Używana Mazda Premacy (1999-2004)

Niezawodność to najczęściej wymieniana zaleta Mazdy Premacy. Możliwości aranżacji wnętrza nie są jednak tak szerokie jak u rywali.

Premacy bazuje na płycie podłogowej 323 sedana, w związku z czym nie ma w niej tylu przemyślnych schowków, co choćby w Renault Scenic. Na rynku zdecydowanie przeważają wersje wyposażone w pięć oddzielnych foteli. Rzadkością jest odmiana 7-osobowa - wówczas drugi rząd ma postać kanapy dzielonej w proporcji 50/50.

W ofercie silników znajdziemy wersje benzynową 1.8/100 lub 114 KM i rzadko spotykaną 2.0/131 KM. Jednak 2/3 ogłoszeń dotyczy diesli. Do wyboru są dwa - oba mają pojemność 2,0 l i wtrysk bezpośredni bez common rail. Słabszy rozwijał moc 90 KM, później wprowadzono odmianę mocniejszą (101 KM). Koszty wymiany rozrządu w dieslu 2.0 są dość wysokie - hydrauliczny napinacz kosztuje nawet 600 zł, a przecież trzeba doliczyć jeszcze koszt paska i czasochłonnej robocizny. Zdarza się też, że po przebiegu 200 tys. km trzeba ingerować w pompę wtryskową diesla - regeneracja to kilka tysięcy zł.

Reklama

Dość trwałe zawieszenie składa się z kolumn McPhersona z przodu i konstrukcji wielowahaczowej z tyłu. Zazwyczaj jedynym powtarzającym się wydatkiem związanym z podwoziem są łączniki stabilizatora. Na szczęście dostępne są zamienniki, np. Yamato za 50 zł (na przód).

Lifting minivana przeprowadzono w 2001 r. Zmodernizowana Premacy ma tylne światła z trzema okrągłymi wstawkami. Wzbogacono wyposażenie, zminimalizowano także problemy z zapiekającymi się cylinderkami w tylnych bębnach hamulcowych.

Mazda Premacy (1999-2004) - podsumowanie

Premacy polecamy jako alternatywę dla Mazdy 626 lub Mazdy 6 w wersji kombi. Jest to doskonałe i niezawodne auto rodzinne. Minusem jest korozja. Radzimy wybrać odmianę benzynową.

Mazda Premacy: typowe usterki

  • Rdzewiejące nadkola i pokrywy.
  • Zapiekające się tylne hamulce.
  • Szybko wybijające się łączniki przedniego stabilizatora.
  • Kosztowne problemy z pompami wtryskowymi w dieslach.

Dane techniczne: Mazda Premacy (1999-2004)

Wersja1.8 16V2.0 16V2.0 DiTD2.0 DiTD
Silnikbenzynowybenzynowyturbodieselturbodiesel
Pojemność skokowa1840 cm31991 cm31998 cm31998 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16R4/16R4/16R4/16
Moc maksymalna114 KM131 KM90 KM101 KM
Maks. moment obr.161 Nm171 Nm220 Nm230 Nm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna180 km/h188 km/h165 km/h170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h11,4 s10,7 s15,0 s12,9 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km8,48,75,75,7

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: Paweł Tyszko

Używane Mazdy - PORADNIK KUPUJĄCEGO

Używana Mazda 6 2.0 CD (2008) - OPINIE O SAMOCHODACH

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy