Używane Audi A3 II (2003-2012)

Pokrewieństwo konstrukcyjne Audi A3 z VW Golfem V oznacza dostęp do szerokiego zaplecza relatywnie tanich części zamiennych.
Pokrewieństwo konstrukcyjne Audi A3 z VW Golfem V oznacza dostęp do szerokiego zaplecza relatywnie tanich części zamiennych.Motor
Już podstawowa wersja sprzed liftingu może się podobać. Jakość materiałów jest wysoka, podczas jazdy nic nie skrzypi, a czytelność i prostota obsługi nie budzą najmniejszych zastrzeżeń.
Już podstawowa wersja sprzed liftingu może się podobać. Jakość materiałów jest wysoka, podczas jazdy nic nie skrzypi, a czytelność i prostota obsługi nie budzą najmniejszych zastrzeżeń.Motor
Po liftingu zmieniono jedynie detale (np. centralną część konsoli środkowej). Charakterystyczna, obszyta skórą trójramienna kierownica była oferowana w droższych pakietach wyposażenia.
Po liftingu zmieniono jedynie detale (np. centralną część konsoli środkowej). Charakterystyczna, obszyta skórą trójramienna kierownica była oferowana w droższych pakietach wyposażenia.Motor

Audi A3 II (2003-2012)

Wersję po liftingu (z roku 2008) wyróżnia jeszcze większy grill oraz charakterystyczne lampy przednie z zespołami diodowymi.
Wersję po liftingu (z roku 2008) wyróżnia jeszcze większy grill oraz charakterystyczne lampy przednie z zespołami diodowymi.Motor
Audi A3 przed liftingiem.
Audi A3 przed liftingiem.Motor
Audi A3 przed liftingiem.
Audi A3 przed liftingiem.Motor
Drobne usterki zawieszenia przedniego (szybkie zużycie łączników stabilizatora).
Drobne usterki zawieszenia przedniego (szybkie zużycie łączników stabilizatora).Motor
To niestety nie wskaźnik zagrożenia w martwym polu, a jedynie kierunkowskaz.
To niestety nie wskaźnik zagrożenia w martwym polu, a jedynie kierunkowskaz.Motor
Po liftingu reflektory przednie otrzymały nowoczesny panel diodowy.
Po liftingu reflektory przednie otrzymały nowoczesny panel diodowy.Motor
Wystarczająca pojemność bagażnika: od 350 do 1080 l. Jakość wykładziny jest bardzo wysoka.
Wystarczająca pojemność bagażnika: od 350 do 1080 l. Jakość wykładziny jest bardzo wysoka.Motor
Na tych fotelach wygodnie usiądą nawet wysokie i dobrze zbudowane osoby. Dodatkowym plusem jest trwałość tapicerki.
Na tych fotelach wygodnie usiądą nawet wysokie i dobrze zbudowane osoby. Dodatkowym plusem jest trwałość tapicerki.Motor
W drzwiach znajdują się wyłączniki trybów alarmu (czujników ruchu i przechyłu).
W drzwiach znajdują się wyłączniki trybów alarmu (czujników ruchu i przechyłu).Motor
W prosty sposób można włączyć lub wyłączyć funkcję gaszenia świateł z opóźnieniem.
W prosty sposób można włączyć lub wyłączyć funkcję gaszenia świateł z opóźnieniem.Motor
Fabryczne radioodtwarzacze gwarantują wysoką jakość dźwięku. Przykład: Audi Concert.
Fabryczne radioodtwarzacze gwarantują wysoką jakość dźwięku. Przykład: Audi Concert.Motor
Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja (opcja) jest wyjątkowo wydajna.
Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja (opcja) jest wyjątkowo wydajna.Motor
Szeroki wybór skrzyń: ręczne 5- i 6-biegowe, automat Tiptronic oraz S tronic (6 i 7 biegów).
Szeroki wybór skrzyń: ręczne 5- i 6-biegowe, automat Tiptronic oraz S tronic (6 i 7 biegów).Motor
Już podstawowa wersja sprzed liftingu może się podobać. Jakość materiałów jest wysoka, podczas jazdy nic nie skrzypi, a czytelność i prostota obsługi nie budzą najmniejszych zastrzeżeń.
Już podstawowa wersja sprzed liftingu może się podobać. Jakość materiałów jest wysoka, podczas jazdy nic nie skrzypi, a czytelność i prostota obsługi nie budzą najmniejszych zastrzeżeń.Motor
Tempomat jest bardzo popularną opcją w autach sprowadzanych z Niemiec.
Tempomat jest bardzo popularną opcją w autach sprowadzanych z Niemiec.Motor
Po liftingu zmieniono jedynie detale (np. centralną część konsoli środkowej). Charakterystyczna, obszyta skórą trójramienna kierownica była oferowana w droższych pakietach wyposażenia.
Po liftingu zmieniono jedynie detale (np. centralną część konsoli środkowej). Charakterystyczna, obszyta skórą trójramienna kierownica była oferowana w droższych pakietach wyposażenia.Motor
Niezależnie od wersji i roku produkcji, A3 II jest samochodem wzorowo zabezpieczonym przed korozją i idealnie zmontowanym.
Niezależnie od wersji i roku produkcji, A3 II jest samochodem wzorowo zabezpieczonym przed korozją i idealnie zmontowanym.Motor
Pokrewieństwo konstrukcyjne Audi A3 z VW Golfem V oznacza dostęp do szerokiego zaplecza relatywnie tanich części zamiennych.
Pokrewieństwo konstrukcyjne Audi A3 z VW Golfem V oznacza dostęp do szerokiego zaplecza relatywnie tanich części zamiennych.Motor
Silnik 2.0 TDI PD: jego głównymi bolączkami są nagminne awarie głowic oraz pompowtryskiwaczy.
Silnik 2.0 TDI PD: jego głównymi bolączkami są nagminne awarie głowic oraz pompowtryskiwaczy.Motor

Audi S3

Audi S3 (2007 r.)
Audi S3 (2007 r.)Motor
  • W egzemplarzach FSI oraz TFSI z pierwszych  dwóch lat produkcji często dochodzi do tworzenia się osadów w układzie dolotowym w głowicy.
  • Sporadyczne awarie łańcuchowego rozrządu w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
  • Zapiekają się zaciski tylnego układu hamulcowego.
  • Zużycie osprzętu sterującego geometrią łopatek turbosprężarki.
  • wzorowe zabezpieczenie antykorozyjne
  • bardzo wysoka jakość wykonania
  • szeroka gama silników
  • niska utrata wartości
  • niewielka powierzchnia szyb optycznie pomniejsza wnętrze
  • duże ryzyko kradzieżowe i związanie z nim wysokie składki ubezpieczeniowe
  • Wersji z silnikiem 1.9 TDI (oferowane do roku 2009). Są niezbyt dynamiczne, ale trwałe. To samo można powiedzieć o wersjach 1.6 8V 102 KM.
  • Bezwypadkowych wersji S3. Idealne sportowe auto do jazdy na co dzień.
  • Wersji 2.0 TDI PD. Imponują osiągami i małym zużyciem paliwa, ale rozczarowują niską trwałością głowic i pompowtryskiwaczy.
  • Wersji z 6-biegową skrzynią S tronic. Model 7-biegowy jest tańszy w serwisowaniu.

Dane techniczne: Audi A3 II (2003-2012) - wersje benzynowe

Wersja
1.4 TSI
1.6 8V
1.6 FSI
1.8 TFSI
2.0 FSI
2.0 TFSI
2.0 TFSI
3.2 V6
Silnik
benz., turbo
benzynowy
benzynowy
benz., turbo
benzynowy
benz., turbo
benz., turbo
benzynowy
Pojemność skokowa
1390 cm3
1595 cm3
1598 cm3
1798 cm3
1984 cm3
1984 cm3
1984 cm3
3189 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/8
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
V6/24
Moc maksymalna
125 KM
102 KM
115 KM
160 KM
150 KM
200 KM
265 KM
250 KM
Maksymalny
moment obrotowy
200 Nm
148 Nm
155 Nm
250 Nm
200 Nm
280 Nm
350 Nm
320 Nm
Osiągi
 
 
 
 
 
 
 
 
Prędkość maksymalna
203 km/h
185 km/h
196 km/h
222 km/h
211 km/h
235 km/h
250 km/h
250 km/h
Przysp. 0-100 km/h
9,4 s
11,9 s
10,9 s
7,6 s
11,2 s
7,1 s
5,7 s
6,5 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
6,0
7,0
6,5
6,7
6,9
7,8
9,1
10,6

Dane techniczne: Audi A3 II (2003-2012) - wersje wysokoprężne

Wersja
1.6 TDI
1.9 TDI
2.0 TDI
2.0 TDI
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1598 cm3
1896 cm3
1968 cm3
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/8
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
90/105 KM
105 KM
140 KM
170 KM
Maks. moment obrotowy
230/250 Nm
250 Nm
320 Nm
350 Nm
Osiągi
 
 
 
 
Prędkość maksymalna
180/194 km/h
187 km/h
207 km/h
222 km/h
Przysp. 0-100 km/h
12,9/11,4 s
11,4 s
9,5 s
8,2 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
4,5/4,6
5,0
5,5
5,8