Używane: Mazda 3 1.6 kontra 2.0+LPG

Z lewej strony - Mazda 3 2.0+LPG, z prawej - Mazda 3 1.6.
Z lewej strony - Mazda 3 2.0+LPG, z prawej - Mazda 3 1.6.Motor

Wnętrze wersji 2.0 w bogatym wariancie Active jest wykonane z materiałów bardzo dobrej jakości

Automatyczna klimatyzacja i radio sterowane z kierownicy to elementy, które na pierwszy rzut oka wyróżniają ten egzemplarz.
Automatyczna klimatyzacja i radio sterowane z kierownicy to elementy, które na pierwszy rzut oka wyróżniają ten egzemplarz.Motor

Deska rozdzielcza odmiany 1.6 Touring nieco różni się od Active – plastiki na drzwiach są gorsze

Tablica rozdzielcza sprzed liftingu z 2006 r. prezentuje się nieznacznie ubożej. Mniej przyjemne w dotyku są boczki drzwiowe i kierownica. W pełni intuicyjna obsługa to niewątpliwy plus.
Tablica rozdzielcza sprzed liftingu z 2006 r. prezentuje się nieznacznie ubożej. Mniej przyjemne w dotyku są boczki drzwiowe i kierownica. W pełni intuicyjna obsługa to niewątpliwy plus.Motor

Zobacz również:

    Mazda 3 1.6 kontra Mazda 3 2.0+LPG

    Z lewej strony - Mazda 3 2.0+LPG, z prawej - Mazda 3 1.6.
    Z lewej strony - Mazda 3 2.0+LPG, z prawej - Mazda 3 1.6.Motor
    Z lewej strony - Mazda 3 2.0+LPG, z prawej - Mazda 3 1.6.
    Z lewej strony - Mazda 3 2.0+LPG, z prawej - Mazda 3 1.6.Motor
    Kluczyk do wersji 2.0 to tzw. scyzoryk ze zintegrowanym sterownikiem zamka centralnego. W 1.6 – zwykły grot.
    Kluczyk do wersji 2.0 to tzw. scyzoryk ze zintegrowanym sterownikiem zamka centralnego. W 1.6 – zwykły grot.Motor
    Naprawdę źle jest jednak na błotniku tylnym. Rdza rozeszła się tak szeroko, że można go tylko wyciąć i wspawać nowy element.
    Naprawdę źle jest jednak na błotniku tylnym. Rdza rozeszła się tak szeroko, że można go tylko wyciąć i wspawać nowy element.Motor
    Końcówka tylna progu wygląda już fatalnie. Właściwie można ją przebić na wylot. Pomoże tylko blacharz.
    Końcówka tylna progu wygląda już fatalnie. Właściwie można ją przebić na wylot. Pomoże tylko blacharz.Motor
    Bagażnik ma 300 litrów pojemności i pokrycie wykonane z materiału, który łatwo się brudzi.
    Bagażnik ma 300 litrów pojemności i pokrycie wykonane z materiału, który łatwo się brudzi.Motor
    Podgrzewanie foteli to wyposażenie, które znalazło się w słabszej odmianie, a w mocniejszej go zabrakło.
    Podgrzewanie foteli to wyposażenie, które znalazło się w słabszej odmianie, a w mocniejszej go zabrakło.Motor
    Zupełnie niesportowe fotele mają sporo innych zalet: regulację lędźwiową i trwałe, niewycierające się obicia tapicerskie.
    Zupełnie niesportowe fotele mają sporo innych zalet: regulację lędźwiową i trwałe, niewycierające się obicia tapicerskie.Motor
    Instalację LPG założono ponad dwa lata temu. Sprawuje się bez zarzutu.
    Instalację LPG założono ponad dwa lata temu. Sprawuje się bez zarzutu.Motor
    Zbiornik gazu zajął całą wnękę na koło zapasowe. Zamiast niego właściciel wozi po prostu zestaw naprawczy.
    Zbiornik gazu zajął całą wnękę na koło zapasowe. Zamiast niego właściciel wozi po prostu zestaw naprawczy.Motor
    Efektowne zegary w tunelach z chromowanymi obwódkami przypominają trochę rozwiązanie z Alfy Romeo 156.
    Efektowne zegary w tunelach z chromowanymi obwódkami przypominają trochę rozwiązanie z Alfy Romeo 156.Motor
    Klimatyzacja automatyczna korzysta z wyświetlacza komputera pokładowego. Jest bardzo prosta w obsłudze.
    Klimatyzacja automatyczna korzysta z wyświetlacza komputera pokładowego. Jest bardzo prosta w obsłudze.Motor
    Automatyczna klimatyzacja i radio sterowane z kierownicy to elementy, które na pierwszy rzut oka wyróżniają ten egzemplarz.
    Automatyczna klimatyzacja i radio sterowane z kierownicy to elementy, które na pierwszy rzut oka wyróżniają ten egzemplarz.Motor
    1,6-litrowy silnik to najmocniejszy punkt Mazdy. Nie sprawia problemów.
    1,6-litrowy silnik to najmocniejszy punkt Mazdy. Nie sprawia problemów.Motor
    Tablica rozdzielcza sprzed liftingu z 2006 r. prezentuje się nieznacznie ubożej. Mniej przyjemne w dotyku są boczki drzwiowe i kierownica. W pełni intuicyjna obsługa to niewątpliwy plus.
    Tablica rozdzielcza sprzed liftingu z 2006 r. prezentuje się nieznacznie ubożej. Mniej przyjemne w dotyku są boczki drzwiowe i kierownica. W pełni intuicyjna obsługa to niewątpliwy plus.Motor

    Mazda 3 1.6/Mazda 3 2.0+LPG - podsumowanie

    Ocena użytkownika

    • precyzyjne prowadzenie,
    • dobrze zestrojone zawieszenie,
    • dużo miejsca z tyłu,
    • niezawodny silnik benzynowy.
    • spore zużycie paliwa,
    • lakier jest zbyt miękki,
    • półka tylna stale podskakuje i skrzypi.

    Dane techniczne: Mazda 3 2.0

     
    2.0 16V
    Silnik
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1999 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Moc maksymalna
    150 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    187 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    200 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,0 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    8,2

    Mazda 3 2.0+LPG: zestawienie kosztów

    Data
    Przebieg
    Opis czynności
    Koszt
    08.2010
    56 000 km
    Wymiana oleju i filtrów, napełnienie klimatyzacji
    1150 zł
    10.2010
    59 000 km
    Montaż instalacji gazowej
    2900 zł
    12.2010
    63 000 km
    Zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia w warsztacie
    1200 zł
    05.2011
    71 000 km
    Wymiana sondy lambda, serwis instalacji gazowej
    950 zł
    10.2011
    77 000 km
    Wymiana oleju, regeneracja zacisku hamulcowego
    550 zł
    10.2011
    78 000 km
    Wymiana kolektora ssącego
    2200 zł
    02.2012
    80 000 km
    Wymiana łączników stabilizatora z tyłu
    160 zł
    09.2012
    85 000 km
    Wymiana oleju z filtrem, serwis instalacji gazowej
    660 zł
    07.2013
    98 000 km
    Napełnienie klimatyzacji
    250 zł
    Opony letnie + zimowe 195/55 R15
    2400 zł
    Koszt LPG na dystansie 42 tys. km (śr. 11,0 l/100 km, 2,40 zł/litr)
    11 088 zł
    Suma wydatków na naprawy i paliwo na dystansie 42 tys. km
    23 508 zł
    Koszt 1 kilometra (bez utraty wartości)
    0,56 zł
    • dopracowany silnik,
    • niewielkie zużycie paliwa,
    • zadowalające osiągi,
    • precyzyjnie działająca skrzynia biegów,
    • dobre audio.
    • rdza, rdza, i jeszcze raz rdza,
    • niewygodne wsiadanie (łatwo uderzyć się kolanem w konsolę).

    Dane techniczne: Mazda 3 1.6

     
    1.6 16V
    Silnik
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1598 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Moc maksymalna
    105 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    145 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    182 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,0 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    7,2

    Mazda 3 1.6: zestawienie kosztów

    Data
    Przebieg
    Opis czynności
    Koszt
    05.2010
    72 000 km
    Przegląd po zakupie, wymiana oleju i filtrów
    800 zł
    08.2010
    78 000 km
    Skasowanie świecącej się kontrolki poduszki powietrznej
    100 zł
    11.2010
    84 000 km
    Wymiana oleju z filtrem
    360 zł
    04.2011
    92 000 km
    Napełnienie klimatyzacji, usunięcie nieszczelności
    300 zł
    07.2011
    96 000 km
    Naprawa łożysk alternatora, wymiana paska klinowego
    280 zł
    11.2011
    101 000 km
    Przegląd ogólny, wymiana oleju, wymiana tylnych sprężyn i zestawu wahaczy,
    napełnienie klimatyzacji
    2750 zł
    08.2012
    114 000 km
    Wymiana oleju z filtrem
    360 zł
    06.2013
    122 000 km
    Napełnienie i oczyszczenie układu klimatyzacji
    220 zł
    Opony zimowe 195/55 R15
    1100 zł
    Koszt paliwa na dystansie 50 tys. km (śr. 7,6 l/100 km, 5,20 zł/litr)
    19 760 zł
    Suma wydatków na naprawy i paliwo na dystansie 50 tys. km
    25 940 zł
    Koszt 1 kilometra (bez utraty wartości)
    0,52 zł