Używane Audi A3 II (2003-2012)

Pokrewieństwo konstrukcyjne Audi A3 z VW Golfem V oznacza dostęp do szerokiego zaplecza relatywnie tanich części zamiennych.
Pokrewieństwo konstrukcyjne Audi A3 z VW Golfem V oznacza dostęp do szerokiego zaplecza relatywnie tanich części zamiennych.Motor
    Już podstawowa wersja sprzed liftingu może się podobać. Jakość materiałów jest wysoka, podczas jazdy nic nie skrzypi, a czytelność i prostota obsługi nie budzą najmniejszych zastrzeżeń.
    Już podstawowa wersja sprzed liftingu może się podobać. Jakość materiałów jest wysoka, podczas jazdy nic nie skrzypi, a czytelność i prostota obsługi nie budzą najmniejszych zastrzeżeń.Motor
    Po liftingu zmieniono jedynie detale (np. centralną część konsoli środkowej). Charakterystyczna, obszyta skórą trójramienna kierownica była oferowana w droższych pakietach wyposażenia.
    Po liftingu zmieniono jedynie detale (np. centralną część konsoli środkowej). Charakterystyczna, obszyta skórą trójramienna kierownica była oferowana w droższych pakietach wyposażenia.Motor

      Audi A3 II (2003-2012)

      Wersję po liftingu (z roku 2008) wyróżnia jeszcze większy grill oraz charakterystyczne lampy przednie z zespołami diodowymi.
      Wersję po liftingu (z roku 2008) wyróżnia jeszcze większy grill oraz charakterystyczne lampy przednie z zespołami diodowymi.Motor
      Audi A3 przed liftingiem.
      Audi A3 przed liftingiem.Motor
      Audi A3 przed liftingiem.
      Audi A3 przed liftingiem.Motor
      Drobne usterki zawieszenia przedniego (szybkie zużycie łączników stabilizatora).
      Drobne usterki zawieszenia przedniego (szybkie zużycie łączników stabilizatora).Motor
      To niestety nie wskaźnik zagrożenia w martwym polu, a jedynie kierunkowskaz.
      To niestety nie wskaźnik zagrożenia w martwym polu, a jedynie kierunkowskaz.Motor
      Po liftingu reflektory przednie otrzymały nowoczesny panel diodowy.
      Po liftingu reflektory przednie otrzymały nowoczesny panel diodowy.Motor
      Wystarczająca pojemność bagażnika: od 350 do 1080 l. Jakość wykładziny jest bardzo wysoka.
      Wystarczająca pojemność bagażnika: od 350 do 1080 l. Jakość wykładziny jest bardzo wysoka.Motor
      Na tych fotelach wygodnie usiądą nawet wysokie i dobrze zbudowane osoby. Dodatkowym plusem jest trwałość tapicerki.
      Na tych fotelach wygodnie usiądą nawet wysokie i dobrze zbudowane osoby. Dodatkowym plusem jest trwałość tapicerki.Motor
      W drzwiach znajdują się wyłączniki trybów alarmu (czujników ruchu i przechyłu).
      W drzwiach znajdują się wyłączniki trybów alarmu (czujników ruchu i przechyłu).Motor
      W prosty sposób można włączyć lub wyłączyć funkcję gaszenia świateł z opóźnieniem.
      W prosty sposób można włączyć lub wyłączyć funkcję gaszenia świateł z opóźnieniem.Motor
      Fabryczne radioodtwarzacze gwarantują wysoką jakość dźwięku. Przykład: Audi Concert.
      Fabryczne radioodtwarzacze gwarantują wysoką jakość dźwięku. Przykład: Audi Concert.Motor
      Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja (opcja) jest wyjątkowo wydajna.
      Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja (opcja) jest wyjątkowo wydajna.Motor
      Szeroki wybór skrzyń: ręczne 5- i 6-biegowe, automat Tiptronic oraz S tronic (6 i 7 biegów).
      Szeroki wybór skrzyń: ręczne 5- i 6-biegowe, automat Tiptronic oraz S tronic (6 i 7 biegów).Motor
      Już podstawowa wersja sprzed liftingu może się podobać. Jakość materiałów jest wysoka, podczas jazdy nic nie skrzypi, a czytelność i prostota obsługi nie budzą najmniejszych zastrzeżeń.
      Już podstawowa wersja sprzed liftingu może się podobać. Jakość materiałów jest wysoka, podczas jazdy nic nie skrzypi, a czytelność i prostota obsługi nie budzą najmniejszych zastrzeżeń.Motor
      Tempomat jest bardzo popularną opcją w autach sprowadzanych z Niemiec.
      Tempomat jest bardzo popularną opcją w autach sprowadzanych z Niemiec.Motor
      Po liftingu zmieniono jedynie detale (np. centralną część konsoli środkowej). Charakterystyczna, obszyta skórą trójramienna kierownica była oferowana w droższych pakietach wyposażenia.
      Po liftingu zmieniono jedynie detale (np. centralną część konsoli środkowej). Charakterystyczna, obszyta skórą trójramienna kierownica była oferowana w droższych pakietach wyposażenia.Motor
      Niezależnie od wersji i roku produkcji, A3 II jest samochodem wzorowo zabezpieczonym przed korozją i idealnie zmontowanym.
      Niezależnie od wersji i roku produkcji, A3 II jest samochodem wzorowo zabezpieczonym przed korozją i idealnie zmontowanym.Motor
      Pokrewieństwo konstrukcyjne Audi A3 z VW Golfem V oznacza dostęp do szerokiego zaplecza relatywnie tanich części zamiennych.
      Pokrewieństwo konstrukcyjne Audi A3 z VW Golfem V oznacza dostęp do szerokiego zaplecza relatywnie tanich części zamiennych.Motor
      Silnik 2.0 TDI PD: jego głównymi bolączkami są nagminne awarie głowic oraz pompowtryskiwaczy.
      Silnik 2.0 TDI PD: jego głównymi bolączkami są nagminne awarie głowic oraz pompowtryskiwaczy.Motor

      Audi S3

      Audi S3 (2007 r.)
      Audi S3 (2007 r.)Motor
      • W egzemplarzach FSI oraz TFSI z pierwszych  dwóch lat produkcji często dochodzi do tworzenia się osadów w układzie dolotowym w głowicy.
      • Sporadyczne awarie łańcuchowego rozrządu w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
      • Zapiekają się zaciski tylnego układu hamulcowego.
      • Zużycie osprzętu sterującego geometrią łopatek turbosprężarki.
      • wzorowe zabezpieczenie antykorozyjne
      • bardzo wysoka jakość wykonania
      • szeroka gama silników
      • niska utrata wartości
      • niewielka powierzchnia szyb optycznie pomniejsza wnętrze
      • duże ryzyko kradzieżowe i związanie z nim wysokie składki ubezpieczeniowe
      • Wersji z silnikiem 1.9 TDI (oferowane do roku 2009). Są niezbyt dynamiczne, ale trwałe. To samo można powiedzieć o wersjach 1.6 8V 102 KM.
      • Bezwypadkowych wersji S3. Idealne sportowe auto do jazdy na co dzień.
      • Wersji 2.0 TDI PD. Imponują osiągami i małym zużyciem paliwa, ale rozczarowują niską trwałością głowic i pompowtryskiwaczy.
      • Wersji z 6-biegową skrzynią S tronic. Model 7-biegowy jest tańszy w serwisowaniu.

      Dane techniczne: Audi A3 II (2003-2012) - wersje benzynowe

      Wersja
      1.4 TSI
      1.6 8V
      1.6 FSI
      1.8 TFSI
      2.0 FSI
      2.0 TFSI
      2.0 TFSI
      3.2 V6
      Silnik
      benz., turbo
      benzynowy
      benzynowy
      benz., turbo
      benzynowy
      benz., turbo
      benz., turbo
      benzynowy
      Pojemność skokowa
      1390 cm3
      1595 cm3
      1598 cm3
      1798 cm3
      1984 cm3
      1984 cm3
      1984 cm3
      3189 cm3
      Układ cylindrów/zawory
      R4/16
      R4/8
      R4/16
      R4/16
      R4/16
      R4/16
      R4/16
      V6/24
      Moc maksymalna
      125 KM
      102 KM
      115 KM
      160 KM
      150 KM
      200 KM
      265 KM
      250 KM
      Maksymalny
      moment obrotowy
      200 Nm
      148 Nm
      155 Nm
      250 Nm
      200 Nm
      280 Nm
      350 Nm
      320 Nm
      Osiągi
       
       
       
       
       
       
       
       
      Prędkość maksymalna
      203 km/h
      185 km/h
      196 km/h
      222 km/h
      211 km/h
      235 km/h
      250 km/h
      250 km/h
      Przysp. 0-100 km/h
      9,4 s
      11,9 s
      10,9 s
      7,6 s
      11,2 s
      7,1 s
      5,7 s
      6,5 s
      Średnie zużycie paliwa w l/100 km
      6,0
      7,0
      6,5
      6,7
      6,9
      7,8
      9,1
      10,6

      Dane techniczne: Audi A3 II (2003-2012) - wersje wysokoprężne

      Wersja
      1.6 TDI
      1.9 TDI
      2.0 TDI
      2.0 TDI
      Silnik
      turbodiesel
      turbodiesel
      turbodiesel
      turbodiesel
      Pojemność skokowa
      1598 cm3
      1896 cm3
      1968 cm3
      1968 cm3
      Układ cylindrów/zawory
      R4/16
      R4/8
      R4/16
      R4/16
      Moc maksymalna
      90/105 KM
      105 KM
      140 KM
      170 KM
      Maks. moment obrotowy
      230/250 Nm
      250 Nm
      320 Nm
      350 Nm
      Osiągi
       
       
       
       
      Prędkość maksymalna
      180/194 km/h
      187 km/h
      207 km/h
      222 km/h
      Przysp. 0-100 km/h
      12,9/11,4 s
      11,4 s
      9,5 s
      8,2 s
      Średnie zużycie paliwa w l/100 km
      4,5/4,6
      5,0
      5,5
      5,8