trasie - problem.
  • Uwaga! Pamiętajmy, że duża ilość informacji o usterkach na forach dyskusyjnych wynika nie tyle z plagi awarii, co z olbrzymiej popularności auta na naszym rynku, znacznie większej niż Kii Picanto lub Citroena C1.
  • wzorowe zaplecze serwisowe;
  • niezła jakość wykonania;
  • praktyczne nadwozie.
  • drobne usterki elektryczne;
  • niska jakość elementów osprzętu silnika.

Citroen C1

  • Problemy z odpowietrzeniem zbiornika paliwa podczas tankowania (benzynówki) co zostało dość szybko usunięte w ramach specjalnej akcji serwisowej.
  • Problemy z uszczelnieniem drzwi. W wybranych egzemplarzach podczas wizyty w myjni do wnętrza dostawała się woda. Trzeba ręcznie dopasować drzwi i mocowanie uszczelek.
  • Drobne awarie instalacji elektrycznej. Zazwyczaj przyczyną są zaśniedziałe styki pod maską.
  • Usterki zamków. Jeśli używamy centralnego zamka, problem jest mniej dotkliwy.
  • dobre właściwości jezdne;
  • niezawodny benzynowy silnik;
  • atrakcyjna sylwetka.
  • najdroższy w zakupie, na tle rywali okazuje się także najdroższy w serwisowaniu.

Kia Picanto

  • Szybko zużywają się łożyska kół. Koszt wymiany ok. 200 zł.
  • Uwaga na rozrząd. W nielicznych przypadkach przy przebiegu ok. 50 tys. km zdarzały się uszkodzenia pasowego koła rozrządu. Jeśli zlecamy po zakupie wymianę rozrządu, zwróćmy mechanikowi na to uwagę.
  • Drobne awarie instalacji elektrycznej. Przepalają się żarówki, bezpieczniki od ogrzewania tylnej szyby, zapalniczki czy radia. Problem dotyczy głównie aut parkujących pod chmurką.
  • Szybko korodujący układ wydechowy. Po zimie zwykle coś w nim wymaga wymiany.
  • bardzo praktyczny bagażnik;
  • łatwo o egzemplarze zadbane, oferowane z pierwszej ręki
  • ograniczona dostępność części zamiennych, szczególnie poza większymi miastami.