Używana Toyota Yaris 1.0 VVT-i (1999-2005)
● Wyjątkowo trwały silnik (zarówno 1.0, jak i 1.3) ● Bardzo małe prawdopodobieństwo poważnej awarii ● Łatwo dostępne części.
TOYOTA YARIS 1.0 VVT-i
lata produkcji: (1999-2005)
ceny: od 6000 zł
Jeśli ktoś poszukuje Yarisa I, skuszony opinią o poziomie niezawodności tego auta, ma dość trudne zadanie. Nie wystarczy przejrzeć ogłoszenia: trzeba monitorować je ciągle i jeśli pojawia się nowe - dzwonić niezwłocznie. Dobry Yaris zmienia właściciela w dniu wystawienia na sprzedaż.
Najmłodsze egzemplarze tego auta kończą w tym roku 10 lat, nie należy nastawiać się więc na idealny stan. Radzimy raczej zrobić listę mankamentów, z którymi można się pogodzić. Skupmy się na tym, czy skrzynia biegów działa prawidłowo i czy samochód nie jest poważnie skorodowany. Rdza na tylnej klapie to problem raczej estetyczny, ponadto nie stanowi problemu zakup klapy używanej w lepszym stanie (nawet "pod kolor"). Drobiazgami typu zużyte zawieszenie i hamulce nie należy się przejmować. Yaris to samochód o prostej konstrukcji i naprawi go każdy mechanik. Nie dotyczy to diesla, w którym wprawdzie nie ma choćby dwumasowego koła zamachowego, ale naprawy układu wtryskowego i tak będą drogie.
Znaczna wysokość i przesuwna tylna kanapa rekompensują nieco braki w przestronności. Yaris ma tylko 364 cm długości.
- Alternator - pęka obudowa.
- Skrzynia biegów w dieslu - zgrzyta mechanizm różnicowy, a "wsteczny" także w wersjach benzynowych.
- Koroduje klapa bagażnika. Rdza rozwija się wokół mocowania zamka.
Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 17/2015