Używana Kia Rio 1.5 CRDi (2005-2011)
● Znikome prawdopodobieństwo poważnych usterek ● Dynamiczny, trwały i oszczędny diesel ● Zupełny brak zagrożenia kradzieżą.

KIA RIO 1.5 CRDilata produkcji: 2005-2011ceny: od 9000 zł
Takie samochody też są potrzebne i mają swoją wierną grupę odbiorców: mowa o pojazdach pozbawionych ekscytującej stylizacji i ekstrawaganckich rozwiązań, podporządkowanych wyłącznie spełnianiu zadań transportowych jak najniższym kosztem.

Rio to idealny przykład: był dostępny jako 5-drzwiowy hatchback lub sedan, z silnikami benzynowymi 1.4 i 1.6 oraz dieslem 1.5 CRDi z common rail.

Jednoznacznie pozytywne opinie dotyczą silników benzynowych. Są mocne i mało palą. Diesel także cieszy się uznaniem kierowców, głównie ze względu na świetne osiągi. Czasem dolegają mu tylko problemy z układem elektrycznym.


Słaby punkt Kii to tylne zawieszenie, które przeważnie stuka i wymaga częstej wymiany amortyzatorów. Niezbyt dobre jest również zabezpieczenie antykorozyjne i jakość lakieru. Materiałami w kabinie trudno się zachwycić, ale można je zaakceptować, zwłaszcza że nie skrzypią przesadnie.

Prosta konstrukcja Rio zachęca do serwisowania tego auta w warsztatach niezależnych. Opinie o ASO przeważnie nie nadają się do zacytowania. Niektóre części mogą być niedostępne jako zamienniki, ale to rzadkość.

TO MOŻE SIĘ ZEPSUĆ
- Tylne amortyzatory - wytrzymują ok. 40-50 tys. km.
- Uszczelki tylnych drzwi i bagażnika - nie są zbyt dobrze spasowane.
- Akumulator, rozrusznik - w dieslu muszą być w nienagannym stanie.
Amortyzatory przednie | 490 zł |
Zestaw rozrządu | 320 zł |
Klocki hamulcowe przednie | 125 zł |
Tarcze hamulcowe przednie | 230 zł |
Sprzęgło z kołem zamachowym | 1300 zł |
Reflektor przedni | 220 zł |
Opony 185/65 R14 (4 szt.) | 800 zł |
SUMA | 3485 zł |
Tekst: Tymon Grabowski; zdjęcia: archiwum; "Motor" 17/2015