Używana Honda Civic VI (1995-2000)

Komfort, funkcjonalność, znakomite silniki benzynowe, tylko ta blacharka...

Przypominamy: były dwa różne samochody sprzedawane jako Honda Civic w latach 1995-2000: model japoński (nadwozie 3d lub 4d) i angielski (liftback 5d - na zdjęciu oraz kombi).

Różnią się konstrukcją i gamą silników - np. w wersji angielskiej występował diesel przejęty z Rovera, niezbyt zresztą udany. Łączą je bardzo udane silniki benzynowe i zaawansowane zawieszenie z dwoma wahaczami na stronę z przodu. A także niestety słaba blacharka, w której jako pierwsze poddają się tylne błotniki i progi.

Jeśli trafi się egzemplarz bez rdzy i bez instalacji gazowej - to już dobrze rokuje. Jedyny mniej trwały podzespół mechaniczny to skrzynia biegów, która wymaga regularnej zmiany oleju.

Reklama

UŻYWANA HONDA CIVIC VI (1995-2000): PLUSY I MINUSY

+ doskonałe prowadzenie
+ silniki benzynowe są zaskakująco oszczędne

- słabe zabezpieczenie blachy
- zupełnie nieudany diesel

UŻYWANA HONDA CIVIC VI (1995-2000): POLECANY SILNIK

Honda Civic (1995-2000) 1.5 VTEC-e

pojemność1493 cm3
maksymalna moc114 KM
maks. moment obrotowy134 Nm
prędkość maksymalna192 km/h
przyspieszenie 0-100km/h10,4 s
średnie zużycie paliwa6,2 l/100 km

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 47/2015

Honda Civic VIII (2006-2011) – SAMOCHODY UŻYWANE

Używane Honda Civic VIII i Mazda 3 II – PORÓWNANIE

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy