Używane: Mazda 3 1.6 kontra 2.0+LPG

Z lewej strony - Mazda 3 2.0+LPG, z prawej - Mazda 3 1.6.
Z lewej strony - Mazda 3 2.0+LPG, z prawej - Mazda 3 1.6.Motor

Wnętrze wersji 2.0 w bogatym wariancie Active jest wykonane z materiałów bardzo dobrej jakości

Automatyczna klimatyzacja i radio sterowane z kierownicy to elementy, które na pierwszy rzut oka wyróżniają ten egzemplarz.
Automatyczna klimatyzacja i radio sterowane z kierownicy to elementy, które na pierwszy rzut oka wyróżniają ten egzemplarz.Motor

Deska rozdzielcza odmiany 1.6 Touring nieco różni się od Active – plastiki na drzwiach są gorsze

Tablica rozdzielcza sprzed liftingu z 2006 r. prezentuje się nieznacznie ubożej. Mniej przyjemne w dotyku są boczki drzwiowe i kierownica. W pełni intuicyjna obsługa to niewątpliwy plus.
Tablica rozdzielcza sprzed liftingu z 2006 r. prezentuje się nieznacznie ubożej. Mniej przyjemne w dotyku są boczki drzwiowe i kierownica. W pełni intuicyjna obsługa to niewątpliwy plus.Motor

Mazda 3 1.6 kontra Mazda 3 2.0+LPG

Z lewej strony - Mazda 3 2.0+LPG, z prawej - Mazda 3 1.6.
Z lewej strony - Mazda 3 2.0+LPG, z prawej - Mazda 3 1.6.Motor
Z lewej strony - Mazda 3 2.0+LPG, z prawej - Mazda 3 1.6.
Z lewej strony - Mazda 3 2.0+LPG, z prawej - Mazda 3 1.6.Motor
Kluczyk do wersji 2.0 to tzw. scyzoryk ze zintegrowanym sterownikiem zamka centralnego. W 1.6 – zwykły grot.
Kluczyk do wersji 2.0 to tzw. scyzoryk ze zintegrowanym sterownikiem zamka centralnego. W 1.6 – zwykły grot.Motor
Naprawdę źle jest jednak na błotniku tylnym. Rdza rozeszła się tak szeroko, że można go tylko wyciąć i wspawać nowy element.
Naprawdę źle jest jednak na błotniku tylnym. Rdza rozeszła się tak szeroko, że można go tylko wyciąć i wspawać nowy element.Motor
Końcówka tylna progu wygląda już fatalnie. Właściwie można ją przebić na wylot. Pomoże tylko blacharz.
Końcówka tylna progu wygląda już fatalnie. Właściwie można ją przebić na wylot. Pomoże tylko blacharz.Motor
Bagażnik ma 300 litrów pojemności i pokrycie wykonane z materiału, który łatwo się brudzi.
Bagażnik ma 300 litrów pojemności i pokrycie wykonane z materiału, który łatwo się brudzi.Motor
Podgrzewanie foteli to wyposażenie, które znalazło się w słabszej odmianie, a w mocniejszej go zabrakło.
Podgrzewanie foteli to wyposażenie, które znalazło się w słabszej odmianie, a w mocniejszej go zabrakło.Motor
Zupełnie niesportowe fotele mają sporo innych zalet: regulację lędźwiową i trwałe, niewycierające się obicia tapicerskie.
Zupełnie niesportowe fotele mają sporo innych zalet: regulację lędźwiową i trwałe, niewycierające się obicia tapicerskie.Motor
Instalację LPG założono ponad dwa lata temu. Sprawuje się bez zarzutu.
Instalację LPG założono ponad dwa lata temu. Sprawuje się bez zarzutu.Motor
Zbiornik gazu zajął całą wnękę na koło zapasowe. Zamiast niego właściciel wozi po prostu zestaw naprawczy.
Zbiornik gazu zajął całą wnękę na koło zapasowe. Zamiast niego właściciel wozi po prostu zestaw naprawczy.Motor
Efektowne zegary w tunelach z chromowanymi obwódkami przypominają trochę rozwiązanie z Alfy Romeo 156.
Efektowne zegary w tunelach z chromowanymi obwódkami przypominają trochę rozwiązanie z Alfy Romeo 156.Motor
Klimatyzacja automatyczna korzysta z wyświetlacza komputera pokładowego. Jest bardzo prosta w obsłudze.
Klimatyzacja automatyczna korzysta z wyświetlacza komputera pokładowego. Jest bardzo prosta w obsłudze.Motor
Automatyczna klimatyzacja i radio sterowane z kierownicy to elementy, które na pierwszy rzut oka wyróżniają ten egzemplarz.
Automatyczna klimatyzacja i radio sterowane z kierownicy to elementy, które na pierwszy rzut oka wyróżniają ten egzemplarz.Motor
1,6-litrowy silnik to najmocniejszy punkt Mazdy. Nie sprawia problemów.
1,6-litrowy silnik to najmocniejszy punkt Mazdy. Nie sprawia problemów.Motor
Tablica rozdzielcza sprzed liftingu z 2006 r. prezentuje się nieznacznie ubożej. Mniej przyjemne w dotyku są boczki drzwiowe i kierownica. W pełni intuicyjna obsługa to niewątpliwy plus.
Tablica rozdzielcza sprzed liftingu z 2006 r. prezentuje się nieznacznie ubożej. Mniej przyjemne w dotyku są boczki drzwiowe i kierownica. W pełni intuicyjna obsługa to niewątpliwy plus.Motor

Mazda 3 1.6/Mazda 3 2.0+LPG - podsumowanie

Ocena użytkownika

  • precyzyjne prowadzenie,
  • dobrze zestrojone zawieszenie,
  • dużo miejsca z tyłu,
  • niezawodny silnik benzynowy.
  • spore zużycie paliwa,
  • lakier jest zbyt miękki,
  • półka tylna stale podskakuje i skrzypi.

Dane techniczne: Mazda 3 2.0

 
2.0 16V
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1999 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
150 KM
Maksymalny moment obrotowy
187 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,0 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
8,2

Mazda 3 2.0+LPG: zestawienie kosztów

Data
Przebieg
Opis czynności
Koszt
08.2010
56 000 km
Wymiana oleju i filtrów, napełnienie klimatyzacji
1150 zł
10.2010
59 000 km
Montaż instalacji gazowej
2900 zł
12.2010
63 000 km
Zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia w warsztacie
1200 zł
05.2011
71 000 km
Wymiana sondy lambda, serwis instalacji gazowej
950 zł
10.2011
77 000 km
Wymiana oleju, regeneracja zacisku hamulcowego
550 zł
10.2011
78 000 km
Wymiana kolektora ssącego
2200 zł
02.2012
80 000 km
Wymiana łączników stabilizatora z tyłu
160 zł
09.2012
85 000 km
Wymiana oleju z filtrem, serwis instalacji gazowej
660 zł
07.2013
98 000 km
Napełnienie klimatyzacji
250 zł
Opony letnie + zimowe 195/55 R15
2400 zł
Koszt LPG na dystansie 42 tys. km (śr. 11,0 l/100 km, 2,40 zł/litr)
11 088 zł
Suma wydatków na naprawy i paliwo na dystansie 42 tys. km
23 508 zł
Koszt 1 kilometra (bez utraty wartości)
0,56 zł
  • dopracowany silnik,
  • niewielkie zużycie paliwa,
  • zadowalające osiągi,
  • precyzyjnie działająca skrzynia biegów,
  • dobre audio.
  • rdza, rdza, i jeszcze raz rdza,
  • niewygodne wsiadanie (łatwo uderzyć się kolanem w konsolę).

Dane techniczne: Mazda 3 1.6

 
1.6 16V
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
105 KM
Maksymalny moment obrotowy
145 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,0 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
7,2

Mazda 3 1.6: zestawienie kosztów

Data
Przebieg
Opis czynności
Koszt
05.2010
72 000 km
Przegląd po zakupie, wymiana oleju i filtrów
800 zł
08.2010
78 000 km
Skasowanie świecącej się kontrolki poduszki powietrznej
100 zł
11.2010
84 000 km
Wymiana oleju z filtrem
360 zł
04.2011
92 000 km
Napełnienie klimatyzacji, usunięcie nieszczelności
300 zł
07.2011
96 000 km
Naprawa łożysk alternatora, wymiana paska klinowego
280 zł
11.2011
101 000 km
Przegląd ogólny, wymiana oleju, wymiana tylnych sprężyn i zestawu wahaczy,
napełnienie klimatyzacji
2750 zł
08.2012
114 000 km
Wymiana oleju z filtrem
360 zł
06.2013
122 000 km
Napełnienie i oczyszczenie układu klimatyzacji
220 zł
Opony zimowe 195/55 R15
1100 zł
Koszt paliwa na dystansie 50 tys. km (śr. 7,6 l/100 km, 5,20 zł/litr)
19 760 zł
Suma wydatków na naprawy i paliwo na dystansie 50 tys. km
25 940 zł
Koszt 1 kilometra (bez utraty wartości)
0,52 zł