Używana Toyota Aygo I (2005-2014) - opinie użytkowników
Trwały, tani w eksploatacji i prosty aż do bólu miejski samochód.
TOYOTA AYGO Ilata produkcji: 2005-2014ceny: od 8 tys. zł
Po używanych autach z najniższego segmentu nikt nie spodziewa się bogatego wyposażenia, ale niektóre Aygo nie mają nawet elektrycznie sterowanych szyb i lusterek oraz przedniego schowka (tylko wnękę).
We wszystkich trzeba zaakceptować gołą blachę w środku i wyłącznie uchylane tylne szyby w odmianie 5d.
Ten 344-centymetrowy samochód zabierze na pokład 4 osoby, ale w komfortowych warunkach - tylko dwie.
Bagażnik to w zasadzie schowek o pojemności 139 l.
Uproszczona konstrukcja Toyoty Aygo i jej technicznych bliźniaków (Citroena C1 i Peugeota 107) przekłada się na przewidywalną eksploatację. Te auta prawie zawsze jeździły po mieście, dlatego interwencji może wymagać sprzęgło lub elementy zawieszenia (ceny: bardzo rozsądne).
Oba dostępne silniki można z czystym sumieniem polecić, z tym że 1,4-litrowy diesel od Peugeota pali niewiele mniej od znacznie żwawszego, częściej spotykanego, benzynowego 1.0.
Odradzamy auta z powolną przekładnią MMT.
Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń. | |||||
OCENA SAMOCHODU | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
przestronność wnętrza | ✔ | ||||
pojemność bagażnika | ✔ | ||||
jakość materiałów | ✔ | ||||
wyposażenie | ✔ | ||||
komfort jazdy, hałas | ✔ | ||||
osiągi | ✔ | ||||
wygląd, styl | ✔ | ||||
OCENA EKSPLOATACJI | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
cena zakupu | ✔ | ||||
zużycie paliwa | ✔ | ||||
ceny części | ✔ | ||||
dostępność części | ✔ | ||||
koszty serwisu | ✔ | ||||
dostępność serwisu | ✔ | ||||
awaryjność | ✔ |
UŻYWANA TOYOTA AYGO I (2005-2014): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Aygo?
ZALETY
"Mam 185 cm wzrostu i z przodu mi się wygodnie jeździ. Jak na tak mały samochód — jest świetnie".
"Zawieszenie nieźle trzyma w zakrętach. Prosta budowa = tańsze naprawy".
"Wspomaganie jest elektryczne. Manewrowanie w mieście to czysta przyjemność - chyba tylko Smartem jest łatwiej".
"Litrowy silnik niewiele pali i w razie potrzeby można nim bezpiecznie wyprzedzić".
WADY
"Silnik słychać w środku, do tego dochodzi hałas spod kół. Toyota wyraźnie poskąpiła na wyciszeniu".
"Kierowca nie ma obok siebie przycisku uchylenia szyby pasażera. Przesadna i denerwująca oszczędność".
"Lakier na plastikach złuszczył się niemal całkowicie".
Toyota Aygo I (2005-2014)
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 42/2018