Tatra T87 (1936-1950) - pionierka aerodynamiki

Z rozwiązań Tatry czerpał Ferdinand Porsche, projektant Garbusa.
Z rozwiązań Tatry czerpał Ferdinand Porsche, projektant Garbusa.RM Auctions
Na desce króluje okazały prędkościomierz ze skalą do 200 km/h.
Na desce króluje okazały prędkościomierz ze skalą do 200 km/h.RM Auctions
Egzemplarz z 1948 roku z nowszą, 2,5-litrową jednostką V8 (94 KM).
Egzemplarz z 1948 roku z nowszą, 2,5-litrową jednostką V8 (94 KM).RM Auctions
Widoczność przez żaluzje tylnej klapy – szczątkowa. Otwierany dach w opcji.
Widoczność przez żaluzje tylnej klapy – szczątkowa. Otwierany dach w opcji.RM Auctions

Z kart historii

  • 1936 r. - Tatra prezentuje następcę modelu T77; model T87 jest od niego lżejszy i bardziej funkcjonalny
  • 1943-1944 r. - z powodu wojny przerwano montaż Tatry T87
  • 1950 r. - zakończenie produkcji auta; powstały 3052 egzemplarze, ostatnie z nich wyposażono w mocniejszą jednostkę V8, która później znajdzie zastosowanie w nowej limuzynie 603
Auto Moto
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?