Używane BMW serii 3 E46. Rocznik 1998-2005 - poradnik kupującego

Sedany zwykle są wyposażone najbardziej spartańsko i mają najsłabsze silniki. Jednak nie należy skreślać np. wersji 318i: to prawdziwe BMW, a zarazem niewiele pali.
Sedany zwykle są wyposażone najbardziej spartańsko i mają najsłabsze silniki. Jednak nie należy skreślać np. wersji 318i: to prawdziwe BMW, a zarazem niewiele pali.Motor

Podstawowe dane i wymiary

  • benzynowe: 1.8-3.2 (105-360 KM),
  • diesle: 2.0-3.0 (115-204 KM)
  • sedan
  • kombi
  • coupe
  • cabrio
  • rozstaw osi: 273 cm,
  • długość/szerokość/wysokość: 448/174/141 cm
  • sedan: 440 l,
  • kombi: 435-1345 l,
  • coupe: 410 l,
  • cabrio: 300 l
Tablica przyrządów wersji sprzed liftingu w bogatej wersji – uwagę zwraca fabryczne radio i automatyczna klimatyzacja. Znacznie częściej można w tym miejscu znaleźć pokrętła i radio dokupione oddzielnie.
Tablica przyrządów wersji sprzed liftingu w bogatej wersji – uwagę zwraca fabryczne radio i automatyczna klimatyzacja. Znacznie częściej można w tym miejscu znaleźć pokrętła i radio dokupione oddzielnie.Motor
Najbogatsza wersja po liftingu z opcjonalnym pakietem M obejmującym m.in. inną kierownicę. Nawigacja fabryczna wygląda atrakcyjnie, ale tak naprawdę jest mało praktyczna. Przyciski otwierania szyb – na konsoli.
Najbogatsza wersja po liftingu z opcjonalnym pakietem M obejmującym m.in. inną kierownicę. Nawigacja fabryczna wygląda atrakcyjnie, ale tak naprawdę jest mało praktyczna. Przyciski otwierania szyb – na konsoli.Motor
Sylwetka BMW E46 jest nadal bardzo atrakcyjna. Młodzi kierowcy często marzą o tym samochodzie.
Sylwetka BMW E46 jest nadal bardzo atrakcyjna. Młodzi kierowcy często marzą o tym samochodzie.Motor

BMW serii 3 E46 (1998-2005) - podsumowanie

To w polskich realiach najbardziej poszukiwana odmiana nadwoziowa. Chociaż bagażnik tego modelu nie zachwyca, E46 Touring idealnie łączy praktyczność i sportowe zacięcie.
To w polskich realiach najbardziej poszukiwana odmiana nadwoziowa. Chociaż bagażnik tego modelu nie zachwyca, E46 Touring idealnie łączy praktyczność i sportowe zacięcie.Motor
Ma szyby bez ramek. Wygląda to świetnie, po latach staje się przekleństwem ze względu na hałas. Coraz trudniej o bezwypadkowe coupe, takie auta prawie nie tracą już na wartości.
Ma szyby bez ramek. Wygląda to świetnie, po latach staje się przekleństwem ze względu na hałas. Coraz trudniej o bezwypadkowe coupe, takie auta prawie nie tracą już na wartości.Motor
Seryjnie ma miękki dach, opcjonalnie można było dokupić hardtop. Dzięki temu, że mechanizm sztywnego dachu nie zajmuje miejsca, samochód ma cztery (prawie) pełnowymiarowe miejsca.
Seryjnie ma miękki dach, opcjonalnie można było dokupić hardtop. Dzięki temu, że mechanizm sztywnego dachu nie zajmuje miejsca, samochód ma cztery (prawie) pełnowymiarowe miejsca.BMW

Wersje specjalne

BMW M3 E46
BMW M3 E46BMW
Sześciocylindrowy silnik 3.2 miał problemy z trwałością panewek korbowodowych. Usunięto je w 2003 r.
Sześciocylindrowy silnik 3.2 miał problemy z trwałością panewek korbowodowych. Usunięto je w 2003 r.BMW
Wersja CSL ma moc aż 360 KM. To rarytas kolekcjonerski – powstało tylko 1400 sztuk.
Wersja CSL ma moc aż 360 KM. To rarytas kolekcjonerski – powstało tylko 1400 sztuk.BMW
  • Awarie automatycznych skrzyń biegów: dotyczy przekładni General Motors.
  • Wyrwane mocowanie tylnego dyferencjału: samochody sprzed 2001 r.
  • Pękające sprężyny tylne: przypadłość kombi, zwykle wynika z przeciążania auta.
  • Wycie z tylnego dyferencjału: usterka bardzo trudna do zwalczenia.
  • Diesel nie dogrzewa się: uszkodzenia zespołu termostatów.
  • problemach z klapkami w kolektorze ssącym - jest to dyżurny temat na wszystkich forach o BMW. Na e46forum.pl można nawet kupić specjalne zaślepki do zatkania otworów po usuniętych mocowaniach klapek w kolektorze,
  • niedrożnym odpowietrzeniu skrzyni korbowej w wersjach benzynowych,
  • niedziałającej macie obecności pasażera w fotelu,
  • usterkach turbosprężarek.

Najpopularniejsze jednostki napędowe

Dane techniczne: BMW serii 3 E46 (1998-2005) - najpopularniejsze silniki benzynowe cz. I

Silnik
316i
316i
318i
318i
320i
Zasilanie/rozrząd
benzynowy/ł
benzynowy/ł
benzynowy/ł
benzynowy/ł
benzynowy/ł
Pojemność skok.
1796 cm3
1895 cm3
1895 cm3
1995 cm3
1991 cm3
Układ cyl./zawory
R4/16
R4/8
R4/8
R4/16
R6/24
Moc maks.
115 KM
105 KM
118 KM
143 KM
150 KM
Maks. moment obr.
175 Nm
165 Nm
180 Nm
200 Nm
190 Nm
Przysp. 0-100 km/h
10,9 s
12,4 s
10,4 s
9,3 s
9,9 s
Prędkość maks.
206 km/h
200 km/h
206 km/h
218 km/h
219 km/h
Średnie zuż. paliwa
7,3 l/100 km
9,2 l/100 km
10,0 l/100 km
8,2 l/100 km
11,0 l/100 km

Dane techniczne: BMW serii 3 E46 (1998-2005) - najpopularniejsze silniki benzynowe cz. II

Silnik
320i
323i
325i
328i
330i
Zasilanie/rozrząd
benzynowy/ł
benzynowy/ł
benzynowy/ł
benzynowy/ł
benzynowy/ł
Pojemność skok.
2171 cm3
2494 cm3
2494 cm3
2793 cm3
2979 cm3
Układ cyl./zawory
R6/24
R6/24
R6/24
R6/24
R6/24
Moc maks.
170 KM
170 KM
192 KM
193 KM
231 KM
Maks. moment obr.
210 Nm
245 Nm
245 Nm
280 Nm
300 Nm
Przysp. 0-100 km/h
8,3 s
8,0 s
7,3 s
7,0 s
6,5 s
Prędkość maks.
226 km/h
231 km/h
240 km/h
240 km/h
250 km/h
Średnie zuż. paliwa
8,9 l/100 km
11,0 l/100 km
8,9 l/100 km
12,0 l/100 km
11,5 l/100 km

Dane techniczne: BMW serii 3 E46 (1998-2005) - najpopularniejsze silniki wysokoprężne

Silnik
318d
320d
320d
330d
330d
Zasilanie/rozrząd
turbodiesel/ł
turbodiesel/ł
turbodiesel/ł
turbodiesel/ł
turbodiesel/ł
Pojemność skok.
1995 cm3
1951 cm3
1995 cm3
2926 cm3
2926 cm3
Układ cyl./zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R6/24
R6/24
Moc maks.
115 KM
136 KM
150 KM
184 KM
204 KM
Maks. moment obr.
280 Nm
280 Nm
330 Nm
390 Nm
410 Nm
Przysp. 0-100 km/h
10,6 s
9,9 s
8,8 s
7,8 s
7,2 s
Prędkość maks.
204 km/h
207 km/h
221 km/h
227 km/h
242 km/h
Średnie zuż. paliwa
5,6 l/100 km
6,9 l/100 km
7,3 l/100 km
8,0 l/100 km
6,6 l/100 km
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?