Używane Audi A5 (2007-2016) - opinie użytkowników
Solidnie wykonane coupe z niedopracowaną gamą silników benzynowych.
AUDI A5
lata produkcji: 2007-2016
ceny: od 37 tys. zł
Audi A5 bazuje na popularnym A4 B8. Początkowo wybór ograniczał się do 2-drzwiowego nadwozia, później do gamy dołączyły Sportback (liftback 5d) i kabriolet.
Właściciele A5 zgodne chwalą znakomite wykończenie i doskonałe działanie niezawodnego napędu quattro (występuje w mocniejszych wersjach).
Model oferowano z trzema rodzajami automatów. Do ok. 200 tys. km. nie sprawiają problemów.
Z silników lepiej wybrać diesle - dla oszczędnych 2.0 TDI CR, dla żądnych osiągów 3.0 TDI V6 (sprawdzić stan łańcucha rozrządu).
Benzynowe jednostki TFSI borykają się z problemem nadmiernego zużycia oleju.
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Audi A5?
ZALETY
"Skrzynia dostosowuje się do stylu jazdy. Biegi zmienia komfortowo i zawsze znajdzie optymalne przełożenie".
"Napęd quattro sprawia, że tym samochodem ciężko wypaść z zakrętu. Przydaje się też zimą".
"W środku jest bardzo cicho, można rozmawiać nawet przy 200 km/h".
"Z przodu wręcz idealne - sportowe fotele nie męczą w długiej trasie, a ergonomia zasługuje na piątkę".
WADY
"Spalanie silników benzynowych przy szybkiej jeździe to pomyłka. W mieście oscyluje w granicach 20 l, na autostradzie 15 l/100 km. Mały zbiornik nie zapewnia dużego zasięgu".
"A5 Sportback nie nadaje się na auto reprezentacyjne. Z tyłu jest mało miejsca i ma twardo zestrojone zawieszenie".
"Silniki TFSI od nowości miały problem z zużyciem oleju - nawet 1 l/1000 km".
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 13-14/2018
Audi A5 2.0 TFSI quattro S tronic - test – TESTY I PORÓWNANIA
Audi A5 (2007-) – SAMOCHODY UŻYWANE
Używane coupe i kabriolety klasy średniej od Audi, BMW i Mercedesa – OPINIE O SAMOCHODACH