Używane Audi A8 D3 (2002-2009) - opinie użytkowników
Nadwozie ze stopów lekkich jest jego największą zaletą i... wadą.
AUDI A8 D3
lata produkcji: 2002-2009
ceny: od 20 tys. zł
Niska masa własna, świetne wyniki testów zderzeniowych i brak problemów z korozją - to główne zalety Audi A8. Niestety - na rynku wtórnym, gdzie aż roi się od egzemplarzy powypadkowych, aluminiowa konstrukcja, która jest kosztowna w naprawach podnosi ryzyko zakupu tego modelu. Na zadbane auta warto się jednak skusić.
Do wyboru wersje zwykłe i dłuższe o 13 cm "Long". Bardzo udane quattro i tańsze, z przednim napędem. Pneumatyczne zawieszenie pozwala na jazdę sportową lub komfortową.
Najlepszym wyborem są wersje benzynowa 4.2 V8 oraz wysokoprężna... 4.2 V8 TDI. Odradzamy natomiast 4.0 TDI, która ma problemy z rozrządem.
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Audi A8?
ZALETY
"Zawieszenie pneumatyczne poprawia charakterystykę prowadzenia. Nie jest przy tym przesadnie awaryjne".
"Auto ma swoje lata, ale ergonomia wnętrza jest na najwyższym poziomie".
"Wnętrze Audi jest bardzo przestronne. Czterem osobom będzie tu naprawdę wygodnie".
"Dopracowana, automatyczna skrzynia biegów. Przełożenia zmienia gładko, bez szarpnięć".
"Stały napęd 4x4 jest niezawodny. Bez problemu daje sobie radę z ciężkimi warunkami na drodze".
WADY
"Mierzy ponad pięć metrów, co w dużym stopniu ogranicza pole manewru podczas parkowania".
"Spalanie może naprawdę zniechęcić do zakupu tego modelu. Wynosi ono średnio 10-15 l/100 km na trasie oraz aż do 20 l/100 km w mieście".
"Ceny egzemplarzy używanych są nadal wysokie. Naprawy i eksploatacja również nie należą do najtańszych".
"Karoseria jest wykonana ze stopów lekkich, więc wszelkie naprawy powypadkowe są utrudnione. Jeśli handlarz źle odbudował nadwozie, po zakupie może okazać się, że jego powtórna naprawa jest niemożliwa".
"Motor" 17-18/2017