Używane Audi A6 - poradnik kupującego

Używane Audi A6 - poradnik kupującego
Używane Audi A6 - poradnik kupującegoMotor
Używane Audi A6 - poradnik kupującego
Używane Audi A6 - poradnik kupującegoAudi

Audi A6 C4 2.0E i 2.5 TDI (1994-1997)

Audi A6 C4 2.0E i 2.5 TDI (1994-1997)
Audi A6 C4 2.0E i 2.5 TDI (1994-1997)Audi
Długie silniki 5-cylindrowe zawieszono całkowicie przed przednią osią. Długi zwis utrudnia manewrowanie i „czucie” pojazdu.
Luksus z lat 90.: szeroka konsola środkowa z mnóstwem przycisków i materiały, po których nie widać śladów zużycia.
Luksus z lat 90.: szeroka konsola środkowa z mnóstwem przycisków i materiały, po których nie widać śladów zużycia.Audi
  • Uszkodzenia układu wtryskowego w 2.5 TDI.
  • Hałas pompy próżniowej wspomagania hamulców - dotyczy diesli.
  • Luzy w napędzie quattro.

Audi A6 C5 z silnikami 1.8 T, 2.8 V6 i 1.9 TDI (1997-2003)

Audi A6 C5 z silnikami 1.8 T, 2.8 V6 i 1.9 TDI (1997-2003)
Audi A6 C5 z silnikami 1.8 T, 2.8 V6 i 1.9 TDI (1997-2003)Motor
Audi A6 C5 z silnikami 1.8 T, 2.8 V6 i 1.9 TDI (1997-2003)
Audi A6 C5 z silnikami 1.8 T, 2.8 V6 i 1.9 TDI (1997-2003)Motor
Oczywiście że był – bez demontażu przedniego pasa nie ma możliwości wymiany rozrządu w tym modelu. Nie jest to w żadnym razie oznaką powypadkowej przeszłości.
Tak handlarze zachwalają samochody z ekranem centralnym, który pozwala nie tylko wyświetlać wskazówki nawigacji, ale też... oglądać telewizję.
Stały napęd na 4 koła wymaga stosowania 4 identycznych opon i to o podobnym stopniu zużycia. Nawet małe różnice powodują przyspieszone zużycie układu przeniesienia napędu.
Ekran centralny wymagał słonej dopłaty, ale obecnie użytkownicy montują go samodzielnie, wykorzystując części używane.
Ekran centralny wymagał słonej dopłaty, ale obecnie użytkownicy montują go samodzielnie, wykorzystując części używane.Motor
Z tyłu jest niesamowicie dużo miejsca. W dodatku często spotyka się egzemplarze ze skórzaną tapicerką. Niezwykle trwałą.
Z tyłu jest niesamowicie dużo miejsca. W dodatku często spotyka się egzemplarze ze skórzaną tapicerką. Niezwykle trwałą.Motor
Regularne kształty i estetyczne wykończenie bagażnika: A6 Avant zmieści od 455 do 1590 litrów. Dzielona kanapa w serii.
Regularne kształty i estetyczne wykończenie bagażnika: A6 Avant zmieści od 455 do 1590 litrów. Dzielona kanapa w serii.Motor
  • Zużycie wałków rozrządu w 2.5 TDI - wycierają się lub nawet pękają.
  • Luzy w przednim zawieszeniu.
  • Zużycie łańcuchów w skrzyni Multitronic.
  • Zużycie turbosprężarki w silniku 1.8 T.

Audi A6 C6 z silnikami 2.0 TFSI, 2.4 V6 i 3.0 TDI (2004-2011)

Audi A6 C6 z silnikami 2.0 TFSI, 2.4 V6 i 3.0 TDI (2004-2011)
Audi A6 C6 z silnikami 2.0 TFSI, 2.4 V6 i 3.0 TDI (2004-2011)Motor
Audi A6 C6 z silnikami 2.0 TFSI, 2.4 V6 i 3.0 TDI (2004-2011)
Audi A6 C6 z silnikami 2.0 TFSI, 2.4 V6 i 3.0 TDI (2004-2011)Motor
Jeśli polski klient kupował nowe A6 C6, wybierał sedana w wersji 3.0 TDI z napędem quattro.
Jeśli polski klient kupował nowe A6 C6, wybierał sedana w wersji 3.0 TDI z napędem quattro.Motor
Do budowy nadwozia wykorzystano dwa rodzaje metali. Poszycie drzwi bocznych wykonane jest akurat z blachy stalowej, a maska i błotniki przednie – z aluminium.
Standard A6 C6 stanowi system multimedialny MMI w kilku odmianach: jedna ma nawet twardy dysk
Pod tą nazwą kryje się pneumatyczne zawieszenie z możliwością zmiany prześwitu i twardości. Seryjnie montowano je tylko w wersji Allroad, popularne jest w 3.0 TDI. Regulacja – z ekranu systemu MMI.
Nadwozie wykonano znakomicie. Szczeliny montażowe są małe i równe. Jeśli tak nie jest, to znaczy, że samochód prawdopodobnie miał w przeszłości wypadek.
Na zdjęciu bogata wersja po liftingu, rozpoznawalna po obecności przycisku do uruchamiania. Beżowo-szare wykończenie wygląda znakomicie, niestety „drewno” na konsoli środkowej już gorzej.
Na zdjęciu bogata wersja po liftingu, rozpoznawalna po obecności przycisku do uruchamiania. Beżowo-szare wykończenie wygląda znakomicie, niestety „drewno” na konsoli środkowej już gorzej.Motor
Stosowano kilka rodzajów foteli. Na zdjęciu wersja „pośrednia” – bez rozsuwanego siedziska.
Stosowano kilka rodzajów foteli. Na zdjęciu wersja „pośrednia” – bez rozsuwanego siedziska.Motor
Rewelacyjnie dużo miejsca i długie siedzisko. Przeszkadza tylko tunel na wał w wersji quattro.
Rewelacyjnie dużo miejsca i długie siedzisko. Przeszkadza tylko tunel na wał w wersji quattro.Motor
Bagażnik sedana ma niebagatelną pojemność 555 l. W kombi jest to jeszcze o 10 litrów więcej.
Bagażnik sedana ma niebagatelną pojemność 555 l. W kombi jest to jeszcze o 10 litrów więcej.Motor
Wnęka pod podłogą bagażnika to miejsce nie tylko na koło zapasowe, ale też na akumulator.
Wnęka pod podłogą bagażnika to miejsce nie tylko na koło zapasowe, ale też na akumulator.Motor
W trzylitrowych dieslach zgrzyta łańcuch rozrządu. Jego wymiana to horror!
W trzylitrowych dieslach zgrzyta łańcuch rozrządu. Jego wymiana to horror!Motor
  • Wypalone diody (LED) w przednich lampach - nie da się ich wymienić.
  • Zgrzytanie z zespołu łańcuchów rozrządu - problem wczesnych diesli 2.7 i 3.0 TDI.
  • Naprawa wymaga wyjęcia silnika.
  • Uszkodzenia skrzyni Multitronic. Nieszczelności pneumatyki.

Dane techniczne: Audi A6 C6 (2004-2011) - wybrane wersje silnikowe

Wersja
2.0 TFSI
2.4 V6
3.2 V6 FSI
2.0 TDI
2.0 TDI
3.0 TDI
Silnik
benzynowy,
turbo
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1984 cm3
2393 cm3
3123 cm3
1968 cm3
1968 cm3
2967 cm3
Układ cyl./zawory
R4/16
V6/24
V6/24
R4/16
R4/16
V6/24
Moc maksymalna
170 KM
177 KM
255 KM
140 KM
170 KM
240 KM
Maks. moment obr.
280 Nm
230 Nm
330 Nm
320 Nm
350 Nm
500 Nm
Osiągi    
Prędkość maksymalna
228 km/h
231 km/h
250 km/h
208 km/h
225 km/h
247 km/h
Przysp. 0-100 km/h
8,2 s
8,9 s
6,9 s
10,3 s
8,9 s
6,6 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
8,7
11,2
11,3
6,5
6,5
7,1
*dane fabryczne

Audi S-Line: co to jest? Jak to rozpoznać?

Logo wersji S-Line montowane jest na grillu, który w tej wersji ma wzór kratki.
Logo wersji S-Line montowane jest na grillu, który w tej wersji ma wzór kratki.Motor
Rozbudowany tylny zderzak podkreśla jeszcze masywną linię nadwozia A6 C6.
Rozbudowany tylny zderzak podkreśla jeszcze masywną linię nadwozia A6 C6.Audi

Wersje specjalne Audi A6 C6

Audi S6 (2006-2010)
Audi S6 (2006-2010)Audi
Audi RS6 (2008-2010)
Audi RS6 (2008-2010)Audi
Audi A6 Allroad (2008-2010)
Audi A6 Allroad (2008-2010)Motor

Audi A6 C7 3.0 TDI (od 2011 r.)

Audi A6 C7 3.0 TDI (od 2011 r.)
Audi A6 C7 3.0 TDI (od 2011 r.)Motor
Audi A6 C7 3.0 TDI (od 2011 r.)
Audi A6 C7 3.0 TDI (od 2011 r.)Motor
Wśród opcji znalazły się m.in. reflektory przednie bez tradycyjnych żarówek, wykonane całkowicie w technice diodowej.
Inżynierowie Audi dołożyli wielu starań, żeby diesel 3.0 TDI brzmiał rasowo. I rzeczywiście tak jest: mruczy prawie jak V8.
Wykorzystanie zdjęć satelitarnych w nawigacji było zupełną nowością rynkową w 2011 r.
Wykorzystanie zdjęć satelitarnych w nawigacji było zupełną nowością rynkową w 2011 r.Motor
Nawet wymagający klienci ze Stanów Zjednoczonych nie zgłaszają żadnych usterek A6 C7
„Mniej znaczy więcej” to zasada, której hołdowano tworząc wnętrze A6 C7. Na zdjęciu wersja 3.0 TDI quattro ze skrzynią S Tronic.
„Mniej znaczy więcej” to zasada, której hołdowano tworząc wnętrze A6 C7. Na zdjęciu wersja 3.0 TDI quattro ze skrzynią S Tronic.Motor
Z przodu jest niezwykle wygodnie.
Z przodu jest niezwykle wygodnie.Motor
Z tyłu bardzo wysokim brakuje trochę miejsca nad głowami.
Z tyłu bardzo wysokim brakuje trochę miejsca nad głowami.Motor

Dane techniczne: Audi A6 C7 (2011-) - wybrane wersje silnikowe

Wersja
2.8 FSI
2.0 TDI
3.0 TDI
Silnik
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
2773 cm3
1968 cm3
2967 cm3
Układ cyl./zawory
V6/24
R4/16
V6/24
Moc maksymalna
204 KM
177 KM
245 KM
Maks. moment obr.
280 Nm
380 Nm
580 Nm
Osiągi    
Prędkość maksymalna
242 km/h
228 km/h
250 km/h
Przysp. 0-100 km/h
7,9 s
8,7 s
6,1 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
7,7
4,9
5,9
*dane fabryczne