Używane BMW serii 3 E46. Rocznik 1998-2005 - poradnik kupującego

Sedany zwykle są wyposażone najbardziej spartańsko i mają najsłabsze silniki. Jednak nie należy skreślać np. wersji 318i: to prawdziwe BMW, a zarazem niewiele pali.
Sedany zwykle są wyposażone najbardziej spartańsko i mają najsłabsze silniki. Jednak nie należy skreślać np. wersji 318i: to prawdziwe BMW, a zarazem niewiele pali.Motor

Podstawowe dane i wymiary

  • benzynowe: 1.8-3.2 (105-360 KM),
  • diesle: 2.0-3.0 (115-204 KM)
  • sedan
  • kombi
  • coupe
  • cabrio
  • rozstaw osi: 273 cm,
  • długość/szerokość/wysokość: 448/174/141 cm
  • sedan: 440 l,
  • kombi: 435-1345 l,
  • coupe: 410 l,
  • cabrio: 300 l
Tablica przyrządów wersji sprzed liftingu w bogatej wersji – uwagę zwraca fabryczne radio i automatyczna klimatyzacja. Znacznie częściej można w tym miejscu znaleźć pokrętła i radio dokupione oddzielnie.
Tablica przyrządów wersji sprzed liftingu w bogatej wersji – uwagę zwraca fabryczne radio i automatyczna klimatyzacja. Znacznie częściej można w tym miejscu znaleźć pokrętła i radio dokupione oddzielnie.Motor
Najbogatsza wersja po liftingu z opcjonalnym pakietem M obejmującym m.in. inną kierownicę. Nawigacja fabryczna wygląda atrakcyjnie, ale tak naprawdę jest mało praktyczna. Przyciski otwierania szyb – na konsoli.
Najbogatsza wersja po liftingu z opcjonalnym pakietem M obejmującym m.in. inną kierownicę. Nawigacja fabryczna wygląda atrakcyjnie, ale tak naprawdę jest mało praktyczna. Przyciski otwierania szyb – na konsoli.Motor
Sylwetka BMW E46 jest nadal bardzo atrakcyjna. Młodzi kierowcy często marzą o tym samochodzie.
Sylwetka BMW E46 jest nadal bardzo atrakcyjna. Młodzi kierowcy często marzą o tym samochodzie.Motor

Zobacz również:

    BMW serii 3 E46 (1998-2005) - podsumowanie

    To w polskich realiach najbardziej poszukiwana odmiana nadwoziowa. Chociaż bagażnik tego modelu nie zachwyca, E46 Touring idealnie łączy praktyczność i sportowe zacięcie.
    To w polskich realiach najbardziej poszukiwana odmiana nadwoziowa. Chociaż bagażnik tego modelu nie zachwyca, E46 Touring idealnie łączy praktyczność i sportowe zacięcie.Motor
    Ma szyby bez ramek. Wygląda to świetnie, po latach staje się przekleństwem ze względu na hałas. Coraz trudniej o bezwypadkowe coupe, takie auta prawie nie tracą już na wartości.
    Ma szyby bez ramek. Wygląda to świetnie, po latach staje się przekleństwem ze względu na hałas. Coraz trudniej o bezwypadkowe coupe, takie auta prawie nie tracą już na wartości.Motor
    Seryjnie ma miękki dach, opcjonalnie można było dokupić hardtop. Dzięki temu, że mechanizm sztywnego dachu nie zajmuje miejsca, samochód ma cztery (prawie) pełnowymiarowe miejsca.
    Seryjnie ma miękki dach, opcjonalnie można było dokupić hardtop. Dzięki temu, że mechanizm sztywnego dachu nie zajmuje miejsca, samochód ma cztery (prawie) pełnowymiarowe miejsca.BMW

    Wersje specjalne

    BMW M3 E46
    BMW M3 E46BMW
    Sześciocylindrowy silnik 3.2 miał problemy z trwałością panewek korbowodowych. Usunięto je w 2003 r.
    Sześciocylindrowy silnik 3.2 miał problemy z trwałością panewek korbowodowych. Usunięto je w 2003 r.BMW
    Wersja CSL ma moc aż 360 KM. To rarytas kolekcjonerski – powstało tylko 1400 sztuk.
    Wersja CSL ma moc aż 360 KM. To rarytas kolekcjonerski – powstało tylko 1400 sztuk.BMW

    Zobacz również:

      • Awarie automatycznych skrzyń biegów: dotyczy przekładni General Motors.
      • Wyrwane mocowanie tylnego dyferencjału: samochody sprzed 2001 r.
      • Pękające sprężyny tylne: przypadłość kombi, zwykle wynika z przeciążania auta.
      • Wycie z tylnego dyferencjału: usterka bardzo trudna do zwalczenia.
      • Diesel nie dogrzewa się: uszkodzenia zespołu termostatów.
      • problemach z klapkami w kolektorze ssącym - jest to dyżurny temat na wszystkich forach o BMW. Na e46forum.pl można nawet kupić specjalne zaślepki do zatkania otworów po usuniętych mocowaniach klapek w kolektorze,
      • niedrożnym odpowietrzeniu skrzyni korbowej w wersjach benzynowych,
      • niedziałającej macie obecności pasażera w fotelu,
      • usterkach turbosprężarek.

      Najpopularniejsze jednostki napędowe

      Dane techniczne: BMW serii 3 E46 (1998-2005) - najpopularniejsze silniki benzynowe cz. I

      Silnik
      316i
      316i
      318i
      318i
      320i
      Zasilanie/rozrząd
      benzynowy/ł
      benzynowy/ł
      benzynowy/ł
      benzynowy/ł
      benzynowy/ł
      Pojemność skok.
      1796 cm3
      1895 cm3
      1895 cm3
      1995 cm3
      1991 cm3
      Układ cyl./zawory
      R4/16
      R4/8
      R4/8
      R4/16
      R6/24
      Moc maks.
      115 KM
      105 KM
      118 KM
      143 KM
      150 KM
      Maks. moment obr.
      175 Nm
      165 Nm
      180 Nm
      200 Nm
      190 Nm
      Przysp. 0-100 km/h
      10,9 s
      12,4 s
      10,4 s
      9,3 s
      9,9 s
      Prędkość maks.
      206 km/h
      200 km/h
      206 km/h
      218 km/h
      219 km/h
      Średnie zuż. paliwa
      7,3 l/100 km
      9,2 l/100 km
      10,0 l/100 km
      8,2 l/100 km
      11,0 l/100 km

      Dane techniczne: BMW serii 3 E46 (1998-2005) - najpopularniejsze silniki benzynowe cz. II

      Silnik
      320i
      323i
      325i
      328i
      330i
      Zasilanie/rozrząd
      benzynowy/ł
      benzynowy/ł
      benzynowy/ł
      benzynowy/ł
      benzynowy/ł
      Pojemność skok.
      2171 cm3
      2494 cm3
      2494 cm3
      2793 cm3
      2979 cm3
      Układ cyl./zawory
      R6/24
      R6/24
      R6/24
      R6/24
      R6/24
      Moc maks.
      170 KM
      170 KM
      192 KM
      193 KM
      231 KM
      Maks. moment obr.
      210 Nm
      245 Nm
      245 Nm
      280 Nm
      300 Nm
      Przysp. 0-100 km/h
      8,3 s
      8,0 s
      7,3 s
      7,0 s
      6,5 s
      Prędkość maks.
      226 km/h
      231 km/h
      240 km/h
      240 km/h
      250 km/h
      Średnie zuż. paliwa
      8,9 l/100 km
      11,0 l/100 km
      8,9 l/100 km
      12,0 l/100 km
      11,5 l/100 km

      Dane techniczne: BMW serii 3 E46 (1998-2005) - najpopularniejsze silniki wysokoprężne

      Silnik
      318d
      320d
      320d
      330d
      330d
      Zasilanie/rozrząd
      turbodiesel/ł
      turbodiesel/ł
      turbodiesel/ł
      turbodiesel/ł
      turbodiesel/ł
      Pojemność skok.
      1995 cm3
      1951 cm3
      1995 cm3
      2926 cm3
      2926 cm3
      Układ cyl./zawory
      R4/16
      R4/16
      R4/16
      R6/24
      R6/24
      Moc maks.
      115 KM
      136 KM
      150 KM
      184 KM
      204 KM
      Maks. moment obr.
      280 Nm
      280 Nm
      330 Nm
      390 Nm
      410 Nm
      Przysp. 0-100 km/h
      10,6 s
      9,9 s
      8,8 s
      7,8 s
      7,2 s
      Prędkość maks.
      204 km/h
      207 km/h
      221 km/h
      227 km/h
      242 km/h
      Średnie zuż. paliwa
      5,6 l/100 km
      6,9 l/100 km
      7,3 l/100 km
      8,0 l/100 km
      6,6 l/100 km
      Motor
      Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?