Używana Mazda CX-3 (2015-) - opinie użytkowników
Ich ceny wolno spadają, a to dowodzi świetnej opinii o crossoverze Mazdy.
MAZDA CX-3w produkcji: od 2015 r.ceny: od 67 tys. zł
Tego zaledwie 4,3-metrowego crossovera nie można traktować jako auto rodzinne, chyba że będziemy podróżować z jednym dzieckiem.
Przez pokrewieństwo z miejską Mazdą 2, CX-3 jest wyjątkowo ciasne z tyłu, a w dodatku wywołuje tam klaustrofobiczne wrażenia (słabe przeszklenie nadwozia). Bagażnik: tylko przeciętny.
Mimo tej, wydawać by się mogło, istotnej wady, używane CX-3 tanieją bardzo wolno: w cenie nowego auta w podstawowej wersji wyposażeniowej można kupić 2-3-letnie z wycofanym już dieslem 1.5 Sky-D w lepszej specyfikacji wyposażenia (powypadkowe: nawet poniżej 40 tys. zł).
Pozostałe dwa silniki (2.0 Sky-G 120/150 KM) znajdują się w ofercie do dnia dzisiejszego.
Pomimo braku turbiny użytkownicy Mazd nie narzekają na osiągi swoich samochodów i chwalą optymalne zapotrzebowanie na paliwo oraz bezusterkowość. Uwagi najczęściej dotyczą słabego zabezpieczenia antykorozyjnego, niedopracowanego systemu wentylacji i awarii "elektryki", np. mechanizmu składania lusterek.
Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń. | |||||
OCENA SAMOCHODU | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
przestronność wnętrza | ✔ | ||||
pojemność bagażnika | ✔ | ||||
jakość materiałów | ✔ | ||||
wyposażenie | ✔ | ||||
komfort jazdy, hałas | ✔ | ||||
osiągi | ✔ | ||||
wygląd, styl | ✔ | ||||
OCENA EKSPLOATACJI | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
cena zakupu | ✔ | ||||
zużycie paliwa | ✔ | ||||
ceny części | ✔ | ||||
dostępność części | ✔ | ||||
koszty serwisu | ✔ | ||||
dostępność serwisu | ✔ | ||||
awaryjność | ✔ |
UŻYWANA MAZDA CX-3 (2015-) - OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Mazd CX-3?
ZALETY
"System i-stop działa bardzo sprawnie i nie powoduje opóźnień w ruszaniu".
"Układ kierowniczy bezpośredni i sprężysty, sprawdza się w zakrętach".
"Automat przełącza biegi płynniej niż u konkurentów. Jazda w mieście to sama przyjemność".
"120-konny, wolnossący silnik 2.0 idealnie pasuje do masy CX-3 i zapewnia przyzwoite osiągi".
WADY
"Auto ma spory prześwit, ale i nisko zamontowany zderzak - łatwo nim zahaczyć o krawężnik".
"Bardzo niedopracowana konstrukcja okrągłych nawiewów w desce rozdzielczej. Nie da się ich odpowiednio wyregulować".
"Przy tak niewielkich szybach kamera cofania to właściwie konieczność, niestety obraz jest bardzo słabej jakości".
Mazda CX-3 (2015-)
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 40/2018