Skoda Superb II (2008-2015) - opinie użytkowników

Awaryjne silniki benzynowe psują pozytywny obraz flagowej Skody.

SKODA SUPERB II
lata produkcji: 2008-2015
ceny: od 26 tys. zł

Superb drugiej generacji to wielkie i rekordowo przestronne auto, zwłaszcza w tylnej części kabiny. W dodatku z ogromnym bagażnikiem, do którego dostęp w liftbacku uzyskamy po otwarciu albo całej klapy z szybą, albo samej pokrywy, jak w sedanie.

Jakość wykonania: gorsza niż w Volkswagenie Passacie, ale przynajmniej wyciszenie stoi na przyzwoitym poziomie.

Niestety, ten model nie jest wolny od powszechnych problemów turbodoładowanych silników koncernu VW, tj. zużywania oleju w 1.8/2.0 TSI i szybko rozciągającego się łańcucha rozrządu w jednostkach 1.4 TSI.

Reklama

Warunkowo polecamy wszystkie z nich tylko w autach poliftingowych, czyli z lat 2013-15. Trzeba jednak przyznać, że mało kto narzeka na ich dynamikę. Ciekawostka w gamie: silnik 3.6 VR6.

Jeśli Superb z dieslem, to tylko 2.0 TDI z niezawodnym układem common rail (do 2010 r. miały pompowtryskiwacze), bo 1.6 i 1.9 TDI są trochę za słabe do tego samochodu.

W autach ze skrzyniami DSG dopytajmy o przeprowadzone w nich naprawy lub wręcz poszukajmy Superba z większym przebiegiem, ale i z udokumentowanym remontem skrzyni.

UŻYWANA SKODA SUPERB II (2008-2015): OCENY UŻYTKOWNIKÓW

Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń.
 OCENA SAMOCHODU
 źleponiżej średniejprzeciętniepowyżej średniejbardzo dobrze
przestronność wnętrza     ✔
pojemność bagażnika     ✔
jakość materiałów   ✔  
wyposażenie    ✔ 
komfort jazdy, hałas    ✔ 
osiągi    ✔ 
wygląd, styl   ✔  
OCENA EKSPLOATACJI
 źleponiżej średniejprzeciętniepowyżej średniejbardzo dobrze
cena zakupu    ✔ 
zużycie paliwa   ✔  
ceny części   ✔  
dostępność części     ✔
koszty serwisu   ✔  
dostępność serwisu     ✔
awaryjność  ✔   

UŻYWANA SKODA SUPERB II (2008-2015): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Superbów?

ZALETY

"Superb trzyma się jezdni: jest dobrze wyważony i ma przyjemnie zestrojone zawieszenie".

"Dużo miejsca z przodu, jeszcze więcej z tyłu. Do tego przepastny i ustawny bagażnik".

"Klimatyzacja daje radę w wielkie upały i jest szczelna".

"Zimą sprawdza się ogrzewanie postojowe. Po 15 minutach mam odszroniony i ciepły w środku samochód".

WADY

"Kiepska elektronika. Padły m.in. czujniki parkowania, spryskiwaczy reflektorów i sterowanie łopatkami w skrzyni DSG".

"Auto nisko zawieszone: co jakiś czas zdarza mi się szorować podwoziem o krawężniki i inne drogowe przeszkody".

"Słupki przednie zasłaniają pieszych wchodzących na przejście. Trzeba uważać".

Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 47/2018

Używana Skoda Superb II (2008-2015) – SAMOCHODY UŻYWANE

Skoda Superb 2.0 TSI L&K - test – TESTY I PORÓWNANIA

Skoda Superb po liftingu - pierwsza jazda – TESTY I PORÓWNANIA

Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement - test – TESTY I PORÓWNANIA

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy