Używane Audi A3 I (1996-2003)

Główną zaletą kompaktowego Audi jest bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne.
Główną zaletą kompaktowego Audi jest bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne.Motor
Deska rozdzielcza przed liftingiem. Trójramienna kierownica była opcją.
Deska rozdzielcza przed liftingiem. Trójramienna kierownica była opcją.Motor

Audi A3 I (1996-2003)

Wersja pięciodrzwiowa.
Wersja pięciodrzwiowa.Motor
Do 1999 roku auto było oferowane wyłącznie z trzydrzwiowym nadwoziem. Później do gamy dołączyła także pięciodrzwiowa.
Do 1999 roku auto było oferowane wyłącznie z trzydrzwiowym nadwoziem. Później do gamy dołączyła także pięciodrzwiowa.Motor
Główną zaletą kompaktowego Audi jest bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne.
Główną zaletą kompaktowego Audi jest bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne.Motor
Deska rozdzielcza po liftingu. Oprócz nowego panelu klimatyzacji wyróżnia ją wysuwany uchwyt na kubek obok włącznika świateł awaryjnych.
Deska rozdzielcza po liftingu. Oprócz nowego panelu klimatyzacji wyróżnia ją wysuwany uchwyt na kubek obok włącznika świateł awaryjnych.Motor
Najlepszy wybór: silniki 1.9 TDI niezależnie od wersji są trwałe, oszczędne, dynamiczne i podatne na tuning.
Najlepszy wybór: silniki 1.9 TDI niezależnie od wersji są trwałe, oszczędne, dynamiczne i podatne na tuning.Motor
Kierownice są bardzo trwałe. Po 200 tys. km wyglądają lepiej niż w innych autach po 50 tys. km.
Kierownice są bardzo trwałe. Po 200 tys. km wyglądają lepiej niż w innych autach po 50 tys. km.Motor
Automatyczne skrzynie nie są złe, ale biorąc pod uwagę wiek auta mogą już wymagać napraw.
Automatyczne skrzynie nie są złe, ale biorąc pod uwagę wiek auta mogą już wymagać napraw.Motor
Po 200 tys. km zużywają się silentbloki tylnej belki.
Po 200 tys. km zużywają się silentbloki tylnej belki.Motor
W mocniejszych wersjach montowano skrzynie sześciobiegowe.
W mocniejszych wersjach montowano skrzynie sześciobiegowe.Motor
Brak mocy w TDI? Sprawdź szczelność układu dolotowego.
Brak mocy w TDI? Sprawdź szczelność układu dolotowego.Motor
Nie polecamy: jednostka 1.8 20V jest droższa w naprawach od 1.6 8V, a jej osiągi nie przekonują.
Nie polecamy: jednostka 1.8 20V jest droższa w naprawach od 1.6 8V, a jej osiągi nie przekonują.Motor
Deska rozdzielcza przed liftingiem. Cechy charakterystyczne: panel sterowania klimatyzacją z dużymi wyświetlaczami. Trójramienna kierownica była opcją.
Deska rozdzielcza przed liftingiem. Cechy charakterystyczne: panel sterowania klimatyzacją z dużymi wyświetlaczami. Trójramienna kierownica była opcją.Motor
Bagażnik ma pojemność 350/1100 l niezależnie od wersji nadwozia.
Bagażnik ma pojemność 350/1100 l niezależnie od wersji nadwozia.Motor
Warto się skusić: silnik 1.8 20V z turbodoładowaniem jest bardzo elastyczny, spala niewiele więcej niż wersja wolnossąca.
Warto się skusić: silnik 1.8 20V z turbodoładowaniem jest bardzo elastyczny, spala niewiele więcej niż wersja wolnossąca.Motor
Z tyłu jest niestety dość ciasno. Tak jak w Golfie IV, brakuje miejsca na nogi. Jakość tapicerek jest dla odmiany bez zarzutu.
Z tyłu jest niestety dość ciasno. Tak jak w Golfie IV, brakuje miejsca na nogi. Jakość tapicerek jest dla odmiany bez zarzutu.Motor
W wersji 3d blokadę oparcia zwalnia się wygodną dźwignią.
W wersji 3d blokadę oparcia zwalnia się wygodną dźwignią.Motor
W droższych wersjach fotele przednie są świetnie wyprofilowane.
W droższych wersjach fotele przednie są świetnie wyprofilowane.Motor
  • Zużyta przepustnica (1.6) - objawem jest wysokie zużycie paliwa i zbyt wolne opadanie obrotów.
  • Uszkodzone łopatki turbosprężarek (1.8T) - objawów nie odczuwa się, bo spadek mocy jest minimalny. Jeśli cała łopatka oderwie się i wpadnie do silnika, konieczny będzie remont.
  • Zużycie silników 1.9 TDI - jednostki są bardzo trwałe, ale po 300 tys. km zużywają się turbosprężarki i układy wtryskowe.
  • Ponadprzeciętna trwałość.
  • Oszczędne silniki Diesla.
  • Bardzo szerokie zaplecze części zamiennych i duża sieć serwisowa.
  • Wysoka jakość montażu.
  • Wysokie ceny egzemplarzy używanych.
  • Ograniczona przestronność wnętrza (mało miejsca na nogi z tyłu).
  • Niska jakość oferty rynkowej.

Dane techniczne: Audi A3 I (1996-2003) - wersje benzynowe

Wersja
1.6
1.8 20v
1.8T
1.8T
1.8T (S3)
Silnik
benzynowy
benzynowy
benz. turbo
benz. turbo
benz. turbo
Pojemność skokowa
1595 cm3
1781 cm3
1781 cm3
1781 cm3
1781 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
R4/20
R4/20
R4/20
R4/20
Moc maksymalna
101 KM
125 KM
150 KM
180 KM
210 KM
Maks. moment obrotowy
145 Nm
170 Nm
210 Nm
235 Nm
270 Nm
Osiągi
 
 
 
 
 
Prędkość maksymalna
188 km/h
192 km/h
217 km/h
228 km/h
243 km/h
Przysp. 0-100 km/h
11,0 s
12,6 s
8,1 s
8,1 s
6,6 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
7,6
8,3
7,8
7,8
9,3

Dane techniczne: Audi A3 I (1996-2003) - wersje wysokoprężne

Wersja
1.9 TDI
1.9 TDI PD
1.9 TDI
1.9 TDI
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1896 cm3
1896 cm3
1896 cm3
1896 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
R4/8
R4/8
R4/8
Moc maksymalna
90 KM
101 KM
110 KM
130 KM
Maks. moment obrotowy
210 Nm
240 Nm
235 Nm
310 Nm
Osiągi
 
 
 
 
Prędkość maksymalna
181 km/h
188 km/h
194 km/h
205 km/h
Przysp. 0-100 km/h
12,4 s
11,0 s
10,5 s
9,2 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
4,9
5,0
4,9
5,1