Audi A3 1.8 TFSI S tronic - test

Mimo nieco innych proporcji, nowe A3 mocno przypomina poprzednika. Przejrzyste nadwozie zapewnia dobrą widoczność.
Mimo nieco innych proporcji, nowe A3 mocno przypomina poprzednika. Przejrzyste nadwozie zapewnia dobrą widoczność.Motor
Świetne warunki do jazdy oraz jakość, której nie powstydziłoby się Audi A8, a przy tym prostota i minimalizm. Na konsoli środkowej uwagę zwraca brak panelu radia, które ustawia się przyciskami na kierownicy lub pokrętłami systemu MMI.
Świetne warunki do jazdy oraz jakość, której nie powstydziłoby się Audi A8, a przy tym prostota i minimalizm. Na konsoli środkowej uwagę zwraca brak panelu radia, które ustawia się przyciskami na kierownicy lub pokrętłami systemu MMI.Motor

Audi A3 1.8 TFSI S tronic - test

Audi A3 1.8 TFSI S tronic
Audi A3 1.8 TFSI S tronicMotor
Nowe Audi A3 zaskakuje swoją lekkością, a przy tym prowadzi się pewnie, przewidywalnie i neutralnie. To jeden z najlepiej jeżdżących samochodów przedalonapędowych na rynku.
Nowe Audi A3 zaskakuje swoją lekkością, a przy tym prowadzi się pewnie, przewidywalnie i neutralnie. To jeden z najlepiej jeżdżących samochodów przedalonapędowych na rynku.Motor
Mimo nieco innych proporcji, nowe A3 mocno przypomina poprzednika. Przejrzyste nadwozie zapewnia dobrą widoczność.
Mimo nieco innych proporcji, nowe A3 mocno przypomina poprzednika. Przejrzyste nadwozie zapewnia dobrą widoczność.Motor
Audi A3 1.8 TFSI S tronic
Audi A3 1.8 TFSI S tronicMotor
Audi A3 1.8 TFSI S tronic
Audi A3 1.8 TFSI S tronicMotor
Audi A3 1.8 TFSI S tronic
Audi A3 1.8 TFSI S tronicMotor
Audi A3 1.8 TFSI S tronic
Audi A3 1.8 TFSI S tronicMotor
Za 18-calowymi, opcjonalnymi felgami kryje się skuteczny i odporny na przegrzanie układ hamulcowy.
Za 18-calowymi, opcjonalnymi felgami kryje się skuteczny i odporny na przegrzanie układ hamulcowy.Motor
Audi A3 1.8 TFSI S tronic
Audi A3 1.8 TFSI S tronicMotor
Nowe Audi A3 jest pierwszym modelem koncernu VW, opartym na platformie MQB. Przewidziana dla aut z poprzecznie umieszczonym silnikiem.
Nowe Audi A3 jest pierwszym modelem koncernu VW, opartym na platformie MQB. Przewidziana dla aut z poprzecznie umieszczonym silnikiem.Motor
Audi A3 1.8 TFSI S tronic
Audi A3 1.8 TFSI S tronicMotor
Audi A3 1.8 TFSI S tronic
Audi A3 1.8 TFSI S tronicMotor
Na tylnej kanapie najlepiej nie siadać w trzy osoby. Dwóm pasażerom jest za to całkiem wygodnie.
Na tylnej kanapie najlepiej nie siadać w trzy osoby. Dwóm pasażerom jest za to całkiem wygodnie.Motor
Świetne sportowe fotele z wysuwaną podpórką ud to domena odmiany Ambition.
Świetne sportowe fotele z wysuwaną podpórką ud to domena odmiany Ambition.Motor
Świetne warunki do jazdy oraz jakość, której nie powstydziłoby się nawet Audi A8, a przy tym prostota i minimalizm. Na konsoli środkowej uwagę zwraca brak panelu radioodtwarzacza, który ustawia się przyciskami na kierownicy lub pokrętłami systemu MMI.
Świetne warunki do jazdy oraz jakość, której nie powstydziłoby się nawet Audi A8, a przy tym prostota i minimalizm. Na konsoli środkowej uwagę zwraca brak panelu radioodtwarzacza, który ustawia się przyciskami na kierownicy lub pokrętłami systemu MMI.Motor
Audi A3 1.8 TFSI S tronic
Audi A3 1.8 TFSI S tronicMotor
Audi A3 1.8 TFSI S tronic
Audi A3 1.8 TFSI S tronicMotor
Menu systemu MMI - identyczne jak w droższych modelach.
Menu systemu MMI - identyczne jak w droższych modelach.Motor
System HMI w najnowszym wydaniu zapewnia wyjątkowo łatwą obsługę, a dostęp do poszczególnych funkcji ułatwiają odpowiednie przełączniki.
System HMI w najnowszym wydaniu zapewnia wyjątkowo łatwą obsługę, a dostęp do poszczególnych funkcji ułatwiają odpowiednie przełączniki.Motor
Dysza nawiewu, nad którą Audi pracowało 2 lata. Wciśnięcie środkowego pierścienia rozprasza strumień powietrza.
Dysza nawiewu, nad którą Audi pracowało 2 lata. Wciśnięcie środkowego pierścienia rozprasza strumień powietrza.Motor
Automatyczna klimatyzacja wymaga dopłaty 2550 zł. Całtowide nowy panel jest czytelny. Powyżej niego - przyciski m.in. świateł awaryjnych czy „usypiania” ESP.
Automatyczna klimatyzacja wymaga dopłaty 2550 zł. Całtowide nowy panel jest czytelny. Powyżej niego - przyciski m.in. świateł awaryjnych czy „usypiania” ESP.Motor
Czytelne, proste i eleganckie zegary. Kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego - dostępny od wersji Ambition.
Czytelne, proste i eleganckie zegary. Kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego - dostępny od wersji Ambition.Motor
Audi A3 1.8 TFSI S tronic
Audi A3 1.8 TFSI S tronicMotor
Audi A3 1.8 TFSI S tronic
Audi A3 1.8 TFSI S tronicMotor
Spory bagażnik o pojemności 365 l jest foremny, co ułatwia korzystanie z niego. Po złożeniu oparć kanapy tworzy się płaska podłoga. Pod nią - „dojazdówka”.
Spory bagażnik o pojemności 365 l jest foremny, co ułatwia korzystanie z niego. Po złożeniu oparć kanapy tworzy się płaska podłoga. Pod nią - „dojazdówka”.Motor
Dynamiczny silnik TFSI średnio na 100 km zużywa 7,8 l paliwa.
Dynamiczny silnik TFSI średnio na 100 km zużywa 7,8 l paliwa.Motor

Dane techniczne: Audi A3 1.8 TFSI S tronic Ambition

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1798 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
180 KM/5100
Maks. moment obrotowy
250 Nm/1250
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
Średnica zawracania
10,7 m
Masa/ładowność
1250/560 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
365/1100 l
Pojemność zbiornika paliwa
50 l (Pb 95)
Zasięg teoretyczny
890 km
Opony
205/55 R16
Wymiar (dł./szer./wys.)
424/178/142 cm
Rozstaw osi
260 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
232 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,2 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
7,0/4,8/5,6
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,4 s
Przyspieszenie 0-120 km/h
10,0 s
Przyspieszenie 0-140 km/h
13,5 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,0 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,3 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
67,4 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
9,1/6,5
Rzeczywisty zasięg
640 km
Cena wersji podstawowej*
114 470 zł
Cena
123 270 zł
*z tym samym silnikiem