Używana Honda Accord VIII (2008-2015)

Auta japońskie należą do najdroższych na rynku wtórnym - Honda Accord jest w tej grupie w ścisłej czołówce.

Honda Accord
Honda AccordMotor

HONDA ACCORD VIIIlata produkcji: 2008-2015ceny od: 32 000 złTen, kto chce uchronić się przed wysoką utratą wartości, a nie zamierza kupować samochodu już leciwego, powinien zainteresować się Hondą – niemal wszystkie modele tej marki niesamowicie trzymają ceny jako używane. Nawet 9-letniego Accorda trudno kupić taniej niż za 35-36 tys. zł. Ford Mondeo z tego rocznika wyceniany jest średnio na 23 tys. zł. Różnica – szokująca. Ale czy Accord jest tego wart?

Deska rozdzielcza ma odrobinę sportowego charakteru. Jakościowo najgorsze są pokrętła na konsoli centralnej.Motor

Pod względem funkcjonalności – niekoniecznie. Na pewno nie można nazwać Hondy ciasną, bo jej wnętrze wymiarami odpowiada wnętrzu Opla Insignii (który zresztą jest dużo dłuższy)

Można natomiast mieć zastrzeżenia do bagażnika, który okazuje się większy w sedanie niż w kombi – przynajmniej jeśli mierzyć do linii półki/rolety tylnej. Accord kombi ma zwężenie na wysokości mocowań tylnego zawieszenia, znacząco zmniejszające praktyczność po złożeniu foteli. Szerokość między nadkolami to tylko 78 cm (Mazda 6: 104 cm). Ale za to pod podłogą znalazł się naprawdę obszerny schowek.

Honda jest w środku szersza niż Mazda (o 3 cm), a jej fotele, choć niezbyt mocno wyprofilowane, bardzo dobrze sprawdzają się w trasie.

foteleMotor

Szybko albo oszczędnie

Pod względem dynamiki – wszystko zależy od oczekiwań. Bazowa jednostka benzynowa 2.0 nieco rozczarowuje, bo brakuje jej przede wszystkim „drapieżności” znanej z poprzednich generacji. To inna konstrukcja niż w Accordzie VII – typ R20 zamiast K20, różniący się przede wszystkim obecnością jednego wałka rozrządu zamiast dwóch. Podczas normalnej jazdy przeszkadza konieczność osiągania wysokich obrotów, żeby pojawił się moment obrotowy – dopiero od 4 do 5 tys. obr./min silnik zaczyna chętniej rozwijać moc, wcześniej jedzie, jakby miał pojemność 1,6 l.

Co do montażu LPG – teoretycznie przeciwwskazań nie ma, bo nie zastosowano tu bezpośredniego wtrysku paliwa. Jednak Honda jest czuła na jakość instalacji i na prawidłowe luzy zaworowe. Jeśli ktoś planuje przejechać 50 000 km i sprzedać – może zakładać instalację LPG, która kosztuje ok. 2600-3000 zł. Pod warunkiem kontrolowania luzu zaworowego wytrzyma nawet więcej niż 50 000 km – chyba, że już przed montażem instalacji silnik był zużyty.

Silnik benzynowy: dosyć niezawodny, ale czuły na źle wyregulowaną instalację LPG – na montażu nie oszczędzajmy.Motor

Znacznie lepsze osiągi od bazowego 2.0 zapewnia rzadziej spotykana wersja 2.4 – to jeszcze jednostka ze starszej serii K24. Jednak i ona lubi wysokie obroty.

Diesel 2.2 okazuje się znakomity, choć wyjątkowo drogi. Wysokoprężna jednostka i-DTEC to jeden z najmniej awaryjnych współczesnych diesli. Ma wprawdzie filtr cząstek stałych, ale nie jest on zbyt problematyczny. Pojawiają się pojedyncze doniesienia o niewydolnej pompie oleju w tym silniku po dużym przebiegu, ale na razie nie jest to jeszcze plaga. Silnik i-DTEC występuje z automatyczną skrzynią biegów tylko w słabszej, 150-konnej odmianie. Mocniejszy diesel ma zawsze skrzynię ręczną.

Wszystkie silniki w Accordzie są wyposażone w łańcuch rozrządu, który nie sprawia problemów.

Bagażnik sedana ma przewężenie przy kolumnach zawieszenia. Kombi także.Motor

Daleko od szczotek

Większość użytkowników potwierdza, że główna wada Accorda to słaby lakier. Nie polecamy myjni szczotkowych, ponieważ zostawiają głębokie rysy na lakierze. W niektórych egzemplarzach pojawia się nawet nalot korozyjny, ale nie ma czego się obawiać – kluczowe elementy podwozia zabezpieczono solidnie.

W ogłoszeniach pojawiają się czasem Accordy 2.4 w wersji amerykańskiej – tylko z nadwoziem sedan. Trzeba być świadomym, że to inny samochód niż europejski Accord – elementy nadwozia nie pasują. Odpowiednikiem europejskiego Accorda w USA była Acura TSX drugiej generacji, dostępna także jako kombi, ale bez diesla. Jeśli ktoś chce sprowadzić Accorda samodzielnie, przypominamy, że tylko wersja 2.0 objęta jest 3,1-procentową akcyzą, a za inne zapłaci się 18,6% wartości pojazdu.

HONDA ACCORD VIII SEDAN szerokość: 184 cm, wysokość: 144 cm, rozstaw osi: 271 cm, pojemność bagażnika: 465 lMotor
Wersja
2.0 i-VTEC
2.4 i-VTEC
2.2 i-DTEC
2.2 i-DTEC
Lata produkcji
2008-2015
2008-2015
2008-2015
2011-2015
Oznaczenie silnika
R20
K24
N22
N22
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1997 cm3
2354 cm3
2204 cm3
2204 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
156 KM/6300
201 KM/7000
150 KM/4000
180 KM/4000
Maksymalny moment obrotowy
192 Nm/4100
234 Nm/4300
350 Nm/2000
380 Nm/2000
Osiągi (dane producenta)     
Prędkość maksymalna
215 km/h
227 km/h
212 km/h
220 km/h
Przysp. 0-100 km/h
9,3 s
7,9 s
9,7 s
8,8 s
Średnie zużycie paliwa
7,5 l/100 km
9,0 l/100 km
5,3 l/100 km
5,8 l/100 km

HONDA ACCORD VIII: HISTORIA MODELU

2008: premiera VIII generacji Accorda, auto otrzymuje silnik benzynowy nowej generacji R20

2009: wprowadzenie diesla i-DTEC, początkowo o mocy 150 KM

2011: mały lifting, zmiany wizualne, diesel 180-konny

2015: zakończenie produkcji, następca nie trafia już na rynek europejski

UŻYWANA HONDA ACCORD VIII (2008-2015): TYPOWE USTERKI I PROBLEMY

  • Uszkodzenia sprzęgła w silnikach benzynowych: zaciera się tulejka wałka sprzęgłowego – złe smarowanie.
SPRZĘGŁO: pedał skrzypi – można to znieść, ale czasem cały mechanizm zaciera się z powodu słabego smarowania. Motor
  • Niska jakość lakieru: pojawiają się odpryski, rysy, a nawet rdza.
  • Wady montażowe: odklejające się listwy, trzeszczące fotele, niedziałające głośniki.
  • Rzadziej spotykana awaria: Usterki wtryskiwaczy i DPF w dieslu.

UŻYWANA HONDA ACCORD VIII (2008-2015): WYPOSAŻENIE

Najczęściej spotykane w Polsce wersje wyposażenia to: Comfort, Lifestyle, Elegance, Executive i Type-S. Do Elegance i Executive można było zamówić nawigację (pakiet Nav). Natomiast odmiana Type-S była dostępna tylko z silnikami 2.4 i-VTEC oraz 2.2 i-DTEC i z ręczną skrzynią biegów. Praktycznie każdy Accord ma klimatyzację sterowaną elektronicznie i tempomat. W Type-S oferowano takie elementy jak aktywny tempomat DCC i system utrzymania pasa ruchu LKAS. Type-S i Executive mają także elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, ale tylko dla wersji Tourer, czyli kombi.

INNA WERSJA: KOMBI

WYMIARY: długość: 475 cm, szer.: 184 cm, wysokość: 144 cm, rozstaw osi: 271 cm pojemność bagażnika: 405-1250 lMotor

UŻYWANA HONDA ACCORD VIII (2008-2015): OCENA

4,5/5

Oceny: 1 - niepolecany; 2 - warunkowo godny zainteresowania; 3 - godny zainteresowania; 4 - polecany; 5 - szczególnie polecany

Honda Accord VIII (2008-2015)

Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor
Honda Accord VIII (2008-2015)Motor

Tekst: Tymon Grabowski; zdjęcia: archiwum; "Motor" 40/2017

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas