Testy zderzeniowe skorodowanego auta. Jak rdza wpływa na wytrzymałość konstrukcji?

Trawione przez rdzę nadwozie podczas zderzenia nie zachowuje się tak, jak założył producent auta.
Trawione przez rdzę nadwozie podczas zderzenia nie zachowuje się tak, jak założył producent auta.Folksam
Perforacje blachy istotnie pogarszają sposób pochłaniania i rozpraszania energii zderzenia.
Perforacje blachy istotnie pogarszają sposób pochłaniania i rozpraszania energii zderzenia.Motor
VW GOLF V Nadwozie Golfa miało drobne ogniska korozji, które praktycznie nie wpłynęły na wynik testu zderzeniowego Folksam.
VW GOLF V Nadwozie Golfa miało drobne ogniska korozji, które praktycznie nie wpłynęły na wynik testu zderzeniowego Folksam.Folksam
MAZDA 6 Niektóre fragmenty blachy były przerdzewiałe na wylot. Zauważalnie pogorszyło to poziom ochrony pasażerów.
MAZDA 6 Niektóre fragmenty blachy były przerdzewiałe na wylot. Zauważalnie pogorszyło to poziom ochrony pasażerów.Folksam

Wyniki testu zderzeniowego Euro NCAP i przeprowadzonego przez Folksam

Test
Nowy VW Golf V
Używany VW Golf V
Nowa Mazda 6
Używana Mazda 6
Zderzenie czołowe (64 km/h)
13
12,15
11
7,29
Zderzenie boczne (50 km/h)
16
16
13
8,52
Zderzenie ze słupem (50 km/h)
2
2
2
2*
Przypomnienie o zapięciu pasów
2
2
0
0
Suma punktów
33
32
26
18
Liczba gwiazdek Euro NCAP
5
4
4
3
* maksymalna liczba punktów – próba nie została przeprowadzona