Używane BMW serii 3 E90 (2005-2012)
Seria 3 E90 na rynku wtórnym staje się coraz bardziej przystępna cenowo.
![article cover](https://i.iplsc.com/00099HLW2YNCS2SU-C322-F4.webp)
Wprawdzie liczebnością ogłoszeń seria 3 E90 ustępuje poprzedniej generacji E46, ale zainteresowanie klientów przesunęło się już na nowszą "trójkę", zwłaszcza że ceny najtańszych egzemplarzy doszły do poziomu 20 000 zł.
Nabywcy serii 3 nie przejmują się dość ciasnym wnętrzem, cenią sobie głównie tylny napęd, stabilne prowadzenie i mocne silniki. Z tego względu najwyższe ceny osiągają wersje 6-cylindrowe, w szczególności diesle.
Wariant 330d to najbardziej godna polecenia odmiana - jeździ jak auto sportowe, nie zużywa więcej niż 10 l paliwa i wyróżnia się ogromną trwałością. Dobrze wypadają także przeważające w ogłoszeniach diesle 2.0 typu M47 (z lat 2005-2007). Odradzamy natomiast jednostki wysokoprężne 2.0 N47 z lat 2007-2009 z uwagi na awaryjną konstrukcję układu rozrządu i jego drogą wymianę - ok. 3500 zł. W M47 warto po zakupie sprawdzić stan kolektora ssącego, a dokładniej przesłon zmieniających długość dolotu (nie dotyczy 318d).
Odradzamy samochody z xDrive - cięższe, więcej palą.
![](https://i.iplsc.com/00073DZNUNPLWTDD-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073DZOE6LITNQS-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073E1WC282M03G-C322-F4.webp)
UŻYWANE BMW SERII 3 E90 (2005-2012): PLUSY I MINUSY
+ świetne prowadzenie+ często bogate wyposażenie+ bardzo dobre silniki 6-cylindrowe
- diesle 2.0 z lat 2007-2009 potrafią być awaryjne- ciasne wnętrze- trudno o samochód w akceptowalnym stanie i atrakcyjnej cenie
UŻYWANE BMW SERII 3 E90 (2005-2012): POLECANY SILNIK
pojemność | 2993 cm3 |
maksymalna moc | 204 KM |
maks. moment obrotowy | 430 Nm |
prędkość maksymalna | 242 km/h |
przyspieszenie 0-100 km/h | 7,0 s |
średnie zużycie paliwa | 6,0 l/100 km |
![](https://i.iplsc.com/00073E62X3N181G7-C322-F4.webp)
UŻYWANE BMW SERII 3 E90 (2005-2012): PRZEWODNIK PO CENACH
55 000 zł
Idealny 3-litrowy diesel, bogato wyposażone coupe lub cabrio - to ceny powyżej 50 tys. zł.
29 000 zł
Średnia cena za E90. Uwaga: za te pieniądze można mieć auto zarówno z 2005, jak i 2009 r. - wszystko zależy od wersji.
21 000 zł
Sedan z dwulitrowym dieslem i przebiegiem cofniętym przynajmniej raz. Jeśli ma silnik M47, nie odradzamy takiego zakupu.
UŻYWANE BMW SERII 3 E90 (2005-2012): INNE GENERACJE
BMW SERII 3 E36lata: 1991-2000polecany silnik: 325i 192 KMceny: od 2500 zł
![](https://i.iplsc.com/00073E5N3RMR1S0M-C322-F4.webp)
Kup zadbane E36 z 6-cylindrowym silnikiem póki to jeszcze możliwe. Ma ono prawo kosztować ok. 10 000 zł.
BMW SERII 3 E46lata: 1998-2007polecany silnik: 3.0 d 184 KMceny: od 7000 zł
![](https://i.iplsc.com/00073E5U9GJBWPV7-C322-F4.webp)
E46 ma solidne silniki, gorszą blachę - uwaga na korozję podłogi z tyłu w autach sprzed liftingu.
BMW serii 3 E90 (2005-2012)
![](https://i.iplsc.com/00073LFWXGI6B4O1-C125-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LFX77GP6SGY-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LFVQBE213CH-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LFU8BXR0QQH-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LFTUI2RNYVJ-C125-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LFSPET1LWTG-C125-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LFRO0XS49WT-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LFPMDWJYAFE-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LFO7UNPLWQ0-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LFQEYNG8TFN-C125-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LFN1PG8Q1YR-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LFJ1XPN70GA-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LFK5UVX1AF8-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LFMFTTP3BBL-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LFIINS0KX07-C125-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LFHFU0G9Y4M-C125-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LFLOPMWR4A2-C125-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LFF14H1QM02-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LFGWXWPXK1E-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LFEVHOYVJ0D-C125-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LFD6LGGYHI3-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LFCF7NPN4O2-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LF9GEM199HO-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LFBNE36MOLW-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LF80PJLFB9D-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LF5A3HA04MS-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LF23N3G0NCQ-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LF1PN2FWD5L-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LEZFCDSYE4G-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LEYCYVJ2O98-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LEWCJOT3XFE-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LEXMJVSEKNL-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LEV9S6J8J0E-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LEU0DVD5MS1-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LET3TUSGW7B-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LERS8Q1YT7H-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LEN98FH2WGH-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LEP7Q24CE0U-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LEQI8PSXDXM-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00073LEO544B6W3R-C322-F4.webp)
Tekst: Jacek Ambrozik, Tymon Grabowski