Używana Honda Civic VI (1995-2000)
Komfort, funkcjonalność, znakomite silniki benzynowe, tylko ta blacharka...
Przypominamy: były dwa różne samochody sprzedawane jako Honda Civic w latach 1995-2000: model japoński (nadwozie 3d lub 4d) i angielski (liftback 5d - na zdjęciu oraz kombi).
Różnią się konstrukcją i gamą silników - np. w wersji angielskiej występował diesel przejęty z Rovera, niezbyt zresztą udany. Łączą je bardzo udane silniki benzynowe i zaawansowane zawieszenie z dwoma wahaczami na stronę z przodu. A także niestety słaba blacharka, w której jako pierwsze poddają się tylne błotniki i progi.
Jeśli trafi się egzemplarz bez rdzy i bez instalacji gazowej - to już dobrze rokuje. Jedyny mniej trwały podzespół mechaniczny to skrzynia biegów, która wymaga regularnej zmiany oleju.
UŻYWANA HONDA CIVIC VI (1995-2000): PLUSY I MINUSY
+ doskonałe prowadzenie+ silniki benzynowe są zaskakująco oszczędne
- słabe zabezpieczenie blachy- zupełnie nieudany diesel
UŻYWANA HONDA CIVIC VI (1995-2000): POLECANY SILNIK
pojemność | 1493 cm3 |
maksymalna moc | 114 KM |
maks. moment obrotowy | 134 Nm |
prędkość maksymalna | 192 km/h |
przyspieszenie 0-100km/h | 10,4 s |
średnie zużycie paliwa | 6,2 l/100 km |
Honda Civic VI (1995-2000)
Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 47/2015