Używane BMW serii 5 (F10) - poradnik kupującego

Ceny serii 5 F10 są bardzo wysokie, bo to aktualny model. Kiedy tylko pojawi się następca, jego prestiż zapikuje... a ceny z nim.
Ceny serii 5 F10 są bardzo wysokie, bo to aktualny model. Kiedy tylko pojawi się następca, jego prestiż zapikuje... a ceny z nim. Motor
Pozycja za kierownicą serii 5 jest najbardziej sportowa, gdy porównać to auto z Audi A6 czy Mercedesem klasy E. Centralny ekran występuje w 2 rozmiarach, a kontroler iDrive to standard.
Pozycja za kierownicą serii 5 jest najbardziej sportowa, gdy porównać to auto z Audi A6 czy Mercedesem klasy E. Centralny ekran występuje w 2 rozmiarach, a kontroler iDrive to standard. Motor

Używane BMW serii 5 (F10)

Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Używane BMW serii 5
Używane BMW serii 5Motor
Wyświetlacz HUD pokazuje nie tylko prędkość, ale też np. wskazówki z nawigacji.
Wyświetlacz HUD pokazuje nie tylko prędkość, ale też np. wskazówki z nawigacji. Motor
Eleganckie wykończenie, praktyczne przegródki po bokach, 520 litrów (kombi:560-1670 l, GT: 440-1700 l).
Eleganckie wykończenie, praktyczne przegródki po bokach, 520 litrów (kombi:560-1670 l, GT: 440-1700 l).Motor
Sedan z silnikiem 2.0 diesel i automatyczną skrzynią biegów to wersja, która rządzi w ogłoszeniach

BMW dzwoni łańcuchem

BMW mocno „miesza” jeśli chodzi o fabryczne oznaczenia. Z początku 525d oznaczało 3-litrowego diesla R6 o mocy (204 KM). Jednak już w 2011 r. ten silnik został zastąpiony 218-konnym dieslem 2.0 biturbo (4 cylindry). Też nazywa się 525d.
BMW mocno „miesza” jeśli chodzi o fabryczne oznaczenia. Z początku 525d oznaczało 3-litrowego diesla R6 o mocy (204 KM). Jednak już w 2011 r. ten silnik został zastąpiony 218-konnym dieslem 2.0 biturbo (4 cylindry). Też nazywa się 525d. Motor
Touring to tradycyjna nazwa dla kombi w BMW. Seria 5 kombi nie sprzedaje się tak dobrze jak sedan. Wszystko przez auta z serii X.
Touring to tradycyjna nazwa dla kombi w BMW. Seria 5 kombi nie sprzedaje się tak dobrze jak sedan. Wszystko przez auta z serii X. Motor
Seria 5 GT to ogromny liftback. Nie odniósł sukcesu rynkowego. Stylizacja okazała się jednak zbyt kontrowersyjna.
Seria 5 GT to ogromny liftback. Nie odniósł sukcesu rynkowego. Stylizacja okazała się jednak zbyt kontrowersyjna. Motor
M5: występuje tylko jako sedan, w Europie wyłącznie ze skrzynią automatyczną. Silnik 4.4 biturbo, moc 560 KM, 0-100 km/h w 4,3 sekundy.
M5: występuje tylko jako sedan, w Europie wyłącznie ze skrzynią automatyczną. Silnik 4.4 biturbo, moc 560 KM, 0-100 km/h w 4,3 sekundy. Motor

Wyposażenie

Szybkie rozładowywanie akumulatora: odbiorników prądu jest w F10 kilkadziesiąt.
Szybkie rozładowywanie akumulatora: odbiorników prądu jest w F10 kilkadziesiąt. Motor

BMW serii 5 (F10): typowe usterki

  • Zgrzytanie łańcucha rozrządu w silniku N47 (2.0 diesel)
  • Wycie z pompy oleju w jednostce benzynowej 2.0 turbo
  • Uszkodzenie skraplacza klimatyzacji
  • Uszkodzenia półosi przednich (auta z xDrive)
  • Ściąganie na prawo

Używane BMW serii 5 (F10): mocne strony i słabe punkty

  • Doskonale zestrojone zawieszenie
  • Fantastyczne osiągi
  • Przeważnie niezwykle bogate wyposażenie
  • Model wciąż aktualny, co oznacza łatwość odsprzedaży i małą utratę wartości
  • Bardzo wysoki koszt eksploatacji
  • Niepokojąco wysoka awaryjność, zwłaszcza elektroniki i silników wysokoprężnych
  • Niebagatelne ryzyko kradzieży
  • Dużo aut powypadkowych

PODSUMOWANIE

Dane techniczne i osiągi: BMW serii 5 (F10)

 
520i
523i
528i
530i
535i
550i
M5
520d
525d
530d
535d
M550d
Silnik
benz., turbo
benz., turbo
benzynowy
benzynowy
benz., biturbo
benz., biturbo
benz., biturbo
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
diesel biturbo
diesel triturbo
Pojemność skokowa
1997cm3
2996 cm3
2996 cm3
2996 cm3
2979 cm3
4395 cm3
4395 cm3
1995 cm3
2993 cm3
2993 cm3
2993 cm3
2993 cm3
Układ cyl./zawory
R4/16
R6/24
R6/24
R6/24
R6/24
V8/32
V8/32
R4/16
R6/24
R6/24
R6/24
R6/24
Moc maksymalna
184 KM/5000
204 KM/6100
258 KM/6600
272 KM/6100
306 KM/5800
407 KM/6400
560 KM/6000
184 KM/4000
204 KM/4000
245 KM/4000
300 KM/4400
381 KM/4000
Maks. moment obr.
270 Nm/1250
270 Nm/1500
310 Nm/2600
310 Nm/1600
400 Nm/1200
600 Nm/1750
680 Nm/1500
380 Nm/1750
450 Nm/1750
540 Nm/1750
600 Nm/1500
740 Nm/2000
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
227 km/h
238 km/h
250 km/h
250 km/h
250 km/h
250 km/h
250/305* km/h
227 km/h
236 km/h
250 km/h
250 km/h
250 km/h
Przysp. 0-100 km/h
7,9 s
7,9 s
6,6 s
6,5 s
6,0 s
5,0 s
4,4 s
8,1 s
7,2 s
6,3 s
5,7 s
4,7 s
Średnie zużycie paliwa
6,8 l/100km
7,6 l/100km
7,8 l/100 km
7,6 l/100 km
8,5 l/100 km
10,4 l/100km
9,9 l/100km
4,9 l/100 km
6,2 l/100 km
6,3 l/100 km
6,1 l/100 km
6,4 l/100 km