Używana Honda Jazz III (2008-2015) - opinie użytkowników
Niezawodność i funkcjonalność muszą kosztować. Tak jak Jazz.
HONDA JAZZ III
lata produkcji: 2008-2015
ceny: od 20 tys. zł
Walory transportowe Jazza zasługują na uznanie, zważywszy na to, że długość auta oscyluje w granicach 4 metrów.
To zasługa nie tylko komfortowego dla czterech osób wnętrza, ale i sprytnego systemu Magic Seats, czyli innowacyjnego sposobu składania tylnej kanapy.
Osiągom Hondy Jazz daleko do sportowych, ale silniki i-VTEC przyjemnie wkręcają się na obroty i sprawnie rozpędzają auto. Warunkiem ich bezproblemowej eksploatacji jest systematyczna regulacja luzu zaworowego (co 40 tysięcy kilometrów) i rezygnacja z montażu instalacji gazowej.
Diesli w Jazzie nie przewidziano, a hybrydowy wariant IMA bardzo trudno u nas spotkać.
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Hond Jazz?
ZALETY
"Nie ma drugiego samochodu tak małego na zewnątrz i tak dużego w środku".
"W terenie zabudowanym 100-konny silnik spala 5,5-6,5 litra. Wystarcza do dość żwawej jazdy i wyprzedzania".
"Dzięki systemowi Magic Seats z tyłu można przewozić wysokie rzeczy".
"Duża szyba czołowa i pokaźne lusterka powodują, że widoczność jest świetna".
WADY
"Powyżej 100 km/h auto robi się zdecydowanie za głośne. Dokuczliwe są zwłaszcza szumy z zewnątrz".
"Auto niepewne w prowadzeniu, ma zbyt mocne wspomaganie kierownicy".
"Czasami haczy piąty bieg. Na autostradzie przydałby się szósty".
"Komputer zaniża spalanie o ok. 0,3 l i błędnie pokazuje pozostały dystans".
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 5/2018
Honda Jazz (2002-2008) – SAMOCHODY UŻYWANE