Używana Mazda Premacy (1999-2004)

Niezawodność to najczęściej wymieniana zaleta Mazdy Premacy. Możliwości aranżacji wnętrza nie są jednak tak szerokie jak u rywali.

Używana Mazda Premacy (1999-2004)
Używana Mazda Premacy (1999-2004)Motor

Premacy bazuje na płycie podłogowej 323 sedana, w związku z czym nie ma w niej tylu przemyślnych schowków, co choćby w Renault Scenic. Na rynku zdecydowanie przeważają wersje wyposażone w pięć oddzielnych foteli. Rzadkością jest odmiana 7-osobowa - wówczas drugi rząd ma postać kanapy dzielonej w proporcji 50/50.

Wnętrze typowego samochodu japońskiego: przyjemne w dotyku plastiki, ergonomia na piątkę i całkowity brak polotu w stylizacji.Mazda

W ofercie silników znajdziemy wersje benzynową 1.8/100 lub 114 KM i rzadko spotykaną 2.0/131 KM. Jednak 2/3 ogłoszeń dotyczy diesli. Do wyboru są dwa - oba mają pojemność 2,0 l i wtrysk bezpośredni bez common rail. Słabszy rozwijał moc 90 KM, później wprowadzono odmianę mocniejszą (101 KM). Koszty wymiany rozrządu w dieslu 2.0 są dość wysokie - hydrauliczny napinacz kosztuje nawet 600 zł, a przecież trzeba doliczyć jeszcze koszt paska i czasochłonnej robocizny. Zdarza się też, że po przebiegu 200 tys. km trzeba ingerować w pompę wtryskową diesla - regeneracja to kilka tysięcy zł.

Dość trwałe zawieszenie składa się z kolumn McPhersona z przodu i konstrukcji wielowahaczowej z tyłu. Zazwyczaj jedynym powtarzającym się wydatkiem związanym z podwoziem są łączniki stabilizatora. Na szczęście dostępne są zamienniki, np. Yamato za 50 zł (na przód).

Lifting minivana przeprowadzono w 2001 r. Zmodernizowana Premacy ma tylne światła z trzema okrągłymi wstawkami. Wzbogacono wyposażenie, zminimalizowano także problemy z zapiekającymi się cylinderkami w tylnych bębnach hamulcowych.

Mazda Premacy (1999-2004) - podsumowanie

Premacy polecamy jako alternatywę dla Mazdy 626 lub Mazdy 6 w wersji kombi. Jest to doskonałe i niezawodne auto rodzinne. Minusem jest korozja. Radzimy wybrać odmianę benzynową.

Mazda Premacy: typowe usterki

  • Rdzewiejące nadkola i pokrywy.
  • Zapiekające się tylne hamulce.
  • Szybko wybijające się łączniki przedniego stabilizatora.
  • Kosztowne problemy z pompami wtryskowymi w dieslach.

Mazda Premacy (1999-2004)

Używana Mazda Premacy (1999-2004) - więcej informacji

Wnętrze typowego samochodu japońskiego: przyjemne w dotyku plastiki, ergonomia na piątkę i całkowity brak polotu w stylizacji.Mazda
Następcą została Mazda 5 (od 2005 r.). Zastosowano w niej drzwi przesuwne.Mazda
Używana Mazda Premacy (1999-2004)Motor
Używana Mazda Premacy (1999-2004)Motor
Każdy z foteli w trzecim rzędzie można pochylić lub złożyć. Bagażnik mieści 400 l.Motor
Praktyczne: całkowicie pochylone oparcie przedniego siedzenia może posłużyć za stolik.Motor
Wszystkie silniki są godne polecenia, jednak wymiana rozrządu w dieslu jest droga.Motor
Rdza na tylnych nadkolach to typowy problem w Premacy. Często są już połatane.Motor
Wersja
1.8 16V
2.0 16V
2.0 DiTD
2.0 DiTD
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1840 cm3
1991 cm3
1998 cm3
1998 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
114 KM
131 KM
90 KM
101 KM
Maks. moment obr.
161 Nm
171 Nm
220 Nm
230 Nm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
180 km/h
188 km/h
165 km/h
170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,4 s
10,7 s
15,0 s
12,9 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
8,4
8,7
5,7
5,7

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: Paweł Tyszko

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas